Astra Militarum 1850 pts
Astra Militarum 1850 pts
Eftersom jag inte har spelat 40k sen 5th edition (men har blivit lite sugen igen) så är listan gjord efter mer lösa konceptuella principer: Punishers för anti infantry, Vanquishers för anti tank, Baneblade för att det är en big ass cool tank.
- HQ -
Knight Commander Pask 70 pts
Tank Commander 30 pts
- TROOPS -
10x Veterans 100 pts
- 3x Meltaguns
- Forward Sentries
10x Veterans 100 pts
- 3x Meltaguns
- Forward Sentries
- HEAVY SUPPORT -
Leman Russ Squadron 480 pts
- Knight Command Pask Vehicle
- 3x Leman Russ Punishers /w Heavy Bolter Sponsons
Leman Russ Squadron 435 pts
- Tank Commander Vehicle
- 3x Leman Russ Vanquishers /w Lascannons
- LORD OF WAR -
Baneblade 630 pts
- Two pairs of side sponson /w Lascannon & TL Heavy Bolter
- Heavy Stubber
1845 pts
Som jag förstår det har det spelats några 7th turneringar redan. Är det playable? Vad lutar metat mot i 7th? Åt vilket håll svingar komp pendeln (har stalkat runt på komp delen men den verkar inte riktigt ha kommit igång än).
5th var ju väldigt vänligt inställd mot fordon, vilket gjorde att mech inte alltid var så kosher som jag minns det. Är det okej att spela med tankfokuserad IG i 7th?
Peace
- HQ -
Tank Commander 30 pts
- TROOPS -
10x Veterans 100 pts
- 3x Meltaguns
- Forward Sentries
10x Veterans 100 pts
- 3x Meltaguns
- Forward Sentries
- HEAVY SUPPORT -
Leman Russ Squadron 480 pts
- Knight Command Pask Vehicle
- 3x Leman Russ Punishers /w Heavy Bolter Sponsons
Leman Russ Squadron 435 pts
- Tank Commander Vehicle
- 3x Leman Russ Vanquishers /w Lascannons
- LORD OF WAR -
Baneblade 630 pts
- Two pairs of side sponson /w Lascannon & TL Heavy Bolter
- Heavy Stubber
1845 pts
Som jag förstår det har det spelats några 7th turneringar redan. Är det playable? Vad lutar metat mot i 7th? Åt vilket håll svingar komp pendeln (har stalkat runt på komp delen men den verkar inte riktigt ha kommit igång än).
5th var ju väldigt vänligt inställd mot fordon, vilket gjorde att mech inte alltid var så kosher som jag minns det. Är det okej att spela med tankfokuserad IG i 7th?
Peace
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.
Tror dock Swen har koll...
Re: Astra Militarum 1850 pts
Kan inte AM/IG så bra men om du kör de nya uppdragen så tror jag du helst vill ha dina veteraner i chimeras, då det även ger dem OS eftersom de räknas som troops.
Annars ser listan bra ut även om den nog inte skulle kompa så bra då det är svårare att få fordon att explodera i 7th ed.
Slöheten och förutsägbarheten kanske kan kompensera lite för detta men kan du köpa flygtransporter som kan hovra som dedicated vore det ännu bättre, men de är väl lite dyrare i poäng så då får du nog offra en russ eller 2.
Annars ser listan bra ut även om den nog inte skulle kompa så bra då det är svårare att få fordon att explodera i 7th ed.
Slöheten och förutsägbarheten kanske kan kompensera lite för detta men kan du köpa flygtransporter som kan hovra som dedicated vore det ännu bättre, men de är väl lite dyrare i poäng så då får du nog offra en russ eller 2.
5000000000 legyek nem lehet baj, kakilt jó
Eftersom du har 3x heavy support slots lediga hade jag plockat ut varsin tank från de stora squadsen och haft dem separata. Finns liksom inga stora nackdelar med det, men stora fördelar att hämta.
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"
Har Astra Militarum en annan FoC? Har någon slags digital version av codexet som inte har någon FoC
Tank Commanders enheter räknas inte som heavy support, de är HQYautja skrev:Har Astra Militarum en annan FoC? Har någon slags digital version av codexet som inte har någon FoC
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
-
Grawenheim
Att ha två Tank Commanders med två tanks i varje är ganska ultimat med tanke på att det kan slänga tankorders som ger split fire och kan då skjuta på två olika targets. Det negativa är att båda fordonen blir stående om den ena blir immobilised eller på annat sätt förstörd med tanke på unit coherency 2".
Sätt Pask i en Punisher så blir hans attacker med Gatling Cannon rending
Baneblade ja, vad säger man? Mmmmmm kanske
Tyvärr är det inga turneringar som jag vet som tillåter Lords of War va? Jag kan ha fel där men måste säga att det är en ganska solid lista med en nackdel att det inte är så mycket troops, såvida inte Banebladen räknas med i en bound list.
Sätt Pask i en Punisher så blir hans attacker med Gatling Cannon rending
Baneblade ja, vad säger man? Mmmmmm kanske
Tyvärr är det inga turneringar som jag vet som tillåter Lords of War va? Jag kan ha fel där men måste säga att det är en ganska solid lista med en nackdel att det inte är så mycket troops, såvida inte Banebladen räknas med i en bound list.
Pascal Andrén
Unit coherency för fordon är 4" och om en tank i en squadron blir immobilized får de andra helt enkelt åka därifrån. Då blir de istället separata enheter. Man kan dock åka med ena och hålla sig inom 4" från den som står still om man vill, så räknas man ändå som squadron.
Än så länge är det flera turneringar som tillåter LoW både I Linköping och Jönköping.
Sedan är squadron coherency 4" istället för 2" och om ett fordon blir immobilt så kan de andra åka därifrån och därefter räknas det som 2 olika enheter.
Sedan är squadron coherency 4" istället för 2" och om ett fordon blir immobilt så kan de andra åka därifrån och därefter räknas det som 2 olika enheter.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
-
Grawenheim
Update, bättre/sämre?
HQ
Leman Russ Squadron 320 pts
- 2x Leman Russ Punishers /w Heavy Bolter Sponsons
Tank Commander 30 pts
Leman Russ Squadron 290 pts
- 2x Leman Russ Vanquishers /w Lascannons
TROOPS
10x Veterans 100 pts
- 3x Meltaguns
- Forward Sentries
10x Veterans 100 pts
- 3x Meltaguns
- Forward Sentries
HEAVY SUPPORT
Leman Russ Squadron 300 pts
- 2x Leman Russ Battle Tanks
1810 pts
Finns potential att sprinkla runt bland Russ Varianterna
HQ
Leman Russ Squadron 320 pts
- 2x Leman Russ Punishers /w Heavy Bolter Sponsons
Tank Commander 30 pts
Leman Russ Squadron 290 pts
- 2x Leman Russ Vanquishers /w Lascannons
TROOPS
10x Veterans 100 pts
- 3x Meltaguns
- Forward Sentries
10x Veterans 100 pts
- 3x Meltaguns
- Forward Sentries
HEAVY SUPPORT
1810 pts
Finns potential att sprinkla runt bland Russ Varianterna