Jag har lite funderingar kring mina CSM. Vill veta vilka enheter som man tycker är värda och så. Den här tråden är också för att jag själv ska få lite överblick.
Tänkte börja med att lista allt jag har i modellväg:
HQ:
Deamon Prince med vingar.
Typhus
Chaos lord med jump pack och Pair of Lightning claws.
Konverterad Chaos lord med combi-melta och typ powerweapon, kan även funka som sorcerer.
Chaos lord med Pf och combi-melta (används oftast som champ i CSM enheter)
Elite:
8 Terminators, varav 2 chainfists och combi-meltas, 1 PW och combi-melta, 1 Pf och Reaper, 1 Chainfist och Heavy flamer, 1 Pf och Combi-bolter, 2 PW och Combi-bolter.
Dreadnought med Plasma Cannon
Troops:
3 CSM med Flamer
1 CSM med Meltagun
2 CSM med Lascannon
2 CSM med Autocannon
2 CSM med Heavy Bolter
5 CSM med Plasma gun
1 CSM med plasma pistol
25 CSM
10 Berzerkers
1 Champ med Pf
3 Champs med Pf och Plasma pistol
1 Champ med Pf och Combi-flamer
1 Champ med PW och plasma pistol
Fast Attack:
3 Bikes varav 1 Pf
5 Raptors varav 1 flamer, 1 Plasma pistol, 1 Pair of Lightning claws
Heavy Support:
3 Obliterators
1 Predator bas med HB-sponsons och Havoc Launcher
1 Predator bas med Lascannon-sponsons
1 Turret med Autocannon
1 Turret med Linked Lascannon
1 Landraider
1 Defiler med Reaper och Heavyflamer
1 Vindicator
Transport:
1 Rhino
1 Rhino med Havoc launcher
Med dessa modeller spelar jag mest mot några kompisar i Västerås och kanske någon kommande turnering, vi brukar använda oss av komp och spela 1750p. En kompetitiv miljö men ändå inte en extrem sådan utan vi spelar ofta med enheter som inte är 100 % utan för att de är roliga/karakteristiska för armén man spelar.
Exempel lista.
Chaos lord
MoS, PW, Combi-melta
3 Terminators (Deepar)
1 Chainfist, 3 Combi-melta
Dedicated transport:(I denna åker alltid zerkers med lord)
Land raider
10 CSM
MoK, 1 meltagun, 1 flamer, Asp champ med Pf och Combi-melta
Rhino
Dozerblade
10 CSM
MoK, 2 plasmaguns, Asp champ med Pf
Rhino
Dozerblade
10 CSM (Vaktar hemma objectivet)
MoCG, 1 ML
8 Zerkers
Asp Champ med Pf
1 Vindicator
Daemonic Possession
1 Predator
AC, HB-sponsons, Havoc launcher
1 Obliterator
Komp: 40
Vet inte riktigt vad jag tycker om 10-manna squaden med ML som bara står men har lite ont om komp att spendera på dem, Är också osäker på predatorn och vindicatorn, känns lite sådär.
CSM funderingar och armébyggande.
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Re: CSM funderingar och armébyggande.
Vad är poängen med tråden? Att lista dina figurer och göra "exempel" får du gärna göra på din egen dator.
Exempellistan är den listan jag just nu spelar med. Så att om någon ville föreslå någon ändring i den skulle de ha någon hum om vad jag har möjlighet att byta till, genom att se vilka figurer jag har tillgängliga. Jag var lite uttråkad när jag gjorde tråden bara. Dock verkar inte gensvaret ha varit särskilt stort och jag inser väl att det jag frågade om kanske var lite väl överhängande för att någon skulle orka svara. Meningen med tråden är det som står i första raden, andra och tredje meningen:
"Vill veta vilka enheter som man tycker är värda och så. Den här tråden är också för att jag själv ska få lite överblick."
Ingen verkar dock vilja anmärka på den här listan så jag kanske borde söka mig till ett annat forum, det här verkar faktiskt vara lite mer som ett "kompis forum" där de flesta redan verkar känna varandra. Tips på forum som behandlar 40k i Sverige i lite mer stor skala?
"Vill veta vilka enheter som man tycker är värda och så. Den här tråden är också för att jag själv ska få lite överblick."
Ingen verkar dock vilja anmärka på den här listan så jag kanske borde söka mig till ett annat forum, det här verkar faktiskt vara lite mer som ett "kompis forum" där de flesta redan verkar känna varandra. Tips på forum som behandlar 40k i Sverige i lite mer stor skala?
Grejen är nog att det är få som orkar sätta sig in i just DIN situation och förutsättningar på att bygga en lista. Det tar tid och ork att göra så och den enda som gör det är antagligen du själv och kanske någon polare till dig.
Att ge kritik på en lista, eller en jämförelse mellan två är att mycket enklare. Så skulle du istället posta
"Här är min nuvarande lista blalala... Jag funderar dock på att köra blablabla... istället, är det en bra idé?"
skulle du nog få bättre gehör.
Att ge kritik på en lista, eller en jämförelse mellan två är att mycket enklare. Så skulle du istället posta
"Här är min nuvarande lista blalala... Jag funderar dock på att köra blablabla... istället, är det en bra idé?"
skulle du nog få bättre gehör.
Alexander Merinen
Tack, det är den stilen jag vanligtvis brukar köra, tycker dock inte det brukar tillföra så där jättemycket mer än att man ska ha mer melta vapen.
En fråga som jag däremot undrar över: Hur får man tag på CSM gubbar med melta på bästa/billigaste sätt?
En fråga som jag däremot undrar över: Hur får man tag på CSM gubbar med melta på bästa/billigaste sätt?
http://www.games-workshop.com/gws/catal ... rod1400031 skulle jag tro.Ghurt skrev:En fråga som jag däremot undrar över: Hur får man tag på CSM gubbar med melta på bästa/billigaste sätt?
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
Tack det var just ett sådant paket jag letade efter. Då var det bara att konvertera lite gubbar till meltas:)