Sida 1 av 1

Dark Eldar gick ju bra på Skånecupen senast..

Postat: 13 sep 2009, 21:23
av Joakim
Funderar på om det är vettigt att spela med en HQ-enhet. En standardlord ger rätt mycket minus i komp men är sjukt bra. Vad tror ni, får listan okej komp, fungerar den någorlunda?

Archon 117 pts
Agoniser, Combat Drugs, Plasma Grenades, Haywire Grenades, Trophy Rack and Splinter Pistol
2 Incubis, 4 Warriors, Drazar 172 pts
Raider: 55 pts

7 Wyches 126 pts
Plasma Grenades, Wychweapons
Succabus: Agoniser and Spinter Pistol
Raider: Disintegrator 60 pts

7 Mandrakes 105 pts

7 Mandrakes 105 pts

3+1 Warp Beast 51 pts

10 Warriors 100 pts
2x Dark Lance

10 Warriors 100 pts
2x Dark Lance

10 Warriors 100 pts
2x Dark Lance

13 Warriors 124 pts
2x Splinter Cannon

13 Warriors 124 pts
2x Splinter Cannon

17 Warriors 171 pts
2x Splinter Cannon
Sybarite: Posion Blade, Haywire

Talos 100 pts

Ravanger 120 pts
3x Disintegrator

1700 pts

Re: Dark Eldar gick ju bra på Skånecupen senast..

Postat: 14 sep 2009, 10:53
av Blom
Om du ska köra med en rutine bör det nog inte vara med några warriors. Incubier är bra och drazzar är bäst.

Seb undrar jag lite varför du har 13 man grupper?

Re: Dark Eldar gick ju bra på Skånecupen senast..

Postat: 14 sep 2009, 11:32
av HeadWar
På 13 man så kan de ta 3 förluster utan att behöva slå moralslag, vilket är en bra grej för DE.

Re: Dark Eldar gick ju bra på Skånecupen senast..

Postat: 14 sep 2009, 13:15
av imp
Lorden är värd sitt minus

Ser ut som en stabil lista

Re: Dark Eldar gick ju bra på Skånecupen senast..

Postat: 17 sep 2009, 15:25
av Hylander
Jag hade nog försökt få in lite blasters i 13/17 manna enheterna.

Re: Dark Eldar gick ju bra på Skånecupen senast..

Postat: 17 sep 2009, 16:34
av Joakim
Kanske blir gothconlistan utan Decapitator. - Skräp + 1 Tung båt.
Vad tror ni?

Dark Eldar

Archon 142 pts
Agoniser, Splinter Pistol Haywire, Shadow Field, Combat Drugs, Plasma Grenades and Trophy Rack

7 Mandrakes 105 pts

7 Mandrakes 105 pts

3+1 Warp Beasts 51 pts

8 Wyches 145 pts
Wychweapons, Plasma Grenades
Succabus, Agoniser, Spinter Pistol and Goblet of Spite
Raider: Dark Lance, 55 pts

15 Warriors 165 pts
2x Splinter Cannon, Shredder
Sybarit: Posion Blade + Haywire Grenade

13 Warriors 124 pts
2x Splinter Cannon

13 Warriors 124 pts
2x Spinter cannon

10 Warriors 100 pts
2x Dark Lance

10 Warriors 100 pts
2x Dark Lance

8 Warriors 79 pts
Splinter Cannon, Blaster
Raider: Dark Lance, 55 pts

Talos 100 pts

Ravanger 120 pts
3x Disintegrator

Ravanger 120 pts
3x Disintegrator

1700 pts

Re: Dark Eldar gick ju bra på Skånecupen senast..

Postat: 17 sep 2009, 17:19
av Hylander
sista lista har för lite lansar. 6 räcker nog inte...

Re: Dark Eldar gick ju bra på Skånecupen senast..

Postat: 17 sep 2009, 17:47
av Joakim
5 är 1 mer än jag brukar spela på turneringar.... Skulle kunna måla upp 1 till och spela med 3 lancesquads...

Re: Dark Eldar gick ju bra på Skånecupen senast..

Postat: 17 sep 2009, 17:59
av Hylander
Tja du har nog bättre koll på vad som du känner för din lista men det verkar vara en god ide att ha lite antitank grejer.

Re: Dark Eldar gick ju bra på Skånecupen senast..

Postat: 17 sep 2009, 18:01
av Joakim
Mitt problem är att jag tenderar att inte ha tillräckligt (undantag ETC). Hade det varit en ren mall kanske jag haft lite flera.. vi får se har till imorgon att bestämma mig :D