Själv kör jag med mycket plasma. 10 GH med 2 plasma gun, plasma pistol i Pod X2 samt en med melta istället.
på 1750 har jag ca 15-20 plasma skott per turn. Snittar på ca 1/2 wound per match pga over heat. För ett tag sedan hade jag en scout med plasmagun som over heatead 1 skott per turn, slutade med att han tog ner honom i CC turn 5. Han dog av riktig Over kill, tror han tog 4 AP 2 wounds och han var själv från turn ett.
Mina Long fang brukar ha Lascannon, 4 plasma cannon/Missil luncher/heavy bolter. Brukar inte ta First blood men de gör ont. Oftst med en Wolf Priest på en av enheterna för preferd enemy. Inte alltid de skjuter ut sina egna poäng men de gör de de ska. Hålla objektiv, skjuta och border control.
Innan jag skaffade TWC så gick alla på mina Long Fangs först vilket gjorde att jag tog 10 GH i pod som står ca 4" ifrån dem på turn 1 så de blev tvungna att välja vad de vill göra.
Den stora fördelen med TWC är att de tål stryk och är snabba. Körde först med 3 st men de dog för fort så skaffade fler så kör numera med 5 st alla med Storm shield, 2 power fist och leader med Wolf Claw. En av de bättre enheterna att använd mot Super Heavy. Tar ut en Imperial knight på en game turn. Har fått folk att spela mindre med dem här.

Och de andra som har super heavy vill inte ta med dem.
Själv har jag aldrig riktigt gillat dreads utan går hellre på Scouts då de för mindre poäng har fler plasma skott och står i ansiktet på mina motståndare. 12" ifrån om jag börjar, så nära som möjligt i skydd om jag inte börjar.
Använder jag swift claw så är det en ren 3 man grupp som ska åka runt och hålla objektiv. om jag har poäng kanske jag lägger på en flamer. Hade de fortfarande haft Bolt Pistol/chain sword hade jag använt dem mera.
Vill ha en stormwolf. Bra transport för termosar och är riktigt bra på att ta ut saker med AV.
Tycker att termosar kostar för mycket men är roliga att använda ibland, framför allt när jag lånar en Stormwolf. Är lite fast i det gamla att de inte kan teleportera.
För att lära sig sitt lag är det bra att möta olika motståndare och snacka efter/under matchen om hur man tänkte. Var inte rädd att möta de som kör ost lag, man lär sig grymt mycket av att möta dem om man är intresserad. Har själv mött lag som inte varit särskilt snälla, minst sagt, men har alltid varit kull och jag har lärt mig enormt mycket av de matcherna. Både vad i mitt lag som inte fungerar och hur man bör göra beroende på vad man möter.
***: Oh, Ultra marines. Men de får väl inte ha så många heavy weapons i devestatorn.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.