1750 BA

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
dasher

1750 BA

Inlägg av dasher »

Tja! Jag satt och tänkte lite på en lista till LinCon och detta var vad jag kom fram till.

Tanken är ju att brumma fram med stormraven och komma så långt fram med allt så fort som möjligt och sedan assaulta ihjäl så mycket jag kan :D

Funderingar?

HQ

Dante

ELITE

Furioso
Heavy flamer

Chaplain
Jump pack

TROOPS

Sanguinary Guard
3 Infernus pistol
Power fist

Sanguinary Guard
3 Infernus pistol
Power fist

Assault Squad
Meltagun
Powerfist

Tactical Marines
+5 Marines
Plasma gun
Missile Launcher

Rhino

Assault Squad
+5 Marines
Meltagun
Meltabombs

HEAVY

Stormraven
Multi-melta
Locator beacon

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Re: 1750 BA

Inlägg av Zurken »

Känns väldigt svag för att stå sig emot komp 25, själv har jag tänkt att spela med 10 Laserkanoner till Lincon och jag är nog inte ensam med att ha liknande anti-tank. Jag tror tyvärr att alla dina fordon kommer vara bortblåsta av en rundas skytte, speciellt Storm Raven.

Listan du postade kompar 53, och den kan bita rätt bra på den kompen, men Lincon är komp 25 så för att inte bli helt överkörd bör du försöka matcha den kompen.

Du borde verkligen försöka klämma in en Sanguinary Priest, de ökar din slagkraft något enormt.
Alexander Merinen

dasher

Inlägg av dasher »

Tackar för tipsen, då bestämde jag mig för att skita i bilar helt :D

Med all anti-tank som inte är så effektivt mot infanteri så tänkte jag mig såhär istället:

HQ

Commander Dante

ELITE

Furioso Dreadnought
Frag Cannon
Bloodfist w/ Heavy flamer
Extra armor
Drop pod

Furioso Dreadnought
Magna Grapple
Frag Cannon
Bloodfist w/ Heavy flamer
Extra armor
Drop pod

2 Sanguinary Priests
Jump packs
Power sword
Powerfist

TROOPS

Sanguinary Guard
3 Infernus pistol
Power fist

Sanguinary Guard
3 Infernus pistol
Power fist

Assault Squad
+5 Marines
2 Meltaguns
Powerfist

Assault Squad
+5 Marines
2 Meltaguns
Powerfist

Totalt: 1750
Komp: 33

Lunaticman

Inlägg av Lunaticman »

Ser bra ut, om du är rädd för dålig scatter kan det vara värt att tänka sig någonting med en locator beacon.

En flagga skulle sitta fint också?

dasher

Inlägg av dasher »

Med DoA kan jag inte säga att jag är rädd för misshaps ;)

En flagga ska jag nog kunna få in i Dantes unit.

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Jag skulle inte sätta en Power Fist på en Sanguinary priest, du vill ju egentligen inte ha dem i närstrid och om de väl kommer dit så kommer de snabbt bli fokuserade av fienden. Power Fisten gör att de få gånger Prästen är i närstrid så kommer han ofta att dö innan han hinner slå.

Svärdet kan vara bra att ha, då det kan ge en välbehövlig extra punch i desperata situationer.

Jag skulle nog ta iaf en Dread med Talons, Talons är mycket bättre mot horder än flamers i många situationer (den snittar på att döda 7-8 T4 killar i rundan), men jag gillar flamer dreadsen också.

Jag ser ingen nackdel att ge dina pods beacons, melta pistolernas extremt korta range gör det farligt att deepa även med DoA. Extra Armour kan du ta bort för att skaffa lite välbehövliga extra poäng, EA är en rätt dyr uppgradering i förhållande till sin nytta.

Jag gillar denna lista mycket mer än den förra, en klar förbättring.
Alexander Merinen

Kimich

Inlägg av Kimich »

Tycker nog att du ska försöka behålla dina rhinos. Får dom köra en runda så har dom mer eller mindre gjort sina poäng plus att dom kan rädda dina troops från plasma kanoner och battle cannons som kan vara förödande för så stora grupper till fots. Du har en snabb arme som kommer behöva snabb förstärkning då man inte kan lita på reserve rollsen, har ju hänt både en och två gånger att man inte får in något runda två och kanske bara en enhet runda tre. En av dreadsen kommer runda ett vare sig du vill eller ej så toola en med lite anti tank och en för mer anti troops så kan du välja inför varje slag vilken som bör komma runda ett. Beroende på ifall det står en land raider eller en hög Orcs öppet för dreadan.

Skriv svar