10 Tactical Terminators utan Land Raider
10 Tactical Terminators utan Land Raider
Hur skulle ni bygga en vanilla space Marine 1750p arme med 10 Tactical Terminators utan Land Raider?
Hoppas nån hart nåt bra förslag. Tack på förhand /Packe
Hoppas nån hart nåt bra förslag. Tack på förhand /Packe
Re: 10 Tactical Terminators utan Land Raider
Vanliga Terminators med dubbla cyclone missile launchers är bäst utan landraider. De fungerar bra som en stabil skyttebas/ counter-charge enhet. Passar bäst i en defensiv lista kan jag tänka mig, har inte spelat så mycket själv med dem, men kommer testa i framtiden. De är jobbiga att hantera om fienden inte har tillräckligt med AP2.
Alexander Merinen
10 Tactical Terminators med 2 cyclone missile launchers och Lysander som traskar med dem är en väldigt bra mobil skyttebas som tål extremt mycket i och med Lysander tar det mesta AP2 och skyddar sig med sin storm shield och eternal warrior. Samtidigt hjälper lysander också till med bolterdrill som gör att 10 Stormbolters träffar rätt bra tillsammans emd 4 frag missiles så tycker itne horder det är så kul. Enheten är mycket bra om du nu hamnar i närstrid. Kanske har lite svårt mot enheter med extremt mycket power weapons. Har man några chain fists och och fist of dorn tycker inte bilar om det så mycket heller. 4 Krak missiler plockar också det mesta i bilväg på avstånd lite svårt med AV 13-14 men AV 11-12 funkar det bra mot.
I det hela så är det en enhet som iofs kostar nästan 700 poäng men är väldigt svår att döda, den kan skjuta mot allt nästan ta det mesta som slängs mot dem i närtrid. Prova spele med den enheten man blir väldigt sällan missnöjd.
I det hela så är det en enhet som iofs kostar nästan 700 poäng men är väldigt svår att döda, den kan skjuta mot allt nästan ta det mesta som slängs mot dem i närtrid. Prova spele med den enheten man blir väldigt sällan missnöjd.
Om man vill kosta på sig en librarian med GoI är väl rätt bra också så man re-deploya rätt snabbt, lite risky kanske med så dyr enhet men kan vara värt att överväga
- speedfreek
Annars är en Chaplain eller Chaplain Cassius heta val till en enhet som absolut inte vill springa av planen.
Vill inte defensiv lista med counterattack (rätt terminologi tack) behålla combat tactics? Jag misstänker att 10tac terminators vrider listan åt det hållet. Eller spelar det ingen roll då de flesta poängen ligger på Terminators som inte bryr sig? Känns som jag famlar lite i mörkret här. Blev lite sugen på lysander dock.
-
Gonka Koff
Jag speltestade den här listan för ett tag sedan. Den är lite knasig, men funkade riktigt bra. Det är inte en käft som skjuter på termosarna förrens speedersarna är nere, och det kan ta ett tag.
För övrigt går det att deploya hela armén helt i det öppna med allt i 4+ cover
Lysander
Dreadnought
multimelta
[drop pod]
10 Terminators
2x cyclone, 2x chainfist
10 tactical marines
lascannon, flamer, power weapon
[razorback (tl-assault cannon)]
10 tactical marines
lascannon, flamer
[razorback (tl-hb)]
Landspeeder squadron (3st)
multimelta
multimelta
h. flamer
Landspeeder squadron (2st)
multimelta + h. flamer
multimelta
multimelta + h. flamer
multimelta
För övrigt går det att deploya hela armén helt i det öppna med allt i 4+ cover
Lysander
Dreadnought
multimelta
[drop pod]
10 Terminators
2x cyclone, 2x chainfist
10 tactical marines
lascannon, flamer, power weapon
[razorback (tl-assault cannon)]
10 tactical marines
lascannon, flamer
[razorback (tl-hb)]
Landspeeder squadron (3st)
multimelta
multimelta
h. flamer
multimelta + h. flamer
multimelta
multimelta + h. flamer
multimelta
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
Nu har jag sugit på lysanderkaramellen ett tag och känner för att lära mig Combat tactics först istället.
Jag gillar Gonka Koffs lista men saknar Land Speeders.
Det här kan jag måla upp med vad jag har: (-Land speeder Storm Som jag ändå vill köpa.)
librarian, Gate & Null Zone, Terminator Armor & stormsheild. 140p
10 tactical terminators, 2x Cyclone, 2x Chainfist. 470p
Hoppas att dom kan ställa till det ordentligt för motståndaren.
Dreadnought, Multimelta, Heavy flamer, Drop Pod, Locator Beacon. 165p
2 Attack Bikes, 2x Multimeltas. 100
Land speeder, Multimelta. 60p
Jaga tanks.
10 Tactical Marines, Missile Launcher, Flamer, Combiflamer, Power Weapon, Razorback, Lasplas. 270p
10 Tactical Marines, lascannon, Multimelta, Meltagun, Combimelta, Powerfist, Rhino. 245p
5 Scouts, 5x Sniperrifles, Camocloacs, Locator Beacon. 105p
Land speeder Storm. 50p
Scooring före allt annat.
Predator, Heavy bolters. 85p
Dreadnought, 2x Autocannons, Drop pod, Locator Beacon. 175p
3 tarantula, 3x Twin Linked Lascannons. 90p
Skjuter Långt.
Vad tycker ni?
Grattis på min 36-årsdag förresten.
Jag gillar Gonka Koffs lista men saknar Land Speeders.
Det här kan jag måla upp med vad jag har: (-Land speeder Storm Som jag ändå vill köpa.)
librarian, Gate & Null Zone, Terminator Armor & stormsheild. 140p
10 tactical terminators, 2x Cyclone, 2x Chainfist. 470p
Hoppas att dom kan ställa till det ordentligt för motståndaren.
Dreadnought, Multimelta, Heavy flamer, Drop Pod, Locator Beacon. 165p
2 Attack Bikes, 2x Multimeltas. 100
Land speeder, Multimelta. 60p
Jaga tanks.
10 Tactical Marines, Missile Launcher, Flamer, Combiflamer, Power Weapon, Razorback, Lasplas. 270p
10 Tactical Marines, lascannon, Multimelta, Meltagun, Combimelta, Powerfist, Rhino. 245p
5 Scouts, 5x Sniperrifles, Camocloacs, Locator Beacon. 105p
Land speeder Storm. 50p
Scooring före allt annat.
Predator, Heavy bolters. 85p
Dreadnought, 2x Autocannons, Drop pod, Locator Beacon. 175p
3 tarantula, 3x Twin Linked Lascannons. 90p
Skjuter Långt.
Vad tycker ni?
Grattis på min 36-årsdag förresten.
1955p blev visst ovanstående på, inte 1750p som var målet. Attans.