Ork Bregade 2000p

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Nora
Inlägg: 357
Blev medlem: 14 jan 2013, 14:46

Ork Bregade 2000p

Inlägg av Nora »

Tänkte posta ett utkast på en 2k lista som jag fundera på. Valde att bygga en bregade detachment för att få ordentligt med Command points att strössla med. Den uppenbara nackdelen är väl här att man låser sig till att uppfylla alla måste valen, men i denna lista så är det egentligen bara Skortcha (liten buggie) som jag inte passar in. Jag har naturligtvis även begränsat mig till de figurer jag har att tillgå.
Spelidén är simpel, chocka motståndaren första rundan med två enheterna stormboyz (dessa har en möjlig charge-range på 30') samtidigt som man teleporterar två enheter boyz och hoppas på en lyckad charge samma runda (det är 0.5586 chans att lyckas med detta om man är beredd att lägga en CP). Nästa runda kommer två enheter till.
I en 2500p lista hade jag nog lagt till fler "Warboss on Warbike", tycker att dessa känns riktigt bra för sina 111p.
Kom gärna med kommentarer!

Warboss on Warbike (Claw, Atack Squig) 111
Wierdboy 62
Wierdboy 62
30 Boyz (Nob with Claw) 205
30 Boyz (Nob with Claw) 205
30 Boyz (Nob with Claw) 205
30 Boyz (Nob with Claw) 205
10 Boyz (Nob) 60
10 Gretchin 30
30 Stormboyz (Nob with Claw) 265
30 Stormboyz (Nob with Claw) 265
Skorcha (Skorcha) 66
Big Gun (Lobba, 2 Grots) 30
Big Gun (Lobba, 2 Grots) 30
Big Gun (Lobba, 2 Grots) 30
Nob with Waagh banner (kustom shoota) 79
5 Kommandos (Nob, 2 Burnas) 45
5 Kommandos (Nob, 2 Burnas) 45

Användarvisningsbild
Grudge
Inlägg: 334
Blev medlem: 24 mar 2014, 11:41
Ort: Stockholm

Re: Ork Bregade 2000p

Inlägg av Grudge »

Ser kul ut tycker jag. Men tyvärr får man bara kasta samma power en gång per turn. Men du skulle kunna lägga Warpath, och sedan Da Jump på samma enhet, och sedan repetera det i runda 2 på en annan enhet. Jag tror man får trolla två gånger på samma enhet iaf, bara det är olika powers.

Nu när jag tänker på det så har du inte så mycket som kan hantera fordon. Du kommer säkert mörda allt infanteri, men kanske kunde du byta ut dina lobbas mot zzap guns eller kannons, så att du har någonting att panga på fordon med?

Skriv svar