Kantor

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Användarvisningsbild
Hylander

Kantor

Inlägg av Hylander »

Funderade lite på en Kantorlista åt en klubbkompis. Jag försöker få in rejält med killar i listan för att få utnyttja kantors +1A inom 12". Sedan känns det som om Rhino är viktiga och annars så skall många scoring vara jobbigt (9 med combatssquads).

Så vad sägs? (misstänker att Cadelin gillar den ;) )

HQ

Kantor 175

Elite

10 Termosar 465
- 2x CML, CF

10 Sternguards 285
- 2x Combimelta, Pfist

Rhino 35

Troops

10 SM 200
- MM, flamer, Pfist

Rhino 35

10 SM 205
- PC, Melta, Pfist

Rhino

10 SM 190
- LC, Plasmagun

5 Scouts 90
- PW

Fast

1 Attackbike 40
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Gonka Koff

Re: Kantor

Inlägg av Gonka Koff »

Stadig lista, litet för torr för att jag skall bli sugen att spela den, men den ser ut att kunna klara det mesta.
Eftersom den troligen kommer att spelas defensivt för det mesta skulle jag nog stoppat in ett par ML eller LC i Sternguardsquaden. Den där attackbiken är jag inte helt klar över, har den nåt syfte?
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Contesta saker?

Användarvisningsbild
Asplund

Inlägg av Asplund »

Attack biken borde väl gå att hitta 10p till för en Storm?

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

AB contest:ar men är också en HB. Att byta mot en storm tror jag inte riktigt på då den är svårare att gömma och därmed åker ut lättare.

Jag har funderat lite på sternguardsen dock och undrar om de är värda att ha med. Visst skjuter de bra och är scoring men de kanske ger för mycket kompminus. 25p kostar de och jämför det tex med nurglepojkar/thousand sons eller dylikt...

Kanske bättre med vanliga SM istället?
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Stormen kan ju iofs scora, den är också snabbare än AB:n (kan ju alltid ta "fågelvägen"), men visst, den är kanske svårare att hålla vid liv från skytte.

Om du tar byter Sternguardsen mot tacticals så blir ju listan apatrist. Klart att dom skall vara kvar!
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Flygmaskin

Inlägg av Flygmaskin »

Sternguards skall definitivt inte bort! Tycker som Gonka att listan blir tokigt platt om du byter dem mot vanliga mariner.
Människomat, till exempel spannmål.

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

gör 2 mindre sternsquads med fler combivapen och bilar samt ligthiningclaw istället
skippa termosarna istället, så blir det lite utmaning att spela listan :)

Skriv svar