tzeentch herald - 105 pts.
Vagn, bolt, master of sorcery
tzeentch herald - 105 pts.
Vagn, bolt, master of sorcery
9 horrors - 163 pts.
bolt
9 horrors - 163 pts.
bolt
9 horrors - 168 pts.
bolt, changeling
14 plaugebearers - 240 pts.
icon, instument
prins - 125 pts.
mark of tzentch, daemonic gaze
prins - 125 pts.
mark of tzentch, daemonic gaze
---1250---
liten daemon lista
Re: liten daemon lista
Inga svar?
beror der på att listan är för bra/dålig för att slösa tid på att skriva till? Eller att poäng summan är annorlunda till vad brukar spelas och därför "svår" att kritisera??
beror der på att listan är för bra/dålig för att slösa tid på att skriva till? Eller att poäng summan är annorlunda till vad brukar spelas och därför "svår" att kritisera??
-
Michael Carl
Liknar min demonlista en hel del, så jag gillar den. Har dock inte spelat den så mycket nyligen, men jag har valt Bloodletters istället för Plaguebearers, känns som de kan vara mer effektiva om någon kommer för nära.
När du börjar komma upp i lite mer poäng, så är det bara att lägga till Fateweaver, han är ett måste.
När du börjar komma upp i lite mer poäng, så är det bara att lägga till Fateweaver, han är ett måste.
Pläggisarna är med för att få en stabil scoring enhet mer än att döda saker (vilken dem kan med ). Dödandet kan prinsarna fixa rätt bra tror jag.
Har mer deamoner bara att listan är gjort för 1250. Har ca 2000 pts. demoner tottalt. med tema tzeentch/nurgel. Fateweaver har jag funderat på att använda men han är ju bra så det går ju inte
Har mer deamoner bara att listan är gjort för 1250. Har ca 2000 pts. demoner tottalt. med tema tzeentch/nurgel. Fateweaver har jag funderat på att använda men han är ju bra så det går ju inte
Jag hade nog flyttat bolten från horrors till prinsarna.
Bolten är dyrare för prinsar tyvärr. Har spelat prinsarna som dem är och tycler dem är sjuk poäng värda.Joppe skrev:Jag hade nog flyttat bolten från horrors till prinsarna.
Prinsar och vagnar är vansinnigt prisvärda. Resten är det inte. 14 PB är en riktigt stabil enhet men det får gärna finnas något lite hårdare att gå till motattack med när fienden har fastnat i geggan. Fast det är klart, två prinsar kanske duger till det på 1250 poäng.
Jo på 1250 finns inte så jätte mycket hårda enheter, så 2 prinar klarar det klarar det hårdaste och PB det lite lättre sant eld under stöd ifrån horrors och vagnar.