"wolfwing"

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Lontt
Inlägg: 145
Blev medlem: 18 feb 2010, 22:49

"wolfwing"

Inlägg av Lontt »

Tänkte försöka åstadkomma en lista som kompar hyggligt och har wolf guard terminators som centerpunkt.

Logan
(275 pts)(-8 komp)

Wolfguards (3 enheter)
1 tda, power weapon, storm bolter
1 tda, wolf claw, combi-melta
1 tda, wolf claw, combi-plasma
1 tda, power weapon, combi-plasma
1 tda, powerfist, assault cannon
Razorback dedicated transport, twin-linked assault cannon, storm bolter
(315 pts styck)(-10 komp styck)

Wolfguards (1 enhet)
1 tda, power weapon, storm bolter
1 tda, wolf claw, combi-melta
1 tda, wolf claw, combi-plasma
1 tda, power weapon, combi-plasma
1 tda, powerfist, cyclone missile launcher, storm bolter
Razorback dedicated transport, twin-linked assault cannon
(305 pts)(-12 komp)

Dreadnought, assault cannon, heavy flamer
(115 pts)(-4 komp)

Dreadnought, assault cannon, storm bolter
(105 pts)(-4 komp)

-4 komp för 6 vehicles

totalt -62 komp vilket gör att listan landar på 38 i komp

Totalt 1745 pts

Planen är att allt ska gå över fältet. Razorbacksen är där för att skydda de 4 terminator squadsen från farligt skytte samtidigt som de själva kan skjuta en del. Ska jag dropodda allt istället? Om jag podar ska jag skära bort en terminator i en squad för att få med logan eller ska jag ta en long fang enhet så att jag får udda antal pods också? Är man helt enkelt förlångsam med allt till fots eller finns det en chans att få det att fungera? Ska jag köra predators istället för razorbacks? Landraiders är inget alternativ då jag inte alls gillar dom.

Mork
Inlägg: 459
Blev medlem: 28 dec 2008, 22:55

Re: "wolfwing"

Inlägg av Mork »

Tror det kan uppstå lite trubbel med att nå objektiv osv.
Riskerar att bli ordentligt utmanövrerad av en snabbare motståndare
och att din taktik blir genomskinnlig då du måste visa vart du är på
väg mycket tidigare i spelet.

Å andra sidan så kanske du lyckas mosa allt motstånd på vägen fram...

EDIT: 1 vapen som skjuter mer än 24"...nä, det kommer bli MYCKET svårt.
Men med fi inom 24" så har ju ju lite bett men tror inte det räcker.
Ifs så är det väl inte så många som kommer lyckas skjuta ut så många terminators
och lyckas stanna utanför din räckvidd hela tiden.
Mork, the articulate ork!

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: "wolfwing"

Inlägg av NilssonHarHund »

Twin assault cannon är inte värt på razorbacks. Ta twin lascannon eller vanliga heavy bolters. Du behöver mer långdistansskytte för att inte bli helt uskjuten och utmanövrerad.

Lontt
Inlägg: 145
Blev medlem: 18 feb 2010, 22:49

Re: "wolfwing"

Inlägg av Lontt »

Att ta razorbacks med twin linked las känns fel då de är sämre rak av förutom rangen. Med 6" åka + x" deployment +24" skjuta borde jag kunna nå något att skjuta första rundan. Funderar över att byta razorbacksen mot predators/landspeeders för att få lite mer långdistansskytte. Blir mer och mer sugen på att ta bort alla razorbacks och lägga till 7 droppods och en enhet longfangs. Skulle dels ge mig lite långdistansskytte med longfangsen och till en stor del ta bort problemet med kort range på resten av mina vapen.

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: "wolfwing"

Inlägg av speedfreek »

Får man köpa bil till gubbar som inte får åka i dem?
Verkar märkligt tycker jag.

En konservativ kompbedömare kommer nog också dömma ut det fullständingt.

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: "wolfwing"

Inlägg av Zurken »

De nyare codexarna (alla efter ork-codexet?) får det, de gamla har oftast kravet att uniten som köper transporten ska kunna åka i den för att få köpa den.
Alexander Merinen

Lontt
Inlägg: 145
Blev medlem: 18 feb 2010, 22:49

Re: "wolfwing"

Inlägg av Lontt »

Mjo razorback grejen är ganska lam. Droppods blir mer och mer frestande. Tror ni man kommer undan med hemma gjorda pods på turneringar eller?

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: "wolfwing"

Inlägg av DHettNeck »

Om du har gjort dom snyggt är det inga problem.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: "wolfwing"

Inlägg av HeadWar »

Framförallt ska de ju vara lika stora som "riktiga" pods.

Lontt
Inlägg: 145
Blev medlem: 18 feb 2010, 22:49

Re: "wolfwing"

Inlägg av Lontt »

Hittade templates från en fransk white dwarf innan plast podsen släpptes så jag tror de är lika stora som forgeworld podsen ungefär.

Skriv svar