1750p Imperial Fisters
1750p Imperial Fisters
Tjo!
Hur funkar det här med LBM? Jag gillar att spela skytte som långsamt rör sig framåt och grindar fienden ner i marken. Terminators känns ganska rätt här. Mina tac squads kommer dela sig och stå bakom terminator screenen och panga lite. Vindi är med för att dra lite eld från mina termosar och razors. Är det nått som jag helt missar eller kan detta funka lite hyfsat?
Har jag fattat det rätt med komp och så?
HQ: 140p -5
Librerian: Terminator Armour, Storm Shield, Null Zone, Might of the Ancients. 140p -5
Elite: 940p -30
10 terminators: 2 Cyclon Missile Launchers, 2 Chainfist. 470p -15
10 terminators: 2 Cyclon Missile Launchers, 2 Chainfist. 470p -15
Troops: 540p -10
10 Tactical Marines: Plasmagun, Missile launcher, Power Weapon. 195p -3
Razorback: Twin-Lascannon. 75p -2
10 Tactical Marines: Plasmagun, Missile launcher, Power Weapon. 195p -3
Razorback: Twin-Lascannon. 75p -2
Heavy: 125p -6
Vindicator: Siege Shield. 125p -6
Total: 1745p
Komp: 54
/Johan R
Hur funkar det här med LBM? Jag gillar att spela skytte som långsamt rör sig framåt och grindar fienden ner i marken. Terminators känns ganska rätt här. Mina tac squads kommer dela sig och stå bakom terminator screenen och panga lite. Vindi är med för att dra lite eld från mina termosar och razors. Är det nått som jag helt missar eller kan detta funka lite hyfsat?
Har jag fattat det rätt med komp och så?
HQ: 140p -5
Librerian: Terminator Armour, Storm Shield, Null Zone, Might of the Ancients. 140p -5
Elite: 940p -30
10 terminators: 2 Cyclon Missile Launchers, 2 Chainfist. 470p -15
10 terminators: 2 Cyclon Missile Launchers, 2 Chainfist. 470p -15
Troops: 540p -10
10 Tactical Marines: Plasmagun, Missile launcher, Power Weapon. 195p -3
Razorback: Twin-Lascannon. 75p -2
10 Tactical Marines: Plasmagun, Missile launcher, Power Weapon. 195p -3
Razorback: Twin-Lascannon. 75p -2
Heavy: 125p -6
Vindicator: Siege Shield. 125p -6
Total: 1745p
Komp: 54
/Johan R
- Jimmy Johansson
- Inlägg: 887
- Blev medlem: 13 maj 2009, 09:04
- Ort: Varberg
Re: 1750p Imperial Fisters
Tror att du lägger för mycket poäng på dina razorbacks. I och med att du enbart har 3st fordon kommer dom antagligen åka på ett antal missiler och liknande första turen och sedan är dom borta 
egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte![]()
Re: 1750p Imperial Fisters
Jag förutsätter att din Librarian går med en Terminator-enhet, fundera på att ge honom Curse of the Machine Spirit, och sätt honom med två Cyclones, så kan de panga fordon tillsammans. Might of the Ancients behöver du inte, använd Chainfists istället. Power Weapons på dina Tacticals känns också tveksamt när du har så extremt många fistar.
Re: 1750p Imperial Fisters
Gate of Infinity funkar riktigt bra i synergi med Cycloner, man kan mycket lätt få fina flank skott (med viss risk såklart).
Alexander Merinen
Re: 1750p Imperial Fisters
Det löser man lätt genom en Locator Beacon på en Pod (till t.ex. ena Tactical Squaden) eller på en liten enhet Scout Bikers. Då kan man få riktigt snabba framryckningar, speciellt om man börjar, men det var kanske inte riktigt vad som efterfrågades även om det är bra...Zurken skrev:Gate of Infinity funkar riktigt bra i synergi med Cycloner, man kan mycket lätt få fina flank skott (med viss risk såklart).
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
-
Gonka Koff
- Inlägg: 2745
- Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55
Re: 1750p Imperial Fisters
Listan är skitbra i förhållande till sin komp. (stryktåliga defensiva SM funkar kompar uppenbarligen väldigt bra).
Jag skulle plockat in lascanons i tacticals för att kunna panga 2+ gubbar på avstånd.
Men armén har för dålig mobilitet. Jag skulle nog slopat twinlas razorsarna och tagit en rhino till den ena squaden, och krånglat in en storm med 5 scouter på nåt vis.
Jag skulle plockat in lascanons i tacticals för att kunna panga 2+ gubbar på avstånd.
Men armén har för dålig mobilitet. Jag skulle nog slopat twinlas razorsarna och tagit en rhino till den ena squaden, och krånglat in en storm med 5 scouter på nåt vis.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
Re: 1750p Imperial Fisters
hmm, så en Gate istället för might så jag kan splitta en termos squad och gate'a runt den andra. Och byta vindi+razors mot 3 fulla tac squads i rinos? Skulle det göra listan med flexibel? Eller skall jag köra på 2 fulla tac squads med rinos samt 2*6 commo cloak scout squads med missiler och snipers?
Re: 1750p Imperial Fisters
som nybörjare skulle jag vilja ha svar på varför folk tar razorbacks till 10-mannaenheter?
är det för att SM får dela upp sina squads?
är det för att SM får dela upp sina squads?
Re: 1750p Imperial Fisters
Precis.bahh skrev:som nybörjare skulle jag vilja ha svar på varför folk tar razorbacks till 10-mannaenheter?
är det för att SM får dela upp sina squads?
Alexander Merinen