Daemonhunters

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Daemonhunters

Inlägg av HeadWar »

Du får inte köpa Russ-varianter, och du får bara köpa en. Står i IG-FAQn.

Max
Inlägg: 644
Blev medlem: 04 jul 2009, 17:44

Re: Daemonhunters

Inlägg av Max »

Gäller detta på svenska turneringar? Har läst annat när jag frågat efter det, men det kanske ändrats? Ser att det ändrats i Swe-Faqen, har precis börjat testspela med eradicator och missat detta..

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Daemonhunters

Inlägg av HeadWar »

Fusk-Max! Mina stackars scouter!

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Daemonhunters

Inlägg av Zurken »

Ja, det gäller på alla turneringar om inte arrangören säger något annat då det är med i grundreglerna (eller rättare sagt en av GWs FAQ:er).
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Daemonhunters

Inlägg av Katarsis »

Det är svårt att gå ifrån en officiell FAQ...
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Max
Inlägg: 644
Blev medlem: 04 jul 2009, 17:44

Re: Daemonhunters

Inlägg av Max »

Inte svårare än att bestämma varifrån codexar köper sina fordon, men jag köper argumentet, är ju inte så mycket att snacka om. Tycker det är tråkigt, anser inte att hunters är så brutna, men kanske blir för bra med vettigare tanks än en vanlig battletank.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Daemonhunters

Inlägg av HeadWar »

Tror inte det har något med bra-het att göra, utan mera att FAQn är från perioden där GW RAW-tolkade sig själva när de skrev FAQer.

Joakim
Inlägg: 2058
Blev medlem: 19 apr 2009, 20:28

Re: Daemonhunters

Inlägg av Joakim »

Trist men det är väl bara att anpassa sig.

Fick ändra lite och känner att jag behöver något som kan ta lite stryk så den "obligatoriska" landraidern kom med.

Daemonhunters

Inq Lord
Psycannon, Terminator Armour
Retinue
3x Gun-Servitor, Heavy Bolter
2x Mystic
2x Acolyte
Familiar

3 Daemonhosts

2 Death-Cult Assasins

Eversor

5 Storm Troopers
2x Grenade Launcher
Chimera: Stubber

5 Storm Troopers
2x Meltagun
Chimera: Stubber

Command, Mortar
Squad, Autocannon
Squad, Lascannon

Command, Autocannon
Squad, Lascannon
Squad, Lascannon

Sentinel Squadron
1x Autocannon
1x Lascannon

Leman Russ
Heavy Bolter Sponsons

GK Landraider

Användarvisningsbild
Andy Grey
Inlägg: 472
Blev medlem: 11 feb 2009, 02:02

Re: Daemonhunters

Inlägg av Andy Grey »

Vad åker LR nudå? :shock:
fauh skrev:Det är lugnt, jag väger upp det med att vara ytterst inkompetent!

Joakim
Inlägg: 2058
Blev medlem: 19 apr 2009, 20:28

Re: Daemonhunters

Inlägg av Joakim »

typ 2 meltor eller random squad som gör den scoring :P inget speciellt!

Skriv svar