Bästa Heavy Weapon till Havocs

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer

Vilket är *det* bästa tunga vapnet till havocs?

Heavy Bolter
2
5%
Autocannon
14
35%
Missile Launcher
20
50%
Lascannon
2
5%
Någon kombination
2
5%

Antal röster: 40

Användarvisningsbild
kelaino

Bästa Heavy Weapon till Havocs

Inlägg av kelaino »

Sitter och ska måla upp en havoc squad att använda istället för obbar i kompat klimat (10 man, 4 Heavys och vi-blir-modiga-ikon). Då jag har en hel drös heavy weapons kommer jag inte orka måla upp alla på en gång utan tänker således börja med de bästa :D. Dock funderar jag på vilket det skulle vara.

Frågan tänkt att bortse ifrån vad som finns i armén då detta är lätt att ändra.

Tacksam för input.
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Re: Bästa Heavy Weapon till Havocs

Inlägg av HeadWar »

Lascannon är givetvis bäst, men väldigt dyr. Å andra sidan, har du tio man (varför bara tio, när du kan ha tjugo?) så blir enheten rejält dyr ändå, så då kan du kanske kosta på dig dyra vapen också.

Missile Launcher är är förmodligen ett bättre val, mer prisvärd och är även bra mot hordarméer.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Missile Launcher har helt klart bäst effekt per poäng ratio. Den är precis lagom i de flesta fall; kan knäcka lätta fordon, medelhårda MC's och liknande och horder. I vanliga squads är den inte alls lika bra då bara en gör lite för lite för att det skall vara värt att offra en 10-manna på det men har man fyra stycken i en typ 8-manna så är de riktigt effektiva.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Jag röstar för autocannon - den är mest flexibel. Bättre än både LC och ML mot av11 och lägre. Funkar även bra mot monster och infanteri.
En havocsquad får ju inte så ofta välja mål - de får helt enkelt panga på det som syns och är inom range.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

mindtrix

Inlägg av mindtrix »

ML är ju väldigt mångsidiga. Pangar som sagt både transporter, tjockisar och svärmar med fotsoldater.

Jag lånar tråden lite, hoppas det är okej.

Vad får man för utrustning till Havocs om man köper den officella GW-kartongen? Ett vapen av varje? 4 av varje hade väl varit alltför generöst av GW...
Jag behöver lite lösa ML och kanske även autocannons. De lösa metalhavocsarna är verkligen skitfula.

Användarvisningsbild
kelaino

Inlägg av kelaino »

I och med att det är gamla ten-vapen vi pratar om så är det ett av varje som gäller. Du får dock en tuff *host* sergent på köpet. (Var dock ett tag sedan jag köpte min, typ 5 år, men mer än ett av vart tennvapen lär du inte få.)

Föreslår att plundra lojalistkompisars bit boxes/modeller, har hört att de får missile launchers till sina tactical squads. Säg till om du kommer på något bra sätt att komma över autocannons, me want :P
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-

Blom

Inlägg av Blom »

Autocannon for tha win!

Tycker dem är bäst. Kan plocka transporter och horder.
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Skriv svar