felet med kompen för tyraniderna är att man måste spela med de hårda sakerna, hive guards och tervigons för att få en lista som är bra för sin komp..
Du har en poäng i att man inte kan lösa detta bara genom att ge dem mer minus.. resten av listan måste kompas upp för att kompensera..
42x t6 wounds tyranids med 43 Komp
Re: 42x t6 wounds tyranids med 43 Komp
http://svenska40k.se/forum/viewtopic.php?f=3&t=1606Poet skrev:Nefrums: shit va du neggar över tyranids.. tycker du dem är så SJUKT bra så spela dem?
Varför ställer du dem så tätt när det finns en battlecannon på bordet?Poet skrev:isåfall kan vi ju börja diskutera hur en battlecanon kan wasta 450p warriors på 1 platta.
-2 per gubbe, utom den första som ger -3. Och -15 för Land Raidern, som räknas som två fordon, så -17 i de flesta SM-listor, säg 530 poäng och -32 i komp för en användbar grupp. Och det är väl egentligen bara Tyranider och Systrar som har svårt att ha sönder Land Raiders i runda ett (Om man inte åker framåt mot Zoanthroperna.), de flesta andra har meltor som kan komma nära eller saker som skjuter ner dem på långt håll.Poet skrev:Eller stormshield/thunderhammer som kompar -1?! och får ett obalans 3+ invo save i landraider (som är sjukt svår att ha sönder) som kan charga runda 1 (om motståndaren börjar med att gå frammåt)
Han gnäller på dem för att han efter att ha vunnit LinCon med en felkompad lista ska kunna säga: "Vad var det jag sa?"Poet skrev:Finns så sjukt mycke andra grejjer att gnälla över, så lägg ner nids-agget och så får vi testa nya kompen.
2 saker jag funderade över (förutom att listan var lite ostig ^^)
Rippers kan väl aldrig ge cover save till nånting med intervening models reglerna. Och sen är de väl inte scoring? Så de kan väl varken ta eller contesta objektiv? =) Rätta mig gärna om jag har fel. Spelar också nids
Rippers kan väl aldrig ge cover save till nånting med intervening models reglerna. Och sen är de väl inte scoring? Så de kan väl varken ta eller contesta objektiv? =) Rätta mig gärna om jag har fel. Spelar också nids
Klart de kan contesta, såvida tureneringen har specifika outscoring regler eller dylikt. Allt kan contesta enligt BRB.
Sidan 76: "...intervening swarms never offer any cover save to monstrous creatures or vehicles."Lagerlöf skrev:Rippers kan väl aldrig ge cover save till nånting med intervening models reglerna.
Ganska onödig regel eftersom MC och fordon ska vara täckta till 50% för att få cover, men Sky-Slashers kanske skulle kunna klara det. (Och för övrigt, ett exempel där TLoS inte gäller, enligt regelboken.)
Vanliga enheter kan alltså få cover av dem, men man behöver ju inte vara speciellt lång för att se rakt över dem, och då ger de ju inget skydd.
Men de är non-scoring? Så de kan contesta men inte ta eller? Detsamma gäller alltså för en Drop Spore då?
Allt kan contesta. (Om inte arrangören har hittat på egna regler, såklart.)Lagerlöf skrev:Men de är non-scoring? Så de kan contesta men inte ta eller? Detsamma gäller alltså för en Drop Spore då?
- speedfreek
Till och med anarka-flagellanter och ninjor!