1750 poäng Slaanesh med Fabius Bile i spetsen

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Användarvisningsbild
Ironjens

1750 poäng Slaanesh med Fabius Bile i spetsen

Inlägg av Ironjens »

Efter att ha fått pisk av fyra marine-armér (två vanilj, två pest) på gothcon tänkte jag starta om mitt Slaanesh-projekt. Jag tänkte att om jag börjar nu kanske jag blir färdig till om ett år, plus att jag får övat lite...

Planen är att stoppa den gode Fabius i Land Raidern med siren-noise marines:en. De tutar och kör mot fienden tillsammans med alla enhanced warriors. Samtidigt ger blastmastrarna, havoc-rhinosarna de sitter i samt obliteratorerna skyddande eld. Om det blir som vanligt får jag bara möta spess marins, men vem vet, till nästa år kanske det är IG/space wolves/Dark Eldar för hela slanten...

Jag har testat Fabius ett antal gånger nu och han suger ju fett. Men scoring Possessed utan inv save är såå coola. Eller?

HQ
Fabius Bile 160

Troops
Chaos Space Marines
10 chaos space marines Enhanced warriors, Icon of Slaanesh, 2 meltaguns 220
Rhino 35

Chaos Space Marines
10 chaos space marines Enhanced warriors, Icon of Slaanesh, flamer 205
Rhino 35

Noise Marines
6 noise Marines Sonic Blasters, 1 Blastmaster 185
Rhino Havoc Launcher 50

Noise Marines
6 noise Marines Sonic Blasters, 1 Blastmaster 185
Rhino Havoc Launcher 50

Noise Marines
8+1 noise Marines Powerfist, Doom Siren 235

Heavy
Land Raider Daemonic possession 240

Obliterators
2 Obliterators 150

total 1750

Input godtages tacksamt. Förutom att noise championen ska droppa sin powerfist. Det är den gamla figuren med krabbhanden så den stannar på.
speedfreek skrev:Jag bygger bara med rövkorgen
...medan jag mest använder fingar, knivar och lim. Och greenstuff emellanåt:
Imperial Fists: http://svenska40k.se/forum/viewtopic.php?f=9&t=552
Orker: http://svenska40k.se/forum/viewtopic.php?f=67&t=3327

Gonka Koff

Re: 1750 poäng Slaanesh med Fabius Bile i spetsen

Inlägg av Gonka Koff »

Du kan få några "okompade" råd av mig ;)

Slopa en noise marines ur vardera 5-mannasquad, det gör inte så mycket skillnad.
Skippa en havoc-rhino, och ta bort havocen från den andra (jag tycker att du har antihord så det räcker i dina chainswords + sonic blasters)

Droppa flamern - den kommer du inte ha användning för ändå.

Skaffa istället två champions med fist till dina CSM.
Utrusta bägge CSM med 2x melta
nu har du 20 pts över ... köp 2x combimelta till CSM-champsen.

Sen tror jag inte att den tredje rhinon skall vara bunker åt noisarna - kör den istället framåt tillsammans med resten, så att du har en ny ride till den enhet som får sin rhino sprängd. (Du vet väl att du skall köra din LR vriden 90 grader, så att du kan ställa två rhinos bakom den och få 3+ cover på dom, eftersom att fronterna skyms? :twisted: ). För övrigt gör nog Fabius bäst i att stanna kvar i sin raider tills det ser någorlunda säkert ut där utanför!

/Gonka "powergamer" Koff
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Ironjens

Re: 1750 poäng Slaanesh med Fabius Bile i spetsen

Inlägg av Ironjens »

Ah, okompade råd... Då hade väl det första rådet varit att droppa fabius och skaffa lite lash? :P

Anledningen till så mycket blaffavapen var just för att space marines behöver nitas ordentligt annars sticker de ju bara med sina chapter tactics (om de inte är från lysanders eller vulcans gäng, man kan ju bara hoppas). Plus att jag aldrig har använt havoc launchers.

I stort så är ju den här listan bara den förra minus terminatorer plus mech. Jag tror jag ska speltesta båda varianterna innan jag uttalar mig mer. Tack för inputen!
speedfreek skrev:Jag bygger bara med rövkorgen
...medan jag mest använder fingar, knivar och lim. Och greenstuff emellanåt:
Imperial Fists: http://svenska40k.se/forum/viewtopic.php?f=9&t=552
Orker: http://svenska40k.se/forum/viewtopic.php?f=67&t=3327

Skriv svar