Return of the lost and forgotten chapter
Re: Return of the lost and forgotten chapter
Jag testade min nya armé idag mot death korps of krieg och jag har aldrig åkt på så mycket stryk någonsin... I det enda som kom in i närstrid under hela matchen var libbyn, 5 man assult och en full assult allt annat dog i shooting runda 1-2... Hans artilleri fullständigt slet sönder allt annat... Enda åtgärden jag kan komma på är att slänga 5 manna squaden i razorbacken och skaffa en libby till... Då det enda som funkade ok var att tvinga hans artilleri att fly av banan med hjälp av fear of darkness...
Sen ska det tilläggas att jag slog väl i medel 2-3 och han slog 5-6 och att han slog hit ungefär 3/4 ggr...
Några idéer på åtgärder Förrutom en extra libby?
Sen ska det tilläggas att jag slog väl i medel 2-3 och han slog 5-6 och att han slog hit ungefär 3/4 ggr...
Några idéer på åtgärder Förrutom en extra libby?
ändra inget
en match spelar ingen roll
samma sak med hann vann för det slutade i runda 5 är ingen vinst.
enskilda matcher betyder ingenting ska du bedömma en arme efter hur bra den är speal den 10+ gågnger mot olika armeer men det antar jag inte är målet att listan ska vara perfekt så spela det du tycker är kukl väljer någon att opta mot dig skitsamma fösök ta så mycket poäng som möjligt.
vill du ha hjälp att bygga en kompad/okompat lista säg till så hjälper vi till men en förlust mot ig är ingengång så spela mer eller säg vad du vill ha så bygger vi en lista som funkar mot det mesta
en match spelar ingen roll
samma sak med hann vann för det slutade i runda 5 är ingen vinst.
enskilda matcher betyder ingenting ska du bedömma en arme efter hur bra den är speal den 10+ gågnger mot olika armeer men det antar jag inte är målet att listan ska vara perfekt så spela det du tycker är kukl väljer någon att opta mot dig skitsamma fösök ta så mycket poäng som möjligt.
vill du ha hjälp att bygga en kompad/okompat lista säg till så hjälper vi till men en förlust mot ig är ingengång så spela mer eller säg vad du vill ha så bygger vi en lista som funkar mot det mesta
/Kickern
Jag har egentligen inte tänkt att ändra så mycket eftersom jag vill spela en kul lista som jag tycker håller fluffmässigt...
Jag funderar dock på att tippa dreadsen då jag har svårt att se att dom kan ta sig fram till motståndarens deployment levande(eftersom jag inte äger några pods) eller så behöver jag fler dreads...
En libby och en sanguinary guards squad skulle va ganska kul att ha.
Tack för erbjudandet vi får se om jag återkommer om 10 matcher och vill ha det hårdaste som går att uppbringa...
Jag funderar dock på att tippa dreadsen då jag har svårt att se att dom kan ta sig fram till motståndarens deployment levande(eftersom jag inte äger några pods) eller så behöver jag fler dreads...
En libby och en sanguinary guards squad skulle va ganska kul att ha.
Tack för erbjudandet vi får se om jag återkommer om 10 matcher och vill ha det hårdaste som går att uppbringa...
Fniss.Robert skrev:så spela det du tycker är kuk
Men jag håller med Robert i övrigt; en match betyder ingenting och just artilleri-DKoK kan nog vara bland det jobbigaste och tråkigaste att möta. Men om du vill opta mot just det utan att göra om allt för mycket så skulle jag helt enkelt slänga in varsin Drop Pod till Furioso-dreadnoughtsen och sedan deepa typ allt som får.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Tack för det moraliska stödet!
Det känns som att man måste ha pods till sina furiosos annars kommer dom aldrig fram...
Förövrigt tycker jag med att man ska spela med det man tycker är kuk!
Det känns som att man måste ha pods till sina furiosos annars kommer dom aldrig fram...
Förövrigt tycker jag med att man ska spela med det man tycker är kuk!
Hej på er allihopa!
Vilka psykicpowers använder ni er av till BA och varför? Shield och fear of darkness är dom jag själv använder mig mest av... FoD är riktigt bra offensivt tycker jag...
Ok hur skulle ni bygga den hårdaste BA listan? Jag menar en lista som gör alla andra listor till sittkissare!
Inte för att jag kommer att bygga den då jag är 98% fluffspelare och 2% powergamer... Utan mest för att det är intressant att se hur folk tänker angående hårda BA listor...
Med vänlig hälsning, wasa
Vilka psykicpowers använder ni er av till BA och varför? Shield och fear of darkness är dom jag själv använder mig mest av... FoD är riktigt bra offensivt tycker jag...
Ok hur skulle ni bygga den hårdaste BA listan? Jag menar en lista som gör alla andra listor till sittkissare!
