IG 1750

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Re: IG 1750

Inlägg av HeadWar »

Helt otippat är Jeppas lista ostigare än man tror vid första anblicken. :P

Användarvisningsbild
Papa D

Inlägg av Papa D »

Plus att alla casualties tas bort efter alla i squadronen skjutit, vilket innebär ett mycke bättre utfall på pajplattskjutande most likely i alla fall om figurerna står tätt.... nackdelen är såklart att man måste skjuta på samma mål, men det behövs ju oftast i alla fall med de nya cover reglerna.
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
Papa D

Inlägg av Papa D »

Gonka Koff skrev:Har en av dom fått sitt torn bortskjutet fortsätter man lägga träffar på den maskinen, vilket gör det närapå hopplöst att skada någon av de andra två.
Det där låter som du upplevt nångång förut?? Berätta mer?
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Papa D skrev:Plus att alla casualties tas bort efter alla i squadronen skjutit, vilket innebär ett mycke bättre utfall på pajplattskjutande most likely i alla fall om figurerna står tätt....
Good one.

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

För enbart 530p får man en Russ med 5 plasmor och två extralivs-Russar...

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

HeadWar skrev:
Papa D skrev:Plus att alla casualties tas bort efter alla i squadronen skjutit, vilket innebär ett mycke bättre utfall på pajplattskjutande most likely i alla fall om figurerna står tätt....
Good one.
Ja, usch och fy och blä vad jobbigt det blir när ens coola 5 bikerenhet med attack bike, librarian och captain drabbas av 8 S8 ap3-hits i en salva! (ännu värre med 16 förstås, vilket inte är helt orimligt efter en närstrid mot en av alla de små skitenheterna).

Papa D: ja, jag talar ur erfarenhet, speciellt dina 3x3 kannor :x
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

speedfreek skrev:_________________
Bonga!
Tack Pelle!
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

speedfreek skrev:För enbart 530p får man en Russ med 5 plasmor och två extralivs-Russar...
Nästan så man måste spela med en sån russ..
Sjukt ball att ha en bil som skjuter 5 plasma kanoner (och en heavy bolter).. men den kostar 230p..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Användarvisningsbild
XecrNist

Inlägg av XecrNist »

Nefrums skrev:
speedfreek skrev:För enbart 530p får man en Russ med 5 plasmor och två extralivs-Russar...
Nästan så man måste spela med en sån russ..
Sjukt ball att ha en bil som skjuter 5 plasma kanoner (och en heavy bolter).. men den kostar 230p..
Man har den inte för att den är bra/värd sina poäng man har den för att den är så sjukt COOL!

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Papa D skrev:Plus att alla casualties tas bort efter alla i squadronen skjutit, vilket innebär ett mycke bättre utfall på pajplattskjutande most likely i alla fall om figurerna står tätt.... nackdelen är såklart att man måste skjuta på samma mål, men det behövs ju oftast i alla fall med de nya cover reglerna.
Det hade inte jag tänkt på. Sjukt elakt faktiskt. Mmm...

Skriv svar