Hej!
En hopslängd Eldar armé jag funderar på att tillverka. Jag vet att den är lite för ostig just nu (i alla fall enligt compen, compar 17.5 just nu). Skulle vilja ha både allmäna tips om armén som helhet och även tips och råd om vad jag kan göra med den. Enda riktiga krav jag har med armén är att jag vill ha två till tre stora enheter med Harlequines och minst en enhet med wriathguards. Jag har i den här listan försökt att undvika guardians för att jag inte är förtjust i modellerna. Men jag kanske har kommit på en konvertering som gör att jag kan köra dem ändå.
HQ * Autarch 120
Eldar Jetbike, Power weapon, Mandiblasters
T * 6 Rangers 114
T * 3 Guardian Jetbike Squadron 76
Shuriken Cannon
Shuriken Cannon
Shuriken Cannon
E * 5 Wraithguard 321
Warlock, Spiritseer,
Wave serpent, Twin-linked scatter laser
E * 10 Harlequines 272
Troup Master, Power Weapon, Death Jester, Shadowseer, 8 Harlequines Kiss
E * 9 Harlequines 250
Troup Master, Power Weapon, Death Jester, Shadowseer, 7 Harlequines Kiss
HS * Wraithlord 120
Wraith sword, Scatter laser
HS * Falcon 175
Starcannon, Holo-fields,
HS * Fire Prism 150
Holo-fields
========
1750
/MVH Emil
*Edit* Ändrade Wraith guards till Elite.
1750 eldar
1750 eldar
Senast redigerad av 1 emilfrojd, redigerad totalt 16 gånger.
Re: 1750 eldar
Måste inte Wraithguard vara 10 för att vara troops?
Japp sorry miss av mig jag fixar det.
Ser stabilt ut Emil.
En enkel och bra ändring är att byta ut starcannon mot vanlig kanon på falken, för att ge wraithlorden en lans istället för scatterlaser.
En enkel och bra ändring är att byta ut starcannon mot vanlig kanon på falken, för att ge wraithlorden en lans istället för scatterlaser.
17,83
Låter ju bra att den ser stabil ut. Men är det värt artt göra något åt kompen generellt. Visst måste man väl justera den för varje turnering men jag vill gärna ha en grund för armén.