Liten lista jag tänkte prova för skoj i morron.
Imperial Fists
HQ:
Captain
Artificer armour
Relic Blade
Elite:
Assault Terminators
Landraider Redeemer
Multimelta
Troops:
10 Tactical
Heavy Bolter
Gravgun
10 Tactical
Heavy Bolter
Gravgun
10 Tactical
Plasma Cannon
Gravgun
Heavy Support:
10 Devastators
4 Lascannon
Allies: Imperial Guard
HQ:
Company Command
Troop:
Platoon Command
Imperial Guard Sqd 1
Imperial Guard Sqd 2
Imperial Guard Sqd 3
Imperial Guard Sqd 4
Imperial Guard Sqd 5
Comissar
Heavy Support:
Destroyer Tankhunter
Camo Netting
Totalt 1850p
Space Marine / Imperial Guard Allys 1850p
-
katzenjammer
Re: Space Marine / Imperial Guard Allys 1850p
Den ser ganska enformig ut, var den rolig att köra?
Flesh is a design fault
Re: Space Marine / Imperial Guard Allys 1850p
Jag visste inte riktigt vad jag skulle möta med den, antingen Necrons eller Tau. Jag gjorde en liten ändring i listan för att få in lite Krack grenades till Guardsen.
Det blev Necrons jag fick möta.
Destroyern lyckades inte träffa något under hela matchen, Plasma Kanonen dog på en get hot första skottet, Mååånga ettor första rundan
De som gjorde mest var Devastatorna, landraidern och Guard blobben. Guard blobben lyckades Krack granata ihjäl Ctan sharden på 2 rundor, fast det dog typ 11 när dom flyttade in i närstriden pga någon dangerous terrain sak som Ctan hade. Ctan sharden slog som en kratta och lyckades typ döda 3 guards innan den dog.
Landraidern överlevde typ 60 Gauss skott och förlorade endast 1 HP. Den dödade en massa modeller med template vapnen. När striden var slut hade den tagit 3 HP och förlorat ett vapen.
Devastatorna misslyckades med typ allt de 2 första rundorna, men tog igen det sen.
Det var väl inte den roligaste och mest flexibla lista jag spelat men det hände en massa roliga och oväntade saker med enheterna i den.
Listan var för långsam och hade svårt att manövrera på planen i början, så lite mer Transport fordon och Fast attack måste nog in.
Det blev Necrons jag fick möta.
Destroyern lyckades inte träffa något under hela matchen, Plasma Kanonen dog på en get hot första skottet, Mååånga ettor första rundan
De som gjorde mest var Devastatorna, landraidern och Guard blobben. Guard blobben lyckades Krack granata ihjäl Ctan sharden på 2 rundor, fast det dog typ 11 när dom flyttade in i närstriden pga någon dangerous terrain sak som Ctan hade. Ctan sharden slog som en kratta och lyckades typ döda 3 guards innan den dog.
Landraidern överlevde typ 60 Gauss skott och förlorade endast 1 HP. Den dödade en massa modeller med template vapnen. När striden var slut hade den tagit 3 HP och förlorat ett vapen.
Devastatorna misslyckades med typ allt de 2 första rundorna, men tog igen det sen.
Det var väl inte den roligaste och mest flexibla lista jag spelat men det hände en massa roliga och oväntade saker med enheterna i den.
Listan var för långsam och hade svårt att manövrera på planen i början, så lite mer Transport fordon och Fast attack måste nog in.