Nya tau 1850

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Joppe
Inlägg: 383
Blev medlem: 08 okt 2008, 22:39

Re: Nya tau 1850

Inlägg av Joppe »

Marker lights är mest till firewarriors, men kanske en enhet räcker eller 2 mindre enheter iaf. Ta bort en enhet + ett par drones i bomben så kan jag sätta in 3 pirhanas med fusion guns istället för att ta hand om av 13-14.

Användarvisningsbild
kombat
Inlägg: 1911
Blev medlem: 12 okt 2008, 01:39
Ort: Lund

Re: Nya tau 1850

Inlägg av kombat »

Tror mer på att sätta fuision blasters och flamers i bomben då du inte scattrar och kan få riktigt fin utdelning från flamers och sen skjuta melta på bilar.

MP och PLasma är bättre när man inte vill vara så nära. Sen kan jag inte all utrustning men att kunna få in något som ger hit n run i bomben hade också varit riktigt bra.

kraftman
Inlägg: 646
Blev medlem: 01 jun 2010, 15:11

Re: Nya tau 1850

Inlägg av kraftman »

Det räcker väl att en modell har Vectored retro thrusters för att du ska få Hit&run på enheten ?

I-test med Farsight är ju rätt optat på 5...för det är väl det högsta värdet som gäller.

Kimich
Inlägg: 513
Blev medlem: 19 apr 2011, 15:15
Ort: Stockholm

Re: Nya tau 1850

Inlägg av Kimich »

Eftersom du har reroll to hit så borde nog 14 missile drones vara mer nice än gundrones, 28 twin linkade missiler på bs 5, mmm...

Användarvisningsbild
kelaino
Inlägg: 749
Blev medlem: 10 nov 2008, 09:44
Ort: Uppsala

Re: Nya tau 1850

Inlägg av kelaino »

kraftman skrev:Det räcker väl att en modell har Vectored retro thrusters för att du ska få Hit&run på enheten ?

I-test med Farsight är ju rätt optat på 5...för det är väl det högsta värdet som gäller.
Det räcker med att en har det. Vectored Retro Thrusters ger (fleet och) Hit and run till modellen som har den , Hit and Run-regeln säger sedan uttryckligen att det duger med att en modell i enheten har regeln så kan hela enheten ska få dra nytta.

I-testet kan jag inte svara för, hittar inte på någon regel om I-test och enheter, får hoppas att någon annan är bättre än mig.

För övrigt tycker jag bomben är cool, hoppas den funkar att spela :)
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-

Kimich
Inlägg: 513
Blev medlem: 19 apr 2011, 15:15
Ort: Stockholm

Re: Nya tau 1850

Inlägg av Kimich »

Har kollat upp I test och när man måste göra ett stat test för en enhet ska man använda det högsta så det borde fungera.

Användarvisningsbild
kelaino
Inlägg: 749
Blev medlem: 10 nov 2008, 09:44
Ort: Uppsala

Re: Nya tau 1850

Inlägg av kelaino »

Doh, sista punkten under characteristics tests (sid7)... mina ögon fastnade på rubriken efter som verkade rätt )men var fel).

Jag tycker definetivt att det bör finnas en sån i enheten, hit and run är så nära fusk man kommer inom reglerna (jag har inte varit bitter sen 4th ed chaos boken försvann!) :P
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Nya tau 1850

Inlägg av Zurken »

Kimich skrev:Eftersom du har reroll to hit så borde nog 14 missile drones vara mer nice än gundrones, 28 twin linkade missiler på bs 5, mmm...
Endast broadsides kan köpa missile drones. Se GWs FaQ
Alexander Merinen

Joppe
Inlägg: 383
Blev medlem: 08 okt 2008, 22:39

Re: Nya tau 1850

Inlägg av Joppe »

Nytt försök:

HQ
Farsight 165
3xsuit flamer/fusion
suit, flamer/fusion, vectored retro thrust
suit, flamer/fusion, onager gauntlet
suit, flamer/fusion, neuroweb system jammer
suit, drone controller, command&control nodes, multi spectrum suit
14 gun drones 567

Ethereal 50

Troops
12 Fire warriors 108

12 Fire warriors 108

12 Fire warriors 108

12 Fire warriors 108

12 Fire warriors 108

Fast attack

10 pathfinders 110

Heavy

2 broadsides, heavy yield ml, sms, 4 missile drones 178

Hammerhead 125

Skyray 115

1850

Användarvisningsbild
Iceplague
Inlägg: 24
Blev medlem: 10 mar 2009, 03:45

Re: Nya tau 1850

Inlägg av Iceplague »

Fan ser redigt nice ut!

Det kommer göra sjukt ont att få på sig den där farsight bomben. Kanske skulle vara bra att ha med några Target Locks, så du kan skjuta på olika enheter när du dimper ner. Kan vara sjukt värt när enheten ändå kostar över 500p. För ska du komma ner o skjuta på 1 enhet, så gör du jobbet lika bra med mindre poäng.
Menar, Target Lock kostar ju bara 5p, så om du kan lossa 15p så kan du ge TL till dina suits med bara Flamer & FB. Så får du chansen att plock fler saker på en o samma gång. 3st T-L Fusions på sidan av nästan alla fordon tar lätt ut dem, samt att då kan resten av enheten fokusera på något annat.
/J-J

Skriv svar