Orcs 1750 Slemcon

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Orcs 1750 Slemcon

Inlägg av DHettNeck »

HeadWar skrev:Jag skulle också kunna tänka mig att KFF-minuset ser ut något i still med Front AV minus 8. Då skulle Killa Kans ge -3, medans buggies och trukks bara får -2, dreads får -4 och BWs -5. Jag kanske tänker fel, men ett 4+ save känns värdefullare på ett dyrare fordon som redan från början är svårare att slå ut.
Det var en riktigt bra variant!

Jag tycker att ardboyz är helt ok att ta med och inte få minus. Sure, dom är också en hord, men den är ungefär bra för vad den kostar.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Orcs 1750 Slemcon

Inlägg av speedfreek »

HeadWar skrev:Jag skulle också kunna tänka mig att KFF-minuset ser ut något i still med Front AV minus 8. Då skulle Killa Kans ge -3, medans buggies och trukks bara får -2, dreads får -4 och BWs -5. Jag kanske tänker fel, men ett 4+ save känns värdefullare på ett dyrare fordon som redan från början är svårare att slå ut.
Låter sjukt bra...

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Orcs 1750 Slemcon

Inlägg av DHettNeck »

jo med tanke på att en .pod på en hammer head ger -10 borde ett KFF till en battle wagon ge mer än -3.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: Orcs 1750 Slemcon

Inlägg av Nefrums »

DHettNeck skrev:jo med tanke på att en .pod på en hammer head ger -10 borde ett KFF till en battle wagon ge mer än -3.
Du menar att att 4+ save för 5p och ett 4+ save för 85p ska ge samma minus?

Och nu är det för sent att ändra mallen inför slemcon, annars hade jag inte lagt upp listan :P

och +67% i pris för ett 4+ save är ett sjukt överpris..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Orcs 1750 Slemcon

Inlägg av DHettNeck »

Fast dom 85 poängen gör ju lite mer också.

Misstänkte att du suttit och klämt på denna. Lite dålig stil faktiskt...
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Orcs 1750 Slemcon

Inlägg av speedfreek »

Du har en dålig stil!

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Orcs 1750 Slemcon

Inlägg av Gonka Koff »

Nefrums skrev:
DHettNeck skrev:jo med tanke på att en .pod på en hammer head ger -10 borde ett KFF till en battle wagon ge mer än -3.
Du menar att att 4+ save för 5p och ett 4+ save för 85p ska ge samma minus?

Och nu är det för sent att ändra mallen inför slemcon, annars hade jag inte lagt upp listan :P

och +67% i pris för ett 4+ save är ett sjukt överpris..
Allvarligt ... min bullshitmätare dunkar i max nu. Din näsa måste växt ett par centimeter när du skrev detta, Jeppa :D

Det ju är helt galet att jämföra en disruption-pod med ett KFF på det här viset. Ett enda KFF kan ju fördubbla en hel orkarmés förflyttningsförmåga.
En disruption pod skyddar inte inom 12", en rätt stor skillnad eftersom det är inom det avståndet som meltavapen opererar.

Hursomhelst, om du får -20 i "optningsstraff" eller vad det nu kallas hamnar du alltså på 55 i komp. Det är ungefär samma som jag har på mina SM. Det känns inte helt åt hellskotta tycker jag, det bör kunna bli en jämn match. Hoppas vi möts! :twisted:
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: Orcs 1750 Slemcon

Inlägg av Papa D »

Känns som en solid lista... helt uppenbart komp optad, gjort och spelat liknande listor och det har funkat bra, men det är inte en yberbra lista på någotvis, tycker absolut den ska kompas runt 50-60, är jämn mot många listor i de komp häradet(spelat mot Tau, orks och shooty marines med liknande lista). Det går inte att jämnföra en SM dread mot en Orc dread, I2 mot I4 gör ganska stor skillnad särskilt om de två möts, BS2 mot BS4 och kvaliten på vapen, big shoota mot assult cannon eller rokkit mot multimelta gör också en väldigt stor skillnad.
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: Orcs 1750 Slemcon

Inlägg av Nefrums »

Gonka Koff skrev: Allvarligt ... min bullshitmätare dunkar i max nu. Din näsa måste växt ett par centimeter när du skrev detta, Jeppa :D

Det ju är helt galet att jämföra en disruption-pod med ett KFF på det här viset.
Em, håller du med mig eller inte? Det var ju typ det jag skrev..

Sen kan man ju undra hur du får det till att man kan öka en armes förflyttning med kff?
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: Orcs 1750 Slemcon

Inlägg av Nefrums »

DHettNeck skrev:Misstänkte att du suttit och klämt på denna. Lite dålig stil faktiskt...
Tycker du att det är dålig stil att försöka göra bra listor... Nästan alla försöker komma på bra listor som får bra komp hela tiden, det blir bara lite mer uppenbart när man har en kompmall. Och denna listan tog ca 2 min att fundera ut..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Skriv svar