Death Guard 1500 inför Sydcon

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Användarvisningsbild
bladerunner_35

Re: Death Guard 1500 inför Sydcon

Inlägg av bladerunner_35 »

Tack för dina kommentarer Eskil.

Även om jag inte uttryckligen skrivit det så är fluffet mycket viktigt, vissa mindre eftergifter kan jag göra (mina två Rhinos till exempel) men inte mycket mer än så, extrapoäng eller inte.

De ändringar du föreslår är således inte att tänka på, både utifrån en fluffsynpunkt men även utifrån komp. Med några mindre ändringar kommer jag med all säkerhet att spela med variant 1).

Eskil

Inlägg av Eskil »

Om det är viktigt med fluff skulle jag nog ändå kört två chaos spawns som kompsmink, dina possesed i rhino ger ju ändå bara plus två när avdraget för rhino är klart (så kompmässigt är de ungefär lika bra som två spawns + en defiler (en poäng bättre, troligtvis sämre spelmässigt)). Om inte annat så kan du ju använda spawnsen som mobilt cover i första rundan till dina prinsar/rhinos. Även om det blir lista ett så behöver du nog dina meltaguns mer än plasmaguns för att kunna göra en rejäl push frammåt. Det är klart, allt är ju lite avhängigt på vad du har för modeller. Hoppas det går bra för dig!

Användarvisningsbild
bladerunner_35

Inlägg av bladerunner_35 »

Tack för dina bra och genomtänkta synpunkter. Jag har faktiskt funderat på om det inte vore bättre att droppa en Plasma squad istället för en melta men har valt att inte göra det utifrån att en Melta squad och en Possessed squad fyller samma roll (aggressiv attack). Mina Plasma squads är defensiva objektivhållare. Men jag ska fundera igenom det en gång till.

Även om det är klart intressant att få in en Defiler (Spawn är genomdåliga) så behåller jag nog mina Possessed. De är betydligt tåligare än en Defiler och fungerar därför bättre som distraktion, hoppas jag.

Tack igen Eskil. Det var kul och framförallt tänkvärt att för en gångsskull få kommentarer som så att säga jobbar med listan istället för mot den (byt ut allt mot lash och oblits).

Eskil

Inlägg av Eskil »

Kul att kunna vara till hjälp :)

Skriv svar