Bra förslag!HeadWar skrev:Eller såhär kanske, byt ut HB-Speedern mot en Storm, och köp en HF till den genom att byta ut cykelns MM mot en HB, så kan den på ett effektivt sätt skjuta på samma saker som resten av enheten.
GothConPanik! 1750 poäng Ultramarines
Re: GothConPanik! 1750 poäng Ultramarines
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
-
Gonka Koff
Jepp! Så gör jag!Hylander skrev:Bra förslag!HeadWar skrev:Eller såhär kanske, byt ut HB-Speedern mot en Storm, och köp en HF till den genom att byta ut cykelns MM mot en HB, så kan den på ett effektivt sätt skjuta på samma saker som resten av enheten.
Jag tackar ödmjukast för alla förslag som inkommit. Jag måste dock meddela att jag till slut gav upp Legionärerna, då jag inte för mitt liv kunde komma på ett enda sätt dom skulle bidraga med något nyttigt. 200 poäng total kasshet är nog inte värt det kompsmink det innebär.
Istället har jag rört om litet i grytan och lagt till litet ingredienser för att -i vanlig ordning- röva up kompen till nya höjder
Så här blev det:
Ultramarines, 1750
Captain 175
Bike, relic blade, hellfire rounds
Librarian 135
Bike [Might of the Ancients, Null Zone]
Dreadnought 125
assault cannon, h. flamer
Dreadnought 105
multimelta
10 Tacticals 215
lascannon, flamer [ rhino ]
10 Tacticals 220
lascannon, meltagun [ rhino ]
5 Scouts 95
5x ccw, vet(power weapon, meltabomb)
Bike squad 215
5 Bikers, 2xflamer, power fist
1 attack bike, heavy bolter
Landspeeder Storm 60
Heavy flamer
2 Landspeeder Squadron 180
2x Typhoons
2 Landspeeder Squadron 140
2x (m.melta, h.flamer)
Predator, AC, HB 85
.... någon som har en sista åsikt innan jag spikar detta?
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
-
Gonka Koff
Kom igen nu, säg nåt! det är bara 45 minuter kvar!
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
Jag är proppmätt! Laxlasagne, glass med bär, och kaffe.
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
"Never tell me the odds."
"Never tell me the odds."
-
Gonka Koff
-
Silversixx
Bah, du skulle haft portalen till din librarian...
Ett schysst one-hit-wonder (dumpa dina fjantiga scouter till fots till förmån för några på bikes med homer) i första rundan med librarian och lite MM för att ta ut Land raiders...
Eller vänta lite, hela min marine-lista bygger på det...
Ett schysst one-hit-wonder (dumpa dina fjantiga scouter till fots till förmån för några på bikes med homer) i första rundan med librarian och lite MM för att ta ut Land raiders...
Eller vänta lite, hela min marine-lista bygger på det...
-
Gonka Koff
Äsch då Fanni, nu är du ute och cýklar. Mina scouter har en finfin ride: en Storm serru! Vidare känns det litet over the top att ha både bikes och Gate - tycker du inte det?
Hursomhelst är det försent, klockan är över midnatt och jag skickade in min lista med några minuters marginal.
Hursomhelst är det försent, klockan är över midnatt och jag skickade in min lista med några minuters marginal.
-
Silversixx
Storm är utan tvekan det mest vidrigaste valet i marine-listan 
Klart det är över toppen med gate och bikes.
Men det är ju jävla tufft så alla listor borde ha det!
Troddde du hade mer problem med *thudd thudd thudd thudd*Silversixx skrev:Storm är utan tvekan det mest vidrigaste valet i marine-listan
-
Silversixx