400p Steel Legion

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
mindtrix
Inlägg: 714
Blev medlem: 19 okt 2009, 10:32
Ort: Göteborg

400p Steel Legion

Inlägg av mindtrix »

Bygger på en mindre IG-armé. Vad tycks och vad bör kompletteras med eller tas bort?
Chimera och någon/några flamers är väl min första expansionsplan till 500p.
Dock är det ju Steel Legion-figurer så det krävs lite konverterande för att få allt man önskar.



Steel Legion 400p (392p exakt)

HQ

Primasis Psyker 70p

Company Command Squad 127p
1 Company Commander , 4 Veterans
Company Commander: Bolt Pistol, Power sword,, Refractor Shield
Veterans: Missle-launcher team, Medi-pack
Carpace armor upgrade

ELITE

Ratling Snipers 50p
5 Ratling Snipers
Ratling Snipers: Sniper rifles

TROOPS

Veteran Squad 90p
1 Sergeant, 9 Veterans
Sergeant: Close-combat weapon, laspistol
Veterans: Lascannon team

Veteran Squad 125p
1 Sergeant, 9 Veterans
Sergeant: Close-combat weapon, laspistol
Veterans: Missle-launcher team, 2 Grenade-launchers
Grenaders upgrade

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: 400p Steel Legion

Inlägg av Zurken »

Jag tror det är bättre om du lägger upp lite större listor om hur du tänker bygga ut armén i framtiden. Svårt att ge kritik till så små listor.
Alexander Merinen

mindtrix
Inlägg: 714
Blev medlem: 19 okt 2009, 10:32
Ort: Göteborg

Re: 400p Steel Legion

Inlägg av mindtrix »

Ok, tanken var väl dock att den inte skulle bli speciellt stor varken nu eller framöver då jag har så många andra armér som växer..

Bara för att ha för snabba små patrolsmissions och liknande.
Men men, mod plocka bort tråden om den känns ovettig.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: 400p Steel Legion

Inlägg av HeadWar »

Om vi skulle hålla på och ta bort alla ovettiga trådar skulle vi ju inte få någon fritid över alls. ;)
//Moderator-HeadWar

Falkman
Inlägg: 219
Blev medlem: 30 okt 2009, 16:30

Re: 400p Steel Legion

Inlägg av Falkman »

Tycker det ser ut som en rolig lista, väldigt mycket poäng lagt på HQ dock.
För de poäng din Command squad kostar skulle du nästan kunna köpa en hel Infantry platoon istället.

mindtrix
Inlägg: 714
Blev medlem: 19 okt 2009, 10:32
Ort: Göteborg

Re: 400p Steel Legion

Inlägg av mindtrix »

Men ni har tid o svara på trådarna HeadWar? haha. Tror detta måste vara en av dom slöaste forumen, kan inte vara mycket jobb för en moderator här inte :P

Ja det är sant. Min Command är väldigt dyr.. Ska beskära den något =)

Skriv svar