Sida 1 av 1
Skånecups-Slaanesh, dvs 1700 poäng rosa
Postat: 22 jul 2009, 00:06
av Ironjens
Det här är en variant av vad jag egentligen ville spela på Sydcon, men jag glömde bort att måla och nu hinner jag aldrig. Alltså siktar jag in mig på skånecupen istället. Listan är bara gjord för att döda space marines. Med min vanliga tur kommer jag bara att få möta orker...
Ryktet säger subjektiv komp och då åker jag dit på identiska troop-val, men jag hoppas att det hjälps upp av en landraider och lite obliterators

eller kanske possessed och Huron... Vem vet?
HQ
Counts-as Huron Blackheart 170p
Elites
Possessed
8 possessed 184p
Rhino Extra bolter 40p
Troops
Noise Marines
6 noise Marines Sonic Blasters, 1 Blastmaster 185p
Rhino Havoc Launcher 50p
Noise Marines
6 noise Marines Sonic Blasters, 1 Blastmaster 185p
Rhino Havoc Launcher 50p
Noise Marines
5+1 noise Marines Powerfist, Doom Siren, 175p
Rhino dozer blade 40p
Noise Marines
8+1 noise Marines Powerweapon, Doom Siren, meltabombs 230p
Heavy
Land Raider Daemonic possession 240p
Obliterators
2 Obliterators 150
Totalt 1699p
Jag vet att för possessed-poängen kan jag klämma in sex terminators och en massa icons i armén, men jag är svag för dem, även om de är dåliga. Strategin blir väl att ställa landraidern och possessed-rhinon så att Huron kan hoppa in i båda, dvs att om possessed råkar få scout så kan de bara tuta och köra iväg med sin bil. I annat fall åker huron runt med dem och dödar saker. Noisarna utan bil åker land raider.
Powerfisten i ena squaden är väl mest för att jag har en gammal noisechampion med en stor krabbklo, men den ger ju lite variation till armén...
Hur som helst mottages kritik tacksamt innan jag har hunnit måla för mycket...
Re: Skånecups-Slaanesh, dvs 1700 poäng rosa
Postat: 22 jul 2009, 12:45
av speedfreek
Måla mer!
Det betyder att listan är ball...
Re: Skånecups-Slaanesh, dvs 1700 poäng rosa
Postat: 23 jul 2009, 08:58
av Land_Raider
Riktigt ball lista ! Jag säger måla, måla måla Jens

Re: Skånecups-Slaanesh, dvs 1700 poäng rosa
Postat: 08 aug 2009, 23:18
av Ironjens
Idag tog jag paus i semestern för lite lördagslek. Iom att en noise marine squad inte ens är byggd stoppade jag in mina terminators istället, det var nog en hyffsat bra idé. Så med lite omflyttningar för ikoner ser listan ut så här:
HQ
Viktor Kitts Counts-as Huron Blackheart 170p
Elites
Possessed
5+1 possessed Icon of Slaanesh 161p
Rhino Extra bolter 40p
Troops
Noise Marines
6 noise Marines Sonic Blasters, 1 Blastmaster, Icon 190p
Rhino Havoc Launcher 50p
Noise Marines
6 noise Marines Sonic Blasters, 1 Blastmaster, Icon 190p
Rhino Havoc Launcher 50p
Noise Marines
8+1 noise Marines Powerweapon, Doom Siren 225p
Heavy
Land Raider Daemonic possession 240p
Obliterators
2 Obliterators 150
Totalt 1698p
Dvs två possessed har omvandlats till en icon of slaanesh respektive possessed aspiring champion samt ikoner till de två små noise squadarna. Detta för att kunna utnyttja terminatorerna som räddare där de behövs. Plus är att possessed blir mer fluffiga som sex stycken, och att de teoretiskt sett skulle få plats i rhinon... Blir det för bra eller?
Re: Skånecups-Slaanesh, dvs 1700 poäng rosa
Postat: 09 aug 2009, 01:50
av Joppe
Du glömde ta med terminators i listan men jag tror de kan funka bra.
Re: Skånecups-Slaanesh, dvs 1700 poäng rosa
Postat: 09 aug 2009, 06:00
av bladerunner_35
Kul med mer Cul(t) arméer!
Efter Sydcon vet du hur "bra" jag är så detta är bara allmänt tyckande, ta det som du vill.
För lite troops för 1700 poäng, särskilt som Noise Marines går ner ganska snabbt.
Det är inte nödvändigtvis bättre men särskilt om du vill använda dina Obliterators som kamikaze-meltas kan det vara värt att splitta dem i två squads. Sänker å andra sidan säkert kompen.
Havoc Launcher verkar bra (har aldrig använt den) men den extra bolter skulle kanske ha mer potential om den omvandlades till en melta-bomb för din 8+1 squad.
Du skulle också kunna byta ut dina Obliterators (tillsammans med den extra boltern) mot en Predator Annihilator. Jag är osäker på hur det påverkar din komp eftersom det gör listan helt mekaniserad men du verkar satsa på en rätt hård lista i vilket fall så det spelar kanske ingen roll. Det beror lite på exakt vad du är ute efter (eller kanske snarare om du har lust att måla en Predator).
Re: Skånecups-Slaanesh, dvs 1700 poäng rosa
Postat: 09 aug 2009, 14:02
av Ironjens
Oooops:
HQ
Viktor Kitts Counts-as Huron Blackheart 170p
Elites
Possessed
5+1 possessed Icon of Slaanesh 161p
Rhino Extra bolter 40p
Terminators
6 Terminators Icon of Slaanesh, heavy flamer, chainfist, 2 combi-meltas 225p
Troops
Noise Marines
6 noise Marines Sonic Blasters, 1 Blastmaster, Icon 190p
Rhino Havoc Launcher 50p
Noise Marines
6 noise Marines Sonic Blasters, 1 Blastmaster, Icon 190p
Rhino Havoc Launcher 50p
Noise Marines
8+1 noise Marines Powerweapon, Doom Siren 225p
Heavy
Land Raider Daemonic possession 240p
Obliterators
2 Obliterators 150
Totalt 1698p
Tja, vad gäller dina förslag Björn så är det mest så att jag faktiskt redan har byggt hela armén som den ser ut, plus att jag är helt pank, så någon predator är det inte tal om

