Zerkers
Re: Zerkers
Ok låter som chainaxe är konsensus. 
-
Elevatorlake
Snabb fråga på ämnet bara så jag tolkat texten i boken rätt. Det står att champion får ersätta sitt chainsword OCH bolt pistol med vapen från champion equipment. Betyder det att jag får byta ut bara pistolen mot en power fist och alltså köra honom med chainsword och power fist? Jag hade hellre sett ett "eller" i texten men å andra sidan finns chainsword med i champions equipment så då kan jag väl säga att jag byter ut bolt pistol och chainsword mot power fist och chainsword?
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
Jag tror nog att du får byta din pistol mot en power-fist.Elevatorlake skrev:Snabb fråga på ämnet bara så jag tolkat texten i boken rätt. Det står att champion får ersätta sitt chainsword OCH bolt pistol med vapen från champion equipment. Betyder det att jag får byta ut bara pistolen mot en power fist och alltså köra honom med chainsword och power fist? Jag hade hellre sett ett "eller" i texten men å andra sidan finns chainsword med i champions equipment så då kan jag väl säga att jag byter ut bolt pistol och chainsword mot power fist och chainsword?
- Spell Familiar
Tycker du är på rätt spår men ingen motståndare kommer vilja stå kvar i sin runda mot zerkar. Räkna alltid med att han "Fall back" och skjuter på dig.Elevatorlake skrev:Jag limmar mina med chainaxe och chainsword för att
1 Khorne gillar det, moar chains for the chain god!
2 S6/ap-1 attacker som kan användas två gånger i min egen fas och en gång i motståndarens (pistol kan bara användas en gång i min fas, inge mer)
3 De extra attacker som genereras av sexor to hit kan också bli S6/ap-1. Med tre attacker vardera blir det statistiskt en halv attack extra och i min egen fas, när de får slåss två gånger, blir det alltså en extra attack per modell. Eftersom det är en extra attack på 6+ to hit så vore det bra att hitta ett sätt att ge de +1 to hit men jag inte hittat något än men det är utan att ha letat ihjäl mig.
Jag har tänkt köra med kharn i närheten av mina berzerkers så med hans reroll blir det ännu mer extra attacker är tanken
Jag ska nog köra icon of wrath också, framförallt för att öka chanserna på längre charger.
"Ahrimans städtant lär ha fullt upp."