Inquisitorial Guard (hjälp med armélista) 2000 poäng
Postat: 19 maj 2009, 16:48
Hej alla glada!
Har väldigt länge varit sugen på en "mixed" Imperial-lista. Försöka blanda Mariner och Guardsmen och fluffa till det hela med lite Inquisition. Vill ha massa olika modeller så att det blir kul at både bygga och måla. Men det ska ju gärna "hålla hela vägen" och vara kul att spela med också. Jag bor och spelar i Umeå och här gäller 2000 poäng okompat (de flesta spelar ändå relativt "snälla" listor).
Tidigare har jag alltid utgått från Daemonhunters eller Witchhunters och blandat in lite IG. Har även provat med gamla IG-listan men det var svårt att få en balanserad armé då Gardet alltid lämpat sig bäst för "stå stilla och skjut". Men nu har det ju kommit en ny Codex med lite flyers och Orders och andra häftiga saker så jag satte mig ner med den nya listan och försöka köpa ut en lista.
Så.....vad tror ni? Kan man bygga en aggressiv IG-lista?
HQ:
Grey Knight Brother Captain (psychic hood)
4xGrey Knight Terminators
Company Command (Colonel Straken)
Chimera (Pintle Stubber, Extra Armour)
2xPriests
Elite:
Grey Knight Brother Captain
4xGrey Knight Terminators
Troop:
Troop:
Veteran Squad
Chimera (Pintle Stubber, Extra Armour)
Veteran Squad
Chimera (Pintle Stubber, Extra Armour)
Veteran Squad
Fast Attack:
Vendetta Gunship
Vendetta Gunship
Vendetta Gunship
Heavy Support:
Leman Russ Demolisher
Leman Russ Demolisher
Hydra Flak tank
/1990 pts
Tanken med listan är att de 3 Chimerorna med Straken och Grey Knights (mountade eller till fots beroende på motstånd) ska avancera mot fienden (inte nödvändigtvis leta närstrid) tillsammans med mina 2 Demolishers. Straken är mest med för att låna ut sina awesome abilities till dem och ge dem order medan prästerna såklart går tillsammans med de heliga riddarna (både fluffigt och bra).
Den här centrala "klumpen" understöds av eld från Vendettorna och Hydran (och såklart Demolisherna själva) medan Veteranerna sitter och spelar poker i Vendettorna och väntar på att claima objektiv mot slutet av matchen.
Vad tror ni? Själv är jag så fast i "den här armén är så cool!" att jag har svårt att se "den här armén är så bra (eller dålig)".....
/Trukson
Har väldigt länge varit sugen på en "mixed" Imperial-lista. Försöka blanda Mariner och Guardsmen och fluffa till det hela med lite Inquisition. Vill ha massa olika modeller så att det blir kul at både bygga och måla. Men det ska ju gärna "hålla hela vägen" och vara kul att spela med också. Jag bor och spelar i Umeå och här gäller 2000 poäng okompat (de flesta spelar ändå relativt "snälla" listor).
Tidigare har jag alltid utgått från Daemonhunters eller Witchhunters och blandat in lite IG. Har även provat med gamla IG-listan men det var svårt att få en balanserad armé då Gardet alltid lämpat sig bäst för "stå stilla och skjut". Men nu har det ju kommit en ny Codex med lite flyers och Orders och andra häftiga saker så jag satte mig ner med den nya listan och försöka köpa ut en lista.
Så.....vad tror ni? Kan man bygga en aggressiv IG-lista?
HQ:
Grey Knight Brother Captain (psychic hood)
4xGrey Knight Terminators
Company Command (Colonel Straken)
Chimera (Pintle Stubber, Extra Armour)
2xPriests
Elite:
Grey Knight Brother Captain
4xGrey Knight Terminators
Troop:
Troop:
Veteran Squad
Chimera (Pintle Stubber, Extra Armour)
Veteran Squad
Chimera (Pintle Stubber, Extra Armour)
Veteran Squad
Fast Attack:
Vendetta Gunship
Vendetta Gunship
Vendetta Gunship
Heavy Support:
Leman Russ Demolisher
Leman Russ Demolisher
Hydra Flak tank
/1990 pts
Tanken med listan är att de 3 Chimerorna med Straken och Grey Knights (mountade eller till fots beroende på motstånd) ska avancera mot fienden (inte nödvändigtvis leta närstrid) tillsammans med mina 2 Demolishers. Straken är mest med för att låna ut sina awesome abilities till dem och ge dem order medan prästerna såklart går tillsammans med de heliga riddarna (både fluffigt och bra).
Den här centrala "klumpen" understöds av eld från Vendettorna och Hydran (och såklart Demolisherna själva) medan Veteranerna sitter och spelar poker i Vendettorna och väntar på att claima objektiv mot slutet av matchen.
Vad tror ni? Själv är jag så fast i "den här armén är så cool!" att jag har svårt att se "den här armén är så bra (eller dålig)".....
/Trukson