Mekaniserat kaos 1750

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Användarvisningsbild
n00bn

Mekaniserat kaos 1750

Inlägg av n00bn »

Hej alla

Det här är en chaos mek lista som jag är sugen på att bygga. Jag blir oerhört tacksom för kritik och speciellt hur ni bedömmer hårdheten och kompen på listan. Jag är själv ute efter något mellanhård som alla kan möta och ha någon chans att vinna.

HQ 155
Deamon Prince w Wings Warptime (funderar på att ta bort varp tiden och ge vindicatorn possession istället)

Elites 255
5 Chosen 2x Melta Guns 2x Flamers Rhino 155
Chaos Dreadnaught w multimelta 100

Troops 985

9+1 Chaos Space Marines Icon of Glory 2x Melta Champion w Powerfist Rhino 255
9+1 Chaos Space Marines Icon of Glory 2x Melta Champion w Powerfist Rhino 255
9+1 Chaos Space Marines Icon Of Glory 2x flamers Champion w Powerweapon Rhino 235
7+1 Noise Marines Champion w Doom Siren Powerweapon Rhino 240

Heavy Support 355

Predator Autocannon Heavy Bolter Sponsons Havoc Launcher 115
Predator Autocannon Heavy Bolter Sponsons Havoc Launcher 115
Vindicator 125

Blir detta roligt att möta? Går det att få medelkomp med detta?
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.

Användarvisningsbild
Hylander

Re: Mekaniserat kaos 1750

Inlägg av Hylander »

Kan nog vara rätt ok att möta för att vara mechat. Men någon medelkomp blir det definitivt inte...
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Joppe

Inlägg av Joppe »

Multimelta på dredden är katastrofalt dåligt när du har så mycket fordon.

Användarvisningsbild
n00bn

Inlägg av n00bn »

Joppe skrev:Multimelta på dredden är katastrofalt dåligt när du har så mycket fordon.
Den är fortfarande galen men inte lika farlig nu när de tog bort at walkers ser 180 grader. Sätter jag den framför mina fordon kommer det vara lugnt (första rundan åtminstone).
Hylander skrev: Men någon medelkomp blir det definitivt inte...
;_;

Ska jag ta bort prinsen + en rhino squad och sätta in bikes/raptors med en sorceror/lord? Blir det bättre tror du?
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

n00bn skrev:
Joppe skrev:Multimelta på dredden är katastrofalt dåligt när du har så mycket fordon.
Den är fortfarande galen men inte lika farlig nu när de tog bort at walkers ser 180 grader. Sätter jag den framför mina fordon kommer det vara lugnt (första rundan åtminstone).
Den vänder sig mot närmaste mål och skjuter...

Användarvisningsbild
Asplund

Inlägg av Asplund »

Grattis, nu har du en Rhino mindre och röven mot fienden.

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

n00bn skrev:
Hylander skrev: Men någon medelkomp blir det definitivt inte...
;_;

Ska jag ta bort prinsen + en rhino squad och sätta in bikes/raptors med en sorceror/lord? Blir det bättre tror du?
Jag tycker första listan ser ok ut, utom dredden då, bara det att dem får dålig komp.

Anledningen är väl att mechat är riktigt bra i 5e så vill du spela mechat så kommer kompen troligen att gå ned.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
kelaino

Inlägg av kelaino »

Prinsen känns lite malplacerad i en mech-lista, satsa på en lord eller sorc. istället, antingen till fots i bil eller hoppandes/motorcyklandes.

Chosen känns som de gör 2 job hyffsat, men inget riktigt bra
Jocke Rapp skrev:Den vänder sig mot närmaste mål och skjuter...
Jag skulle vilja se något hårt på detta. I walker-sektionen står ingenting om var en walker har LoS, men att vapen can "swivel" 45 grader. Jag tycker därför att den enda vettiga LoS'en är 45 grader frammåt från weapon mountings.

Håller dock med om att multimeltan är på tok för riskabel. Kör du på McRagge dreaden? Jag har själv byggt om multimelta-armen till en twin-heavy bolter, de va inte så mycket jobb, kapa, fila, limma klart.

Annars är min uppfattning av så här mycket bilar att de är väldigt bra på att vara ivägen för varandra. Kanske värt att offra ett par bilar med innehåll för något läskigt i en raider och/eller lite inte så bra motorcyklar/lite bättre raptors.

Nu slutar jag innan det här blir en uppsats. Lycka till!
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

s.72, "When firing a walker's weapons, pivot the walker on the spot so that it's guns are aimed at the target ... This pivoting in the Shooting phase does not count as moving ... Keep in mind however that the walker will probably remain facing in this direction until it's next Movement phase ..."

Jony

Inlägg av Jony »

Du får nog läsa om sidan 72 i lilla regel boken.
När du skjuter med en Walker så avgörs inte riktningen efter förflyttning som med vanliga fordon, utan en Walker kan "pivota" på plats utan att det räknas som förflyttning men måste stå kvar i den riktningen som den sköt i sen.

Skriv svar