Black Templars 1000p

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Kimukun
Inlägg: 7
Blev medlem: 10 feb 2010, 01:08

Black Templars 1000p

Inlägg av Kimukun »

Ska spela en liten turnering och vill bara ha lite feedback på den listan jag kommer köra.
Lagen jag kommer möta är: Orks, Tau, Dark angels, Chaos Space marines och Space Wolves.

HQ
Emperor’s Champion 140pts
with Accept Any Challange, No Matter The Odds
Champion is with the first Crusader Squad

Elite
Dreadnought 158 pts
with CCW, Heavy Flamer, Multi-Melta, Drop Pod

Dreadnought 158 pts
with CCW, Heavy Flamer, Multi-Melta, Drop Pod

Troop
7 Crusader Squad 171 pts
with Bolt Pistol x7, CCW x6, Power Fist, Crusader Seal, Drop Pod

8 Crusader Squad 189 pts
with Bolt Pistol x8, CCW x7, Power Fist, Crusader Seal, Drop Pod

8 Crusader Squad 184 pts
with Bolter x7, Meltagun, Crusader Seal, Drop Pod

All feedback är mycket välkommen.

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011
Inlägg: 2219
Blev medlem: 07 maj 2009, 20:48

Re: Black Templars 1000p

Inlägg av cadelin »

när du väl är nere på marken är du hel immobil. annars koolt. jag skulle reservat allt och åkt in på en flank mot dig för att unvika så mycket av din fottsloggande arme som möjligt och skjutit under tiden.

Kimukun
Inlägg: 7
Blev medlem: 10 feb 2010, 01:08

Re: Black Templars 1000p

Inlägg av Kimukun »

Det är därför mina dreads är viktiga att dem får ut så många fordon som möjligt när dem kommer ner... plus att podsen ger understöd med sina bolters :)
men visst så fort dem kommer ner så är dem immobil...

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Black Templars 1000p

Inlägg av Zurken »

Nackdelen med bara drop pods är att fienden bara sätter allt i reserv, du måste komma ner runda ett och då finns det inget att skjuta på. Att reserva allt är såklart en nackdel (iaf för de flesta arméer) för fienden, men det är en nackdel man kan ta om man möter bara droppods.

Jag tror det bästa är att blanda in några droppods i listan och deploya resten som vanligt. Jag skulle bytt ut infanteriets poddar till rhinos istället.
Alexander Merinen

Jacke
Inlägg: 1179
Blev medlem: 12 jul 2009, 23:09

Re: Black Templars 1000p

Inlägg av Jacke »

Men templars har väl inte drop pod assault?

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Black Templars 1000p

Inlägg av HeadWar »

Beror på om man spelar med SweFAQ eller inte.

Kimukun
Inlägg: 7
Blev medlem: 10 feb 2010, 01:08

Re: Black Templars 1000p

Inlägg av Kimukun »

Zurken skrev:Nackdelen med bara drop pods är att fienden bara sätter allt i reserv, du måste komma ner runda ett och då finns det inget att skjuta på. Att reserva allt är såklart en nackdel (iaf för de flesta arméer) för fienden, men det är en nackdel man kan ta om man möter bara droppods.

Jag tror det bästa är att blanda in några droppods i listan och deploya resten som vanligt. Jag skulle bytt ut infanteriets poddar till rhinos istället.

Inte riktigt... Templars har inte Drop Pod Assault och kommer inte in förräns runda 2.
Vi får se hur det går med denna listan.. tror det kommer bli väldigt intressant.

paintner
Inlägg: 704
Blev medlem: 28 nov 2009, 01:47

Re: Black Templars 1000p

Inlägg av paintner »

alt kan ju var att minska en squad och sätta dem i en razorback.

för att få ytterligare lite firepower som kan röra sig snabbt, och bara ha en pod för att dimp ner bakom fienden i runda två dä rhino och razor, eventuellt även dreadsen då, kommit fram eller positionerat sig i runda ett.
- black templars @ time of ending -

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Black Templars 1000p

Inlägg av HeadWar »

En ensam Razorback är bara en måltavla helt i onödan.

Kimukun
Inlägg: 7
Blev medlem: 10 feb 2010, 01:08

Re: Black Templars 1000p

Inlägg av Kimukun »

Har fått tips om att jag ej ska blanda transport-typer när det är så pass låg poäng som vi kommer köra.
Visst är det en stor gambling att använda drop pods... men eftersom BT är från 4th så har jag inte så mycket val då dem inte har assault-fordon.

Skriv svar