Tänkte dela med mig lite från en provmatch jag gick helt nyligen. Jag körde 2 tyranter varav en var flyer med dubbla dakka och en var swarmlorden med tre guards, en zoanthrope och en venomthrope, 4*10 devourergaunts, 2*15 hormagaunts, en crone och 40 okittade gargoyles, 1 exocrine.
Min lista kompade 2 (en för venomthropen och en för 100-ade gaunten)
Jag mötte en eldarlista som kompade 6 som bestod av en wraithknight, fyra serpents, sex walkers, Ultrad (reservation för stavningen men hoppas ni vet vilken hq jag menar) plus ytterligare 24 troops.
När runda 7 var över hade jag en exocrine, zoanthropen kvar. Han hade serpents och wraithknight och warlord kvar.
Måste säga att nidsen stod upp helt ok mot en formidabel shootinglista. Tilläggas bör att jag inte ens visste vad jag skulle möta och motståndet i princip var skräddarsytt mot en nidslista.
Nästa prov blir att byta swarmlorden mot en cctyrant med regen istället, köra 40 gaunts med spikerifle, 40 hormagaunts, 40 gargoyles, crone, 2*exocriner, zoanthrope å venomthrope.
Tyranids allmänt!
Re: Tyranids allmänt!
Ännu en regelfråga. Jag har försökt läsa mig till det men inte hittat.
En t.ex. Hive Tyrant genererar två Psycic powers från listan i codexet. Jag förmodar att man rullar en T6 och följer tabellen som är numrerad 1-6. Men där är en omarkerad psycik power som heter "Primus power" eller liknande. (Den ger +6 på synapse rangen). Innebär detta:
1) Du kan alltid välja den onumrerade powern utan att slå på tärningen.
2) Du har alltid den onumrerade powern utöver de två andra.
3) En av dina powers är alltid den onumrerade + 1 som du slumpar fram.
En t.ex. Hive Tyrant genererar två Psycic powers från listan i codexet. Jag förmodar att man rullar en T6 och följer tabellen som är numrerad 1-6. Men där är en omarkerad psycik power som heter "Primus power" eller liknande. (Den ger +6 på synapse rangen). Innebär detta:
1) Du kan alltid välja den onumrerade powern utan att slå på tärningen.
2) Du har alltid den onumrerade powern utöver de två andra.
3) En av dina powers är alltid den onumrerade + 1 som du slumpar fram.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019
Om kriget kommer, 2019
I regelboken under psychic powers står detta tydligt. Men du kan en gång välja bort en av dina framslagna spells mot primaris spellen.
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Dvs.
- Du rullar en tärning, är du inte nöjd med resultatet så kan du välja primarisen istället.
- Sedan rullar du nästa spell. Har du redan bytt ut en mot primaris så måste du acceptera resultatet av det andra tärningskastet.
- Du rullar en tärning, är du inte nöjd med resultatet så kan du välja primarisen istället.
- Sedan rullar du nästa spell. Har du redan bytt ut en mot primaris så måste du acceptera resultatet av det andra tärningskastet.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
Tackar för svaret!
Demensen måste satt in tidigt för mig. Satt i går natt och läste i regelboken.
Demensen måste satt in tidigt för mig. Satt i går natt och läste i regelboken.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019
Om kriget kommer, 2019
någon som har tipps på hur man kan bygga en Swarmlord lista, jag tänker att man vill ha venomtrhops för cover. Sen är jag inne på att man ska köra 2-3 Zontrhops och hoppa över HG helt och hoppas att man kan panga sönder allt viktigt med warpblast.
listan som jag spela just nu ser ut på följande set.
Tyrant -vingar x2 Dev
Prime -bone swords
Venomtrhop x 2
Herupex
hive guard x 3
Termas x 30
Tervigon - CC, Crown
Hormas x 19
warrios x 3 2-DS 1-BS
Biowar - 2
Mawloc
DakkaFex x 2
1850p
listan har fungera ok, men jag kommer att byta ut Ralf(harux) mot något annat. sen är jag inne på om man ska dropa HG och plopa in Zomthrops. samt dropa mina warriors för jag känner att dom inte gör så mycket just nu och har jag Zomtrhops har jag all synaps jag kommer att behöva så det är mer P som man kan spendera på annat bra.
Men som sagt om någon har nå bra tipps på en SW lista vore det trevligt, just nu spela jag bara för att komma igång så det behöver inte följa någon komp.
listan som jag spela just nu ser ut på följande set.
Tyrant -vingar x2 Dev
Prime -bone swords
Venomtrhop x 2
Herupex
hive guard x 3
Termas x 30
Tervigon - CC, Crown
Hormas x 19
warrios x 3 2-DS 1-BS
Biowar - 2
Mawloc
DakkaFex x 2
1850p
listan har fungera ok, men jag kommer att byta ut Ralf(harux) mot något annat. sen är jag inne på om man ska dropa HG och plopa in Zomthrops. samt dropa mina warriors för jag känner att dom inte gör så mycket just nu och har jag Zomtrhops har jag all synaps jag kommer att behöva så det är mer P som man kan spendera på annat bra.
Men som sagt om någon har nå bra tipps på en SW lista vore det trevligt, just nu spela jag bara för att komma igång så det behöver inte följa någon komp.
becon är ganska roligt.