Nya tau 1850

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Joppe
Inlägg: 383
Blev medlem: 08 okt 2008, 22:39

Re: Nya tau 1850

Inlägg av Joppe »

Iceplague skrev: Menar, Target Lock kostar ju bara 5p, så om du kan lossa 15p så kan du ge TL till dina suits med bara Flamer & FB. Så får du chansen att plock fler saker på en o samma gång. 3st T-L Fusions på sidan av nästan alla fordon tar lätt ut dem, samt att då kan resten av enheten fokusera på något annat.
Hela enheten får redan T-L från c&c noden. Tänkte maxa anti-assault elden men kanske ska offra en gun drone för 2 target locks.

kraftman
Inlägg: 646
Blev medlem: 01 jun 2010, 15:11

Re: Nya tau 1850

Inlägg av kraftman »

Jag skulle nog försöka klämma in ett par target locks i Farsight bomben för att göra den ännu hetare...


Oj, ninjad...

Blom
Inlägg: 2091
Blev medlem: 04 jul 2009, 07:17

Re: Nya tau 1850

Inlägg av Blom »

Så här ser min tänkta bomb ut:

Farseer - 140
Lvl2 stenar, Doom & Fortune, & trolla lättare runa

Eldrad - 210

3 bikes -66
3 bikes -66
3 bikes -66

3 scatter walkers - 180


Farsight - 165 p

Bodyguard - 651p
#1 - Plasma rifle, Missile pod & Vectored retro-thrusters
#2 - Plasma rifle, Missile pod & Puretide engram neurochip
#3 - Plasma rifle, Missile pod & Advandced tageting system
#4 - Plasma rifle, Missile pod & Advandced tageting system
#5 - Plasma rifle, Missile pod & Advandced tageting system
#6 - Fusion blaster, Missile pod & Target lock
#7 - Fusion blaster, Missile pod & Targer lock
14 Shield drones
Bonding knife ritual

9 FW - 81

9 FW -81

6 pathfinder - 66

2 broadsides - 228p
Shas'vre
High yield misslepod
4 shielddrones
2 skyfire

Fuskade in lite trevligt trolleri för att göra bomben lite jobbigare :roll:
Sen vill man ju ha Puretide engram neurochip så man kan ge sin bomb stubborn så den inte förlorar en strid och blir översprungen.

Pathfinder är bara 6 st eftersom man bara "behöver" två markerlight träffar på enheten bomben ska golva. Man vill att bomben träffar på 2+. Då har jag såklart räknat med att man har ignor covar, har man inte den vill man ju ta bort cover och sen låta bomben träffa på 3+ eller 2+ med re-roll så klart.

Broadsides har missilepods eftersom och skyfire för att i dagen metat tror jag 8 autocannon skott gör generellt mer mot en vendetta/storm raven/draken och är defentivt bättre mot lAV 10-11 flygare. Sen kan dem sjuta 8 s7 och 10 s5 med re-roll mot markmål (skyfire funkar väl desuom på skimmers och jetbikes med va?) Första tanken var att en tredje med dronecontroller och två missile drones för at hota marksaker lite mer. Men det räckte inte poängen till.
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Joppe
Inlägg: 383
Blev medlem: 08 okt 2008, 22:39

Re: Nya tau 1850

Inlägg av Joppe »

Drone controller funkar ändå inte på missile drones. Var får du ignore cover från? Du har ju inte multispectrum sensor suite? Då behöver du ju 4 markerlights.

Karaghul
Inlägg: 172
Blev medlem: 02 dec 2012, 18:10

Re: Nya tau 1850

Inlägg av Karaghul »

Blom skrev:(skyfire funkar väl desuom på skimmers och jetbikes med va?)
Skimmers: Ja.

Jetbikes: Nej. (Det ända "Skyfire" gör att du träffar Flyers, FMC och Skimmers på vanlig BS, och jetbikes träffar du jo redan på vanlig BS, så där har den ingen effekt).

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Nya tau 1850

Inlägg av Zurken »

Karaghul skrev:
Blom skrev:(skyfire funkar väl desuom på skimmers och jetbikes med va?)
Skimmers: Ja.

Jetbikes: Nej. (Det ända "Skyfire" gör att du träffar Flyers, FMC och Skimmers på vanlig BS, och jetbikes träffar du jo redan på vanlig BS, så där har den ingen effekt).
Har du Skyfire (och inte Intercept) så kan du endast skjuta snap-shots mot markmål.
Alexander Merinen

Blom
Inlägg: 2091
Blev medlem: 04 jul 2009, 07:17

Re: Nya tau 1850

Inlägg av Blom »

Joppe skrev:Drone controller funkar ändå inte på missile drones. Var får du ignore cover från? Du har ju inte multispectrum sensor suite? Då behöver du ju 4 markerlights.
Jag får ignore cover när eldrad slår divination spell nr4 perfect timing. Får jag inte den använder jag ju markerlight och suitsen behöver inte träffa på 2+ med re-roll, 3+ re-roll funkar nästan lika bra.
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Nya tau 1850

Inlägg av LillePer »

Ska du fortuna walkers eller ? Känns onödiga 50p

Blom
Inlägg: 2091
Blev medlem: 04 jul 2009, 07:17

Re: Nya tau 1850

Inlägg av Blom »

Zurken skrev:
Karaghul skrev:
Blom skrev:(skyfire funkar väl desuom på skimmers och jetbikes med va?)
Skimmers: Ja.

Jetbikes: Nej. (Det ända "Skyfire" gör att du träffar Flyers, FMC och Skimmers på vanlig BS, och jetbikes träffar du jo redan på vanlig BS, så där har den ingen effekt).
Har du Skyfire (och inte Intercept) så kan du endast skjuta snap-shots mot markmål.
skyfire träffar flygmonster, flayers och skimmer på bs. Men har man intersept träffar man allt på bs med skyfire.
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Rashia
Inlägg: 265
Blev medlem: 16 jun 2011, 19:09
Ort: Örebro

Re: Nya tau 1850

Inlägg av Rashia »

Zurken skrev:Har du Skyfire (och inte Intercept) så kan du endast skjuta snap-shots mot markmål.
Nu kanske de är jag som fattar fel, men för tau suits så gäller:
VELOCITY TRACKER skrev:A model with a velocity tracker can choose whether or not to
have the Skyfire special rule each time he makes a shooting
attack (choose once for all weapons ) .
Fast i de mer generella så gäller självfallet det du sagt.

Skriv svar