IG 1750
Re: IG 1750
Helt otippat är Jeppas lista ostigare än man tror vid första anblicken. 
Plus att alla casualties tas bort efter alla i squadronen skjutit, vilket innebär ett mycke bättre utfall på pajplattskjutande most likely i alla fall om figurerna står tätt.... nackdelen är såklart att man måste skjuta på samma mål, men det behövs ju oftast i alla fall med de nya cover reglerna.
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
Det där låter som du upplevt nångång förut?? Berätta mer?Gonka Koff skrev:Har en av dom fått sitt torn bortskjutet fortsätter man lägga träffar på den maskinen, vilket gör det närapå hopplöst att skada någon av de andra två.
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
Good one.Papa D skrev:Plus att alla casualties tas bort efter alla i squadronen skjutit, vilket innebär ett mycke bättre utfall på pajplattskjutande most likely i alla fall om figurerna står tätt....
- speedfreek
För enbart 530p får man en Russ med 5 plasmor och två extralivs-Russar...
-
Gonka Koff
Ja, usch och fy och blä vad jobbigt det blir när ens coola 5 bikerenhet med attack bike, librarian och captain drabbas av 8 S8 ap3-hits i en salva! (ännu värre med 16 förstås, vilket inte är helt orimligt efter en närstrid mot en av alla de små skitenheterna).HeadWar skrev:Good one.Papa D skrev:Plus att alla casualties tas bort efter alla i squadronen skjutit, vilket innebär ett mycke bättre utfall på pajplattskjutande most likely i alla fall om figurerna står tätt....
Papa D: ja, jag talar ur erfarenhet, speciellt dina 3x3 kannor
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
-
Gonka Koff
Tack Pelle!speedfreek skrev:_________________
Bonga!
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
Nästan så man måste spela med en sån russ..speedfreek skrev:För enbart 530p får man en Russ med 5 plasmor och två extralivs-Russar...
Sjukt ball att ha en bil som skjuter 5 plasma kanoner (och en heavy bolter).. men den kostar 230p..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
Man har den inte för att den är bra/värd sina poäng man har den för att den är så sjukt COOL!Nefrums skrev:Nästan så man måste spela med en sån russ..speedfreek skrev:För enbart 530p får man en Russ med 5 plasmor och två extralivs-Russar...
Sjukt ball att ha en bil som skjuter 5 plasma kanoner (och en heavy bolter).. men den kostar 230p..
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Det hade inte jag tänkt på. Sjukt elakt faktiskt. Mmm...Papa D skrev:Plus att alla casualties tas bort efter alla i squadronen skjutit, vilket innebär ett mycke bättre utfall på pajplattskjutande most likely i alla fall om figurerna står tätt.... nackdelen är såklart att man måste skjuta på samma mål, men det behövs ju oftast i alla fall med de nya cover reglerna.