Imperial Guard 1750p

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Patrizzo
Inlägg: 44
Blev medlem: 04 feb 2010, 09:35

Imperial Guard 1750p

Inlägg av Patrizzo »

Jag har byggt mig en lista som jag endast spelat med en gång (mer om det nedan). Tacksam för kommentarer.

---

HQ
Company Command Squad: 3*Sniper Rifle, Vox-caster -70p

Troops

Platoon Command Squad: 3*Flamer, Heavy Flamer - 65p
Chimera - 55p
Infantry Squad: Commissar (Power Sword), Power Sword, Missile Launcher - 120p
Infantry Squad: Power Sword, Missile Launcher, Vox-caster - 80p
Infantry Squad: Power Sword, Missile Launcher - 75p

Veteran Squad: Plasmapistol, 3*Plasmagun - 125p
Chimera (Autocannon) - 60p

Veteran Squad: Powerfist, 3*Meltagun, Shotgun*7, Demolitions - 145p

Fast Attack

Rough Rider Squad: 6st - 65p

Hellhound Squadron: Devildog (Smoke Launchers) - 125p

Valkyrie Assault Carrier Squadron: Valkryrie (Multiple Rocket Pods) - 130p

Heavy Support

Leman Russ Squadron: Battletank, Executioner (Plasma Sponsons) - 380p

Leman Russ Squadron: Vanquisher (Co-axial Heavy Stubber, Lascannon) - 180p

Hydra Flak Tank Battery: Hydra Flak Tank - 75p

---

Kompar 35 med senaste mallen om jag inte räknar tokigt, vilket jag tycker är helt ok.

Spelade igår mot en Dark Angel armé, med Belial och Sammael, 3*5 Terminators (med diverse upgrades, bl.a. en Apothecary), 4*3 Bike Squadrons (varav 2 hade 2 Meltaguns), 2*1 Attack Bike Squadrons (Multimeltas). För att göra en lång historia kort vann jag med 9-5 (KP), efter att motståndaren slagit en 6:a på det viktiga slaget i början och i första rundan slagit ut min Leman Russ Squadron (Battletank och Executioner) och jag svarat med att dräpa Samael, 2 Attack Bike Squadrons (med ett tursamt Melta cannon skott) och en Bike Squadron (i CC med min stora Infantry Squad). Ett par frågor angående Kill Points dök dock upp. Vehicle Squadrons och Combined Infantry Squads, de ger endast ett Kill Point var? Jag tyckte själv att det var en smula, hur ska jag skriva det, lurigt.
Senast redigerad av 4 Patrizzo, redigerad totalt 11 gång.
Amat, ergo sum

För övrigt anser jag att särskrivningar bör förstöras!

Joey_Boy
Inlägg: 251
Blev medlem: 09 nov 2008, 22:22

Re: Imperial Guard 1750p

Inlägg av Joey_Boy »

Cammo på din commandsquad om dom skall lurka bakom din blob och ge dom order vore trevligt. Sedan en extra hydra(eller dumpa helt för att splitta dina russar) till den squaden kanske kunde vara trevligt. I övrigt vet jag inte tillräckligt mycket om spelet för att ge några kommentarer...

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Imperial Guard 1750p

Inlägg av Zurken »

Ser ut som en trevlig lista ^^. Tänk på att du inte combinar squads i listan utan under deployment. Så du borde skriva ut dina infantry squads:

Infantry Squad 1 Commissar with Power Sword, Missile Launcher, Vox-caster, Power Sword
Infantry Squad 2 Missile Launcher, Power Sword
Infantry Squad 3 Missile Launcher, Power Sword

Enklare att se hur många de är så också ;)
Alexander Merinen

Patrizzo
Inlägg: 44
Blev medlem: 04 feb 2010, 09:35

Re: Imperial Guard 1750p

Inlägg av Patrizzo »

@Joey: Helt sant angående Camo, men jag vet inte riktigt hur jag ska spara in de poängen. En till Hydra hade också varit skoj, men min modell är egenbyggd/konverterad och jag vet inte om jag kan bygga en till likadan. ;)

@Zurken: Tack för tips, ska genast uppdatera. :)

@Alla: Ngn som har ngt bra svar på Kill Point frågan?
Amat, ergo sum

För övrigt anser jag att särskrivningar bör förstöras!

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Imperial Guard 1750p

Inlägg av HeadWar »

Patrizzo skrev:Ett par frågor angående Kill Points dök dock upp. Vehicle Squadrons och Combined Infantry Squads, de ger endast ett Kill Point var? Jag tyckte själv att det var en smula, hur ska jag skriva det, lurigt.
Stämmer. För övrigt så slår du inte ihop enheterna till en Combined förrän i deployment.

Patrizzo
Inlägg: 44
Blev medlem: 04 feb 2010, 09:35

Re: Imperial Guard 1750p

Inlägg av Patrizzo »

HeadWar skrev:
Patrizzo skrev:Ett par frågor angående Kill Points dök dock upp. Vehicle Squadrons och Combined Infantry Squads, de ger endast ett Kill Point var? Jag tyckte själv att det var en smula, hur ska jag skriva det, lurigt.
Stämmer. För övrigt så slår du inte ihop enheterna till en Combined förrän i deployment.
Tack HeadWar. Jag får ju erkänna att jag tycker att Squadron reglerna inte är enbart negativa för tanksen, utan har en hel del fördelar också.
Amat, ergo sum

För övrigt anser jag att särskrivningar bör förstöras!

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Imperial Guard 1750p

Inlägg av HeadWar »

Absolut, det gäller bara att känna till dem och spela därefter.

Patrizzo
Inlägg: 44
Blev medlem: 04 feb 2010, 09:35

Re: Imperial Guard 1750p

Inlägg av Patrizzo »

Ngr andra kommentarer? Har den lagom mkt anti-tank/anti-meq? För mkt av ngt? För lite av ngt annat? Jag har själv lekt med tanken på att ta bort min Vanquisher och ersätta den med en Infantry Platoon till, hur skulle man isf utrusta den med tanke på att den kan kosta upp till 180p?
Amat, ergo sum

För övrigt anser jag att särskrivningar bör förstöras!

Skriv svar