En Amerikansk vinnarlista, kompfritt GT circuit Seattle 2010

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

En Amerikansk vinnarlista, kompfritt GT circuit Seattle 2010

Inlägg av Gonka Koff »

Tänkte dela med mig av vad jag hittat på http://bloodofkittens.com/. Det är en en ganska kul blogg, som har en läsvärd artikelserie där kända jänkarspelare bidrar med inlägg. Hursomhelst, så har killen skrivit reportageliknande artikelserier från några turneringar, bland annat en "Grand tournament qualifier"; Indy GT Seattle 2010. Det var en kompfri turnering, 2000 poäng, med 77 deltagare. Chase Lindo med Chaos kom 2:a, men 1:an diskades i efterhand (ja det finns massa nerd-drama med filmer där vinnarens fusk avslöjas för den som är intresserad).
Det som fick mig att bli intresserad var att Chase Lindo, den slutliga vinnaren, spelade en riktig högkompare...

vad sägs om detta: ?

Chaos 2000pts

Prince, slaanesh, wings 135

Prince, slaanesh, wings 135

Greater Daemon 100

7+1 Noise Marines 290
2x sonic blasters
1x blastmaster
vet (doom siren, powerweapon)
[rhino]

7+1 Noise Marines 290
2x sonic blasters
1x blastmaster
vet (doom siren, powerweapon)
[rhino]

9+1 Bikers 400
mark of slaanesh, 2x meltaguns
vet (power weapon)

9+1 Bikers 400
mark of slaanesh, 2x meltaguns
vet (power weapon)

Vindicator 135
dozer blade

Vindicator 135
dozer blade

Med vår kompmall har denna lista komp 57, vilket motsvarar ungefär komp 76 på 1500.

Vad tycker ni?

Jag själv vet inte riktigt vad jag skall säga om detta, armén är ju inte direkt skräckinjagande.
En hyfsat enkel optimering skulle ju vara att ta bort 2 bikers och i stället skaffa 2xlash och 2xfist. Men ... vaffan ... snubben vann så listan kanske är perfekt .... eller?
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: En Amerikansk vinnarlista, kompfritt GT circuit Seattle 2010

Inlägg av HeadWar »

Fast när man tittar igenom listorna på toppborden så är det ju ingenting som är sådär extremhårt.

Jacke
Inlägg: 1179
Blev medlem: 12 jul 2009, 23:09

Re: En Amerikansk vinnarlista, kompfritt GT circuit Seattle 2010

Inlägg av Jacke »

Man tycker ändå att de flesta av de listorna borde kunnat spöa vinnaren relativt lätt.

Användarvisningsbild
n00bn
Inlägg: 578
Blev medlem: 13 dec 2008, 13:46

Re: En Amerikansk vinnarlista, kompfritt GT circuit Seattle 2010

Inlägg av n00bn »

Detta verkar ju skojigt. Det finns ju helt klart vissa synergier i listan även om inget verkar vara direkt skitfarligt. Jag diggar speciellt att han betalar för dozerblades på chaos vindicators. Något som de redan har.

Är det samma kille som vann någon turnering på 1850 med chaos bikers som också är med på den bloggen?

Edit: Det var det tydligen visst. Det verkar som han kan komma undan med att inte ha något som helst tungt avståndsskytte i sin lista genom att kompensera med massor av chaos bikes.
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011
Inlägg: 2219
Blev medlem: 07 maj 2009, 20:48

Re: En Amerikansk vinnarlista, kompfritt GT circuit Seattle 2010

Inlägg av cadelin »

jag tycker juh att man kan ställa den där listan på alla 4 och fista den i röven :)

Skriv svar