Tyranids allmänt!

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
max_elmgren

Re: Tyranids allmänt!

Inlägg av max_elmgren »

Tyranid prime är nog vettig att gå med venomthropes. Så de inte ryker direkt. Om man nu ska ha dem förstås.

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

max_elmgren skrev:Tyranid prime är nog vettig att gå med venomthropes. Så de inte ryker direkt. Om man nu ska ha dem förstås.
Kommer nog inte spela dem så länge de kompar. Tycker inte det är värt det, de kräver en aegis och komp 2 är inte riktigt värt det för del.

Prime går antingen med 30 termagaunts eller med hive guard för att få T6 :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

max_elmgren

Inlägg av max_elmgren »

nu kom jag på nåt rusktigt! en bastion med venomthropes, massor med cover för dem och tjäna några tum åt varje håll dessutom. usch va trevligt.

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

max_elmgren skrev:nu kom jag på nåt rusktigt! en bastion med venomthropes, massor med cover för dem och tjäna några tum åt varje håll dessutom. usch va trevligt.
Kör på! :)

Användarvisningsbild
RUNE

Inlägg av RUNE »

Ville bara dubbelkolla detta.
En Hive Tyrant som har dubbla Scything Talons har alltså inga power weapons utan hans attacker har, enligt codexet, AP6. Guardsmen får save:a mot attackerna.
Förr hade Monsteros creatures en regel som gjorde att de ignorerade armour saves men jag hittar inte det längre.
För att få bättre AP krävs antingen ett bonesword (AP:3) eller Crushing Claws (AP:2).
Korrekt eller har jag missat något?
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Monster slår alltid med ap2.

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

RUNE skrev:Ville bara dubbelkolla detta.
En Hive Tyrant som har dubbla Scything Talons har alltså inga power weapons utan hans attacker har, enligt codexet, AP6. Guardsmen får save:a mot attackerna.
Förr hade Monsteros creatures en regel som gjorde att de ignorerade armour saves men jag hittar inte det längre.
För att få bättre AP krävs antingen ett bonesword (AP:3) eller Crushing Claws (AP:2).
Korrekt eller har jag missat något?

Monstrous creatures har regeln SMASH. Detta ger dig AP2 på alla närstridsattacker. Det ger dig UTÖVER DETTA möjlighet att byta ut hälften av dina attacker mot dubbla din styrka.

Så monster har alltid ap2 :)

Användarvisningsbild
RUNE

Inlägg av RUNE »

Tack för svaret.
Skummade lite för snabbt igenom SMASH regeln. :oops:
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

RUNE skrev:Tack för svaret.
Skummade lite för snabbt igenom SMASH regeln. :oops:
Du är långt ifrån den första ;)

max_elmgren

Inlägg av max_elmgren »

Jag gillar det nya med rending claws att de alltid är Ap 5 och har rending. Horror powern på broodlorden är inte heller dum. Speciellt om man har psychic shriek också. Däremot är de så sablarns dyra. Jag gillar tyrant guards synd att man måste ta tyrant för de. Men man tar ju en flyrant iaf. Och springer omkring med tyrant guards för bara 150p på bordet eller med toxin sacs 159p bra skit.

Skriv svar