Inte för att jag kommer att bygga den då jag är 98% fluffspelare och 2% powergamer... Utan mest för att det är intressant att se hur folk tänker angående hårda BA listor...
Med vänlig hälsning, wasa
Så här
Den kanske inte vinner så mycket men den är ju tuff
ASTORATH THE GRIM
7 DEATH COMPANY Power fist
- boltguns
- (Drop pod)
- ( Rhino )
8 DEATH COMPANY Power sword
- ( Rhino )
DEATH COMPANY DREADNOUGHT
- blood talons
- heavy flamer
- (Drop pod)
- blood fists
- heavy flamer
- (Drop pod)
Landspeeder Multi-Melta
Landspeeder Typhoon
Vindicator
CA: 1500 POINTS
BA har det ju ganska tufft nuförtiden. Tror nog inte det kan byggas en lista som tar allt. När man tittar på vad Eldar, Tau mm kan ta till bordet.
Men spelar du mycket mot death korps så skulle jag satsa på en snabb lista.
Den kanske inte vinner så mycket men den är ju tuff
ASTORATH THE GRIM
- boltguns
- (Drop pod)
- ( Rhino )
8 DEATH COMPANY Power sword
- ( Rhino )
- blood talons
- heavy flamer
- (Drop pod)
- blood fists
- heavy flamer
- (Drop pod)
Landspeeder Multi-Melta
Landspeeder Typhoon
Vindicator
CA: 1500 POINTS
BA har det ju ganska tufft nuförtiden. Tror nog inte det kan byggas en lista som tar allt. När man tittar på vad Eldar, Tau mm kan ta till bordet.
Men spelar du mycket mot death korps så skulle jag satsa på en snabb lista.
Det är just det som är tjusningen med Blood angels tycker jag, det finns ingen "one build to rule them all". Utan man får tweaka listan beroende på vad man möter för motstånd.
För mig finns det vissa saker jag i stort sett aldrig åker hemifrån utan, och det är:
Baal predators (äger 2 bara för att dom är awesome)
Vindicator (Fast S10 AP2 pieplate e bara för bra)
furioso i pod (mot rätt motstånd är han helt borken...)
Attack bikes (dubbla multimeltor blir aldrig dåligt)
Death company (Äger 20 st i dagsläget, need I say more?) Spelar oftast med mellan 5 och 10 stycken
Detta är grunden i nästan alla mina listor och den ligger på ca 900 pts. Sen bygger jag listor utifrån detta, beroende på vad ja är sugen på just då.
För mig finns det vissa saker jag i stort sett aldrig åker hemifrån utan, och det är:
Death company (Äger 20 st i dagsläget, need I say more?) Spelar oftast med mellan 5 och 10 stycken
Detta är grunden i nästan alla mina listor och den ligger på ca 900 pts. Sen bygger jag listor utifrån detta, beroende på vad ja är sugen på just då.
Jag tycker att det är bra att det inte finns några listor som man alltid vinner med... Det är alltid roligare om man får kämpa hårt! Death company listor är alltid fluffiga och roliga (kanske inte så jäkla bra alltid dock). Här kommer mitt bidrag till death company listorna även om den inte är så bra så får den motståndaren att sätta i halsen 1:a rundan... Prio 1 för listan är att nita motståndarens troops.
Blood angels 1850pts
Hq
Astorath 220
Troops. 450 pts
Death company x 7
2x power weapon
1x thunderhammer
Land raider godhammer
Troops. 200 pts
Death company x 6
1x power weapon
1x thunderhammer
Razorback
Troops. 450
Death company x 7
2x power weapon
1x thunderhammer
Landraider godhammer
Death company dread. 175
Talons
Magma grapple
Drop pod
Death company dread. 175
Talons
Magma grapple
Drop pod
Death company dread. 175
Talons
Magma grapple
Drop pod
/1845pts
Blood angels 1850pts
Hq
Astorath 220
Troops. 450 pts
Death company x 7
2x power weapon
1x thunderhammer
Land raider godhammer
Troops. 200 pts
Death company x 6
1x power weapon
1x thunderhammer
Razorback
Troops. 450
Death company x 7
2x power weapon
1x thunderhammer
Landraider godhammer
Death company dread. 175
Talons
Magma grapple
Drop pod
Death company dread. 175
Talons
Magma grapple
Drop pod
Death company dread. 175
Talons
Magma grapple
Drop pod
/1845pts
Det ser ut som en väldigt bra grund att stå på!Apocswe skrev:
Ett par nävar assult marines, någon präst och en psyker på det så är man hemma...
Glömde ju skriva varför jag gärna använder fear of darkness. För att den tvingar support enheter av planen och om motståndaren har varit med om det innan så sätter han upp det närmare mig och mina närstrids enheter...