*Nu med matchrapporter* Miniturnering. Vem vinner?

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer

Vilken lista (se första posten) kommer ta hem segern?

Omröstningen slutade 04 dec 2011, 17:37

Space Wolves
7
28%
Space Marines(Iron Hands)
0
Inga röster
Black Templars
3
12%
Dark Eldar
0
Inga röster
Imperial Guard
2
8%
Tyranids
3
12%
Grey Knights
7
28%
Orks
3
12%

Antal röster: 25

Henke

Re: Listor till miniturnering. Vem tror du vinner?

Inlägg av Henke »

BT squad med Melta kompar -3. Hur som helst så ser BT listan sjukt stabil ut.

Finns några matchups som blir kul...

DE mot BT
GK mot Orks/nidz

1. BT
2. GK
3. SW

Konfa

Inlägg av Konfa »

Hur menar du med kul Henke?

Per

Inlägg av Per »

Det är tröskel 40 som någon misstänkte.

Space Marines-spelaren byter sina servitors mot en Pod för sin kanon. Bra att du såg det Gonka. Aj för oss som ska möta 2 first turn drop Ironclads (inte first turn assault iaf). Mängden melta och pfists är aningen bristfällig för egen del.

Det ser fortfarande ut som att Space Wolves kommer aega upp övriga i brygga. Jag kanske ska plocka pokalen direkt och bespara mina motståndare förödmjukelsen som annars skulle ske. :twisted:

Henke

Inlägg av Henke »

Konfa skrev:Hur menar du med kul Henke?
GK mot Orks, Nids, IG: 2x9 Purifiers vinner nästan där själva.

BT mot DE: Poisin är inte jättebra mot alla fordonen t.ex.

Gurgelsmurfen

Inlägg av Gurgelsmurfen »

Helt typiskt har alla ni power-armour-älskare underskattat den otroliga mängd ond, bråd, död som mina fina gröngölingar kommer dela ut i helgen! Jag menar halv-lite av allt är väl det ständigt vinnande konceptet?! Och jag menar, har någon annan armé med en trupp för drygt 300 poäng som med lätthet dör under en runda shooting?! Hur tufft är inte det?

Hur ska någon helt enkelt ha en chans mot min oblanserat genomtänka och optimerade ork-lista?

:D

Användarvisningsbild
Papa D

Inlägg av Papa D »

BT kommer inte vinna.. inte en chans. Jag tror att 2 scoring i snitt per match kommer fly av bordet. Jag hävdar att utan en marshall är BT inte ens spelbara. Man behöver döda en gubbe i varje unit så blir det problem * turns är ett recept för oframgång.

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Glapojke

Inlägg av Glapojke »

Haha, jag börjar ju knappa in på SW! Folk verkar ha missat att mitt långdistansskytte inte är särskilt funkis alls.

Per

Inlägg av Per »

It has begun!

Missions enligt senaste RTO. Lottade matcher och bord. 3 bord så två står över. Space Marines-listan (eller tja, personen som spelar SM=) är borta hela dagen. Orks-spelaren står över första matchen och leker toffel.

Resultaten hittils är följande:
Space Wolves (14) vs Grey Knights (10)
Tyranids (16) vs Dark Eldar (8)
Black Templars (14) vs Imperial Guard (10)

Så relativt lika än så länge. Min (SW) match mot Grey Knights var en hiskelig massa halvtrasiga fordon och vi clashade rätt hårt mot slutet. Jag var 3,2" från ett objective då jag försökte pot-shotta en Dread med en 11"-melta.

Några high-lights var när 2 GK terminators som fick ta 5 saves (1 rend + 4 vanliga) och drar 1+1+1 på första och 1+1 på andra. Jag borde fått extra poäng då dom var extra döda.

För ovanlighetens skulle så aegde små-plattor upp marines. Deepstrike och utsprängda ur fordon gör att man får mååånga wounds även med en liten platta.

Mina scouts får bakläxa då dom knatade in där det inte var någon action alls. Buuu!

..och AJ vad ovänliga GK är i närstrid. Purifiers eller vad dom nu heter. Power weapons rakt upp i mumindalen för mig där.

Vi tog 0 objectives vardera pga vilda mängder contesting och trupper som slog varandra i skallen.

Slutligen så seizeade han och därför så måste jag nog gråta en skvätt. Rhinos som står och hänger eller Rhinos på väg mot mig med smoke poppad. Jag vet vad jag inte vill ha mot mig i alla fall.

Halvar

Inlägg av Halvar »

nids... vann mot... dark eldar? NICE!
Respekt.
Ja' än't bittä'!

Per

Inlägg av Per »

Halvar skrev:nids... vann mot... dark eldar? NICE!
Respekt.
Jag såg bara lite i slutet av matchen. Det verkade som att nidsarna körde en vild fullbordscharge runda 1 och kanske 2. Sen hade dom ingen anti-tank kvar och gav upp projekt jaga deldar. Sen fegade dom som små usla skalbaggar tills sista rundan och jagade objectives då. Det är i alla fall min bild av det hela.

Skriv svar