Däremot funderar jag på att med tillgängliga resurser byta land raidern mot lite noise marines i en rhino plus ge de därmed strandsatta killarna en rhino. Å andra sidan behövs en pålitlig transport för att få fram viktor kitts och anhang. Jag får speltesta lite. Igår hade vi alldeles för mycket terräng gämfört med hur sydcon var och det troligtvis kommer att vara på skånecupen.
Re: Skånecups-Slaanesh, dvs 1700 poäng rosa
Postat: 21 aug 2009, 12:44
av Ironjens
Efter ett speltest och en gliring från min skumgrod att en land raider bara är en krycka för dåliga spelare så har jag stuvat om i listan. Dessutom hittade jag en extra rhino i min bitzbox så predatorn är på gång. Possessed hade ingen riktig roll i listan heller. Den nya planen är att chosen sitter och trycker nära fiendelinjerna och drar eld innan tuttdemonen med tjurhuvud poppar ut och terminatorerna landar. Måste kanske se över den planen...
HQ
Counts-as Huron Blackheart 170p
Greater Daemon 100p
Elites
Chosen
6+1 Chosen Icon of Slaanesh, 2 meltaguns 176p
Rhino 35p
Chaos Terminators
6 Terminators 1 chainfist, 2 combimeltas, Icon of Slaanesh, heavy flamer 225p
Troops
Noise Marines
6 noise Marines Sonic Blasters, 1 Blastmaster, Icon 190p
Rhino Havoc Launcher 50p
Noise Marines
6 noise Marines Sonic Blasters, 1 Blastmaster, Icon 190p
Rhino Havoc Launcher 50p
Noise Marines
8+1 noise Marines Powerweapon, Doom Siren 225p
Rhino 35p
Heavy
Predator Heavy bolter sponsons 100
Obliterators
2 Obliterators 150
totalt 1696 och komp 47 enligt 5.2-mallen
Anledningen att chosen är sju stycken är naturligtvis att deras champion är det demonkärl som stordemonen ska spränga ut ur. "Skvatt! Det sa bara skvatt!" kommer hans kamrater att säga efteråt.
Re: Skånecups-Slaanesh, dvs 1700 poäng rosa
Postat: 21 aug 2009, 14:28
av loesh
VIll du biffa upp kompen lite så skulle jag lätt ta in possesed enheten igen, med champ och köra som demon kärl

missminner jag mig inte så kan dom få scout vilket helt klart kan vara behagligt i kombination med demon! Och borde vär sparka upp listan rätt rejält i komp utan att egentligen göra den mycket sämre?
Dock så är fordon kanske lite svåra att hantera utan meltagunsen :/
Re: Skånecups-Slaanesh, dvs 1700 poäng rosa
Postat: 22 aug 2009, 19:49
av Ironjens
Äsch meltagunsen är mest för att de ska vara störiga. Jag ger inte deras chans att överleva särskilt bra odds. Men de infiltrerar så nära fienden som möjligt, överlever förhoppningsvis runda ett och om jag lyckas slå bra på reservslagen så dyker pappademonen och terminatorerna upp och hjälper dem. I annat fall har de kanske sugit i sig hela fiendearméns eldkraft och resten av min armé har smygit sig fram orörd, vem vet?
Grejen med possessed är ju att de inte når längre fram än mina vanliga gubbar (om jag inte slår scout) och en greater daemon som ska gå över halva planen är en död demon...
Jag får prova lite innan jag återvänder med en ny lista som alltid.