HQ:
Lord, MoK, Termniator Armour, Combi-Melta, Daemon Weapon
Elites:
4x Terminators, 4x Lightning Claws
-Land Raider with Extra Armour, Twin-linked bolter
Troops:
10xCSM, Icon of Chaos Glory, Plasma Gun, Las Cannon
10xCSM, Icon of Chaos Glory, Plasma Gun, Missile Launcher
8xCSM, Icon of Chaos Glory, Melta Gun, AC with Plasma Pistol, Power Fist
Heavy Support:
Vindicator with Daemonic Possesion, Twin-linked Bolter
3xObliterators
Land Raider with Extra Armour, Twin-linked Bolter
//1750pts
Bara en lista att fula runt med, är nog inte så bra men jag är trött på lash-listor, ost eller bara dåligt?
Chaos Space Marines 1750pts
Re: Chaos Space Marines 1750pts
Jag har inte provat stå-och-skuta chaos marines. Funderar på om inte de två marinesquadsen med heavy weapons vill ha dubbla plasma, men det kan nog vara värt att testa som det ser ut nu.
Din 8-man-squad går att byta mot 8 berzerkers med fist, jag vet vilken av de två som är elakare i en land raider.
Det kan vara värt att överväga att droppa extra armour på raidersarna för en khorne-pinne till termosarna, sjukt cool enhet (resulterar i övrigt i 1A per skalle för 7,5p/skalle).
Din 8-man-squad går att byta mot 8 berzerkers med fist, jag vet vilken av de två som är elakare i en land raider.
Det kan vara värt att överväga att droppa extra armour på raidersarna för en khorne-pinne till termosarna, sjukt cool enhet (resulterar i övrigt i 1A per skalle för 7,5p/skalle).
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Jag tycker listan verkar riktigt tuff. Även hyffsad tung med 2*raiders, vindicator + 3*obbar.
Jag tycker också att berserkers är ett bättre avl än den lilla gruppen CSM, dom slåss så sjukt mycket argare.
Men du får väl speltesta idag
Jag tycker också att berserkers är ett bättre avl än den lilla gruppen CSM, dom slåss så sjukt mycket argare.
Men du får väl speltesta idag
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
ja de kan man kanske pröva får göra det när jag har målat en ac med fist till berzerkers då och får väl slänga på en ikon på nån av dom med lightningclaws, måste i så fall kasta om poängen lite också, får tänka på hur man ska gör utan att förlora så mkt punch
Varför ha extra armour på raiderserna när possession gör så mycket mer för 5p extra? och alla vapen på dem är ju ändå twinlinkade i alla fall.
för om man slår som jag behöver man ha bs 4 med re-roll