Chaos demons 1750
-
Rhinoofpleasure
Chaos demons 1750
Fateweaver 333
Skarbrand 300
4 Bloodcrushers 175
4 Flamers 140
9 Pink horrors 168
bolt, chageling
7 Plaguebearers 105
8 demonettes 112
5 Pink horrors 95
bolt
3 Screamers 48
3 Screamers 48
Demon prince 225
Demonic flight, Iron hide, Unholy might, Mark of Nurgle, Cloud of flies
1749
komp 44
Skarbrand 300
4 Bloodcrushers 175
4 Flamers 140
9 Pink horrors 168
bolt, chageling
7 Plaguebearers 105
8 demonettes 112
5 Pink horrors 95
bolt
3 Screamers 48
3 Screamers 48
Demon prince 225
Demonic flight, Iron hide, Unholy might, Mark of Nurgle, Cloud of flies
1749
komp 44
-
lysandestolpe
Re: Chaos demons 1750
hur ska du spela med armén? Det är många som inte drar spec mycket nytta av skarbrands skillz.
kör massa Slaanesh och Skarbrand istället så vinner du i de flesta fallen på initiativ!
kör massa Slaanesh och Skarbrand istället så vinner du i de flesta fallen på initiativ!
-
the godfather
om de 2 karaktärerna kan ingå i en 44arme är det fel på demonmallen!!
-
Johannesson
I och för sig ska nog kompen vara 41 (eller 41,5 - inte helt säker på vad som menas vid större Pink Horrors enheter..), men de karaktärerna står för mer än en tredjedel av listans poäng. De står däremot för precis en tredjedel av listans kompminus, så det är väl ganska balanserat? Skarbrand är ju faktiskt en "pluskompare", eftersom han bara ger -7 för 300p. Om det är själva kombinationen av karaktärerna som borde kompas hårdare får man väl lägga in det som en egen rad i kompmallen. Har visserligen ingen åsikt om det eftersom jag aldrig spelat mot dem tillsammans. Fast jag måste erkänna att jag har väldigt svårt att se syftet med Skarbrand i listan till mer än att dra upp kompen en bit, jämfört med att ta något hårdare HQ. Som tidigare sagts finns det inte många enheter han hjälper.
(För övrigt alltid intressant att se hur Deamonic Assault är planerat när man ser en Daemon lista)
(För övrigt alltid intressant att se hur Deamonic Assault är planerat när man ser en Daemon lista)
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover
-
Rhinoofpleasure
Jag hade med båda som coolhetsfaktor, men har kommit fram till att det inte är så himla bra.
men jag behöver lite hjälp från de stora rävarna på demoner, känner att mina demon kunskaper fallerar här, vill ha en patheon style lista, alltså där alla gudar på något sätt finns med, komp 40+, saker som jag gärna vill ha med är lord of change och en pink horror enhet med changeling, sen är det löst.
någon som kan hjälpa till med det?
men jag behöver lite hjälp från de stora rävarna på demoner, känner att mina demon kunskaper fallerar här, vill ha en patheon style lista, alltså där alla gudar på något sätt finns med, komp 40+, saker som jag gärna vill ha med är lord of change och en pink horror enhet med changeling, sen är det löst.
någon som kan hjälpa till med det?
-
lysandestolpe
kan börja med att ge några små tips som jag tänker på!
Du måste vara medveten om att du kommer få ner fel våg en eller två gånger. MINST.
Du måste välja noga vilka units du kombinerar med vad.
Och de bästa listorna består nästan alltid av alla fyra gudarna.
Krav för en bra armé som klarar av space marine listor (som vi alla möter konstant).
- Bolts för att öppna bilar - Du har inte tid att slå sönder 35pts rhinos i närstrid.
- MC för att ge armén en ordentlig punch - Kör med två GD och en fullpimpad prins/alt 3st opimpade.
- Om inte snabba GD, alltså med vingar eller fleet behöver du något som är snabbt i laget. Fiends är stöört bra så länge de inte dör. (vilket de oftast gör).
- Icons. Kör du med Iconer på små och svaga units så se till att ha 2-3. Har du en fateweaver och crushers så krävs det ingen mer än den på crusher enheten så att säga.
- Daemonic gaze. Enligt mig arméns bästa shooting attack 1-1. str 5 ap 3 assult 3 24" rakt upp där solen aldrig skiner på marines.
- Boon of mutation - Oheliga natt vad det är kul att göra svindyra eldarkaraktärer/all T3 till spawns. (inte minst lysanders T4 med lite tur).
- Vet vad du vill med armén. det går inte att göra en helt vinnande demonlista. För den är så random. så se till att spela den så mycket du bara kan, så lär du dig alla fulknep!
Hoppas du lyckas med mina tips! =)
Du måste vara medveten om att du kommer få ner fel våg en eller två gånger. MINST.
Du måste välja noga vilka units du kombinerar med vad.
Och de bästa listorna består nästan alltid av alla fyra gudarna.
Krav för en bra armé som klarar av space marine listor (som vi alla möter konstant).
- Bolts för att öppna bilar - Du har inte tid att slå sönder 35pts rhinos i närstrid.
- MC för att ge armén en ordentlig punch - Kör med två GD och en fullpimpad prins/alt 3st opimpade.
- Om inte snabba GD, alltså med vingar eller fleet behöver du något som är snabbt i laget. Fiends är stöört bra så länge de inte dör. (vilket de oftast gör).
- Icons. Kör du med Iconer på små och svaga units så se till att ha 2-3. Har du en fateweaver och crushers så krävs det ingen mer än den på crusher enheten så att säga.
- Daemonic gaze. Enligt mig arméns bästa shooting attack 1-1. str 5 ap 3 assult 3 24" rakt upp där solen aldrig skiner på marines.
- Boon of mutation - Oheliga natt vad det är kul att göra svindyra eldarkaraktärer/all T3 till spawns. (inte minst lysanders T4 med lite tur).
- Vet vad du vill med armén. det går inte att göra en helt vinnande demonlista. För den är så random. så se till att spela den så mycket du bara kan, så lär du dig alla fulknep!
Hoppas du lyckas med mina tips! =)
-
Michael Carl
Lite off-topic, men kändes ändå obligatorisktlysandestolpe skrev: - Boon of mutation - Oheliga natt vad det är kul att göra svindyra eldarkaraktärer/all T3 till spawns. (inte minst lysanders T4 med lite tur).
Lysander blir en spawn
-
Rhinoofpleasure
den är så jävla episk.Michael Carl skrev:Lite off-topic, men kändes ändå obligatorisktlysandestolpe skrev: - Boon of mutation - Oheliga natt vad det är kul att göra svindyra eldarkaraktärer/all T3 till spawns. (inte minst lysanders T4 med lite tur).
Lysander blir en spawn