1750p Imperial Fisters

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Joey_Boy
Inlägg: 251
Blev medlem: 09 nov 2008, 22:22

1750p Imperial Fisters

Inlägg av Joey_Boy »

Tjo!

Hur funkar det här med LBM? Jag gillar att spela skytte som långsamt rör sig framåt och grindar fienden ner i marken. Terminators känns ganska rätt här. Mina tac squads kommer dela sig och stå bakom terminator screenen och panga lite. Vindi är med för att dra lite eld från mina termosar och razors. Är det nått som jag helt missar eller kan detta funka lite hyfsat?

Har jag fattat det rätt med komp och så?


HQ: 140p -5
Librerian: Terminator Armour, Storm Shield, Null Zone, Might of the Ancients. 140p -5

Elite: 940p -30
10 terminators: 2 Cyclon Missile Launchers, 2 Chainfist. 470p -15
10 terminators: 2 Cyclon Missile Launchers, 2 Chainfist. 470p -15

Troops: 540p -10
10 Tactical Marines: Plasmagun, Missile launcher, Power Weapon. 195p -3
Razorback: Twin-Lascannon. 75p -2
10 Tactical Marines: Plasmagun, Missile launcher, Power Weapon. 195p -3
Razorback: Twin-Lascannon. 75p -2

Heavy: 125p -6
Vindicator: Siege Shield. 125p -6

Total: 1745p
Komp: 54

/Johan R

Användarvisningsbild
Jimmy Johansson
Inlägg: 887
Blev medlem: 13 maj 2009, 09:04
Ort: Varberg

Re: 1750p Imperial Fisters

Inlägg av Jimmy Johansson »

Tror att du lägger för mycket poäng på dina razorbacks. I och med att du enbart har 3st fordon kommer dom antagligen åka på ett antal missiler och liknande första turen och sedan är dom borta :(
egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte :wub:

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: 1750p Imperial Fisters

Inlägg av HeadWar »

Jag förutsätter att din Librarian går med en Terminator-enhet, fundera på att ge honom Curse of the Machine Spirit, och sätt honom med två Cyclones, så kan de panga fordon tillsammans. Might of the Ancients behöver du inte, använd Chainfists istället. Power Weapons på dina Tacticals känns också tveksamt när du har så extremt många fistar.

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: 1750p Imperial Fisters

Inlägg av Zurken »

Gate of Infinity funkar riktigt bra i synergi med Cycloner, man kan mycket lätt få fina flank skott (med viss risk såklart).
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: 1750p Imperial Fisters

Inlägg av Katarsis »

Zurken skrev:Gate of Infinity funkar riktigt bra i synergi med Cycloner, man kan mycket lätt få fina flank skott (med viss risk såklart).
Det löser man lätt genom en Locator Beacon på en Pod (till t.ex. ena Tactical Squaden) eller på en liten enhet Scout Bikers. Då kan man få riktigt snabba framryckningar, speciellt om man börjar, men det var kanske inte riktigt vad som efterfrågades även om det är bra...
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: 1750p Imperial Fisters

Inlägg av Gonka Koff »

Listan är skitbra i förhållande till sin komp. (stryktåliga defensiva SM funkar kompar uppenbarligen väldigt bra).
Jag skulle plockat in lascanons i tacticals för att kunna panga 2+ gubbar på avstånd.
Men armén har för dålig mobilitet. Jag skulle nog slopat twinlas razorsarna och tagit en rhino till den ena squaden, och krånglat in en storm med 5 scouter på nåt vis.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Joey_Boy
Inlägg: 251
Blev medlem: 09 nov 2008, 22:22

Re: 1750p Imperial Fisters

Inlägg av Joey_Boy »

hmm, så en Gate istället för might så jag kan splitta en termos squad och gate'a runt den andra. Och byta vindi+razors mot 3 fulla tac squads i rinos? Skulle det göra listan med flexibel? Eller skall jag köra på 2 fulla tac squads med rinos samt 2*6 commo cloak scout squads med missiler och snipers?

bahh
Inlägg: 16
Blev medlem: 02 feb 2010, 18:33

Re: 1750p Imperial Fisters

Inlägg av bahh »

som nybörjare skulle jag vilja ha svar på varför folk tar razorbacks till 10-mannaenheter?

är det för att SM får dela upp sina squads?

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: 1750p Imperial Fisters

Inlägg av Zurken »

bahh skrev:som nybörjare skulle jag vilja ha svar på varför folk tar razorbacks till 10-mannaenheter?

är det för att SM får dela upp sina squads?
Precis.
Alexander Merinen

Skriv svar