Tänkte dela med mig av vad jag hittat på http://bloodofkittens.com/. Det är en en ganska kul blogg, som har en läsvärd artikelserie där kända jänkarspelare bidrar med inlägg. Hursomhelst, så har killen skrivit reportageliknande artikelserier från några turneringar, bland annat en "Grand tournament qualifier"; Indy GT Seattle 2010. Det var en kompfri turnering, 2000 poäng, med 77 deltagare. Chase Lindo med Chaos kom 2:a, men 1:an diskades i efterhand (ja det finns massa nerd-drama med filmer där vinnarens fusk avslöjas för den som är intresserad).
Det som fick mig att bli intresserad var att Chase Lindo, den slutliga vinnaren, spelade en riktig högkompare...
vad sägs om detta: ?
Chaos 2000pts
Prince, slaanesh, wings 135
Prince, slaanesh, wings 135
Greater Daemon 100
7+1 Noise Marines 290
2x sonic blasters
1x blastmaster
vet (doom siren, powerweapon)
[rhino]
7+1 Noise Marines 290
2x sonic blasters
1x blastmaster
vet (doom siren, powerweapon)
[rhino]
9+1 Bikers 400
mark of slaanesh, 2x meltaguns
vet (power weapon)
9+1 Bikers 400
mark of slaanesh, 2x meltaguns
vet (power weapon)
Vindicator 135
dozer blade
Vindicator 135
dozer blade
Med vår kompmall har denna lista komp 57, vilket motsvarar ungefär komp 76 på 1500.
Vad tycker ni?
Jag själv vet inte riktigt vad jag skall säga om detta, armén är ju inte direkt skräckinjagande.
En hyfsat enkel optimering skulle ju vara att ta bort 2 bikers och i stället skaffa 2xlash och 2xfist. Men ... vaffan ... snubben vann så listan kanske är perfekt .... eller?
En Amerikansk vinnarlista, kompfritt GT circuit Seattle 2010
-
Gonka Koff
- Inlägg: 2745
- Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55
En Amerikansk vinnarlista, kompfritt GT circuit Seattle 2010
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
Re: En Amerikansk vinnarlista, kompfritt GT circuit Seattle 2010
Fast när man tittar igenom listorna på toppborden så är det ju ingenting som är sådär extremhårt.
Re: En Amerikansk vinnarlista, kompfritt GT circuit Seattle 2010
Man tycker ändå att de flesta av de listorna borde kunnat spöa vinnaren relativt lätt.
Re: En Amerikansk vinnarlista, kompfritt GT circuit Seattle 2010
Detta verkar ju skojigt. Det finns ju helt klart vissa synergier i listan även om inget verkar vara direkt skitfarligt. Jag diggar speciellt att han betalar för dozerblades på chaos vindicators. Något som de redan har.
Är det samma kille som vann någon turnering på 1850 med chaos bikers som också är med på den bloggen?
Edit: Det var det tydligen visst. Det verkar som han kan komma undan med att inte ha något som helst tungt avståndsskytte i sin lista genom att kompensera med massor av chaos bikes.
Är det samma kille som vann någon turnering på 1850 med chaos bikers som också är med på den bloggen?
Edit: Det var det tydligen visst. Det verkar som han kan komma undan med att inte ha något som helst tungt avståndsskytte i sin lista genom att kompensera med massor av chaos bikes.
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.
Re: En Amerikansk vinnarlista, kompfritt GT circuit Seattle 2010
jag tycker juh att man kan ställa den där listan på alla 4 och fista den i röven 
Skryträttigheter på internet i ett år: check!
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY