vad ska man ha för lista.
jag har mina idéer på vad som är roligt att spela. jag spelar för att det är kul och inte för enbart vinst.
men vad säger folk. vad ska man ha för något.
Jag har tittat på ETC listorna och nej dom är för mechaniseradeoch / eller för mycket wyches .
1750 Dark Eldar
Re: 1750 Dark Eldar
så här köe jag iprinsip:
Bike lord (archon, punisher, droger, bike, 2+ och lite annat)
1-2 hemonculus / urien
2-3 lance grupper (10 man, 2 dark lance)
1-2 små båt grupper (5-6 man, splinter cannon i raider)
0-1 fighting båt grupp (9 man, blaster, splintercannon, agoniswer)
7-8 mandreaks
8 wyches i båt
2-3 talosar
något sånt. Brukar funka för mig.
Bike lord (archon, punisher, droger, bike, 2+ och lite annat)
1-2 hemonculus / urien
2-3 lance grupper (10 man, 2 dark lance)
1-2 små båt grupper (5-6 man, splinter cannon i raider)
0-1 fighting båt grupp (9 man, blaster, splintercannon, agoniswer)
7-8 mandreaks
8 wyches i båt
2-3 talosar
något sånt. Brukar funka för mig.
Gillar man inte mechat och wyches så kanske DE är lite fel grej... Alternativet vore naturligtvis att göra en gammal hederlig webway lista, men de verkar inte så poppis längre (även att jag tror att det numera är regelrätt att spela med en portalbärare i en mandrakesquad??). Annars... Man kan kanske tänka sig en gunline med darklances och att pusha framåt med talosar och grotesques till fots, åtminstone ett par raidersquads lär behövas oavsett så man kan ta objektiv utanför sin deploymentzone.
Hur tänker du nu? mandreaks har ingen sybarite/succubust så dem kan inte ta portalen. Sen funkar det lika bra att ha saker i reserv som portal.Eskil skrev:Alternativet vore naturligtvis att göra en gammal hederlig webway lista, men de verkar inte så poppis längre (även att jag tror att det numera är regelrätt att spela med en portalbärare i en mandrakesquad??).
Men jag håller med om att några raider är bra att ha.
nu har jag gjort färdigt en lite rolig lista. som är mer gjord efter vad jag har än vad som faktiskt är bra.
det jag saknar i listan är 5 jetbikes, 2 talos. 1 raider och 1 revenger.
så vad tycker ni.
det jag saknar i listan är 5 jetbikes, 2 talos. 1 raider och 1 revenger.
så vad tycker ni.
- Bilagor
-
- darkeldar massor.xls
- (14 KiB) Nerladdad 158 gånger
Jag tänker att man skall ha en heamonculus till att bära portalen som man joinar till mandrakes.blom skrev:Hur tänker du nu? mandreaks har ingen sybarite/succubust så dem kan inte ta portalen. Sen funkar det lika bra att ha saker i reserv som portal.Eskil skrev:Alternativet vore naturligtvis att göra en gammal hederlig webway lista, men de verkar inte så poppis längre (även att jag tror att det numera är regelrätt att spela med en portalbärare i en mandrakesquad??).
Mandreaks får inte bli joinade av något.Eskil skrev:Jag tänker att man skall ha en heamonculus till att bära portalen som man joinar till mandrakes.blom skrev:Hur tänker du nu? mandreaks har ingen sybarite/succubust så dem kan inte ta portalen. Sen funkar det lika bra att ha saker i reserv som portal.Eskil skrev:Alternativet vore naturligtvis att göra en gammal hederlig webway lista, men de verkar inte så poppis längre (även att jag tror att det numera är regelrätt att spela med en portalbärare i en mandrakesquad??).