St. Johns Immolator power build

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Gonka Koff

St. Johns Immolator power build

Inlägg av Gonka Koff »

Bild
Min favoritarmé sedan ett halvår tillbaka: St. Johns extrema immolatorarmé:

1750 Witch Hunters

Palatine, Book of St Lucius (BoSL), Bolter
5 Celestian Bodyguard, 2 MG
Immolator, TL-Hvy Flamer, Extra Armour, Smoke (all Immolators are equipped exactly like this one)
5 Celestians, 2 MG in Immolator
10 Battle Sisters, Hvy Flamer, MG, Vet w/ BoSL in Rhino w/ EA/Smoke
10 Battle Sisters, Hvy Flamer, MG, Vet w/ BoSL in Rhino w/ EA/Smoke
5 Dominions, 2 Flamers (no Vet) in Immolator
Hvy Support Immolator
Hvy Support Immolator
Hvy Support Immolator

För er som inte har koll, så är en immolator typ en razorback med twin-linkad heavy flamer som får åka 12" och elda (vilket innebär att man måste slå 6+ för att träffa den i närstrid).

Det finns en riktigt kul tråd på dakka om denna, och i sista posten finns länk till St. Johns battle reports från Las Vegas Grand Tournament - detta var tidigt 5th ed.

kvällens boktips:
http://www.dakkadakka.com/dakkaforum/po ... 15373.page
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Joppe

Re: St. Johns Immolator power build

Inlägg av Joppe »

Usch.

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Jag orkade bara läsa lite grann, men jag förstår inte hur han kunde komma någonstans med bara två trupper.
Däremot visar han snyggt att extremarméer är sjukt kul att spela i några slag. Sen blir det nog mest trist.

(och hur han inte är orolig för en missile pod-baserad Tau-armé förstår jag inte alls)

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Läste igenom battle reporten. Riktigt kul läsning, jag älskar extrema, unika och udda armér, tack för tipset ;). Stackars hans sista motståndare i LVGT, en Genestealer infiltrationsstyrka... helt beroende av cover.
Alexander Merinen

Delirium

Inlägg av Delirium »

Ball!
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
"Never tell me the odds."

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

speedfreek skrev:Jag orkade bara läsa lite grann, men jag förstår inte hur han kunde komma någonstans med bara två trupper.
Däremot visar han snyggt att extremarméer är sjukt kul att spela i några slag. Sen blir det nog mest trist.

(och hur han inte är orolig för en missile pod-baserad Tau-armé förstår jag inte alls)
Han spelar på att ha mycket som kan outclaima så att motståndaren inte tar några objektiv. Sedan skyddar han sina två rhinos med systrar likt en galning med en mur av immolators. En battlereport beskriver hur ham boxar in en avatar (som han inte kan fixa) med immolators så att han inte uträttar något vettigt :)

Allt beror på att han kan köra 12" och skjuta Heavyflamer vilket gör att han träffas på 6 i närstrid. sedan fixar han lite coversaves här och där på bilarna...
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

But I was able to run the choo-choo train at them (smoked vehicle in front with others right behind so that you only get oblique shots on their side armor... 3+ cover save ftw) and limit the damage.
:lol: :lol: :lol:

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Man kan ha fler och snabbare Heavy Flamers med Speed Freeks.
Tyvärr funkar det inte riktigt, eftersom det är milsvida skillnad på av10 och av11. Nästan som 4+ vs 3+ save.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Det är ju lite skillnad att fordonet har smoke och är lastat med två meltaguns på folk med 3+ också... Dessutom är en Immolators HFs Twin-Linked.

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

speedfreek skrev:eftersom det är milsvida skillnad på av10 och av11. Nästan som 4+ vs 3+ save.
Det är ganska stor skillnad på att dö på 4+ eller på 5+ vid en pen också... Nästan som 4+ vs 3+ save.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Skriv svar