Nurgle CSM till GothCon - Komptips?

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Argos

Re: Nurgle CSM till GothCon - Komptips?

Inlägg av Argos »

ChaoticBob skrev:http://www.gothcon.se/oldweb/thexxvi/fi ... wh40k.html Här läste jag det. Gammal sida men jag antog att samma regler gällde. :oops:
Ball sida! Jag gillar framför allt att listorna skall skickas med post hem till Micke.

Jag tycker de riktlinjerna är klockrena. Kör på det så får du en tuff armé.

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Undrar om det är från när jag var med och arrangerade... Sjukt gammalt iaf.

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Awesome riktlinjer. Kanske är något att ta fasta på... :)

ChaoticBob

Inlägg av ChaoticBob »

Det var det första som dök upp när jag googlade "40k gothcon", så det bara kändes aktuellt. :P Jag har som sagt aldrig spelat i turnering innan.

Hmm, vad tror ni om att skippa Rhinon, sätta mina plague marines i Land Raidern istället och låta Typhus/termosarna vara macho och oskyddade? Jag litar inte på deep strike, det har aldrig gått bra för mig. Sen är modellerna så coola (Forgeworld) så det hade varit snyggare att ha dem utanför Land Raidern!
Båda varianterna hade varit kul men rent kompmässigt? Nej, jag måste inte ha bästa komp men man vill ju göra ett gott första intryck. :mrgreen:

Får man fortfarande poäng för snyggt målad armé, förresten?

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

ChaoticBob skrev:Får man fortfarande poäng för snyggt målad armé, förresten?
Jadå! Dels får en snyggt målad armé lite bonuspoäng i turneringen och sedan är det en speciell best painted-tävling där deltagarna får rösta på vilken armé de tycker är snyggast.

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Men jag måste tyvärr inflika att ta bort en rhino hjälper inte kompen. Du kan fortfarande köra in terminators och typhus i stora bilen och gående plauge Marines är inte alls dåligt. Om du däremot ökar terminator squaden till 5-6 stycken. Så får ju inte squaden plats. Och då ser det genast bättre ut.

ChaoticBob

Inlägg av ChaoticBob »

Så fler terminators hade gett bättre komp? :P Kul.

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Ja i den bemärkelsen att du inte får in någon squad+typhus i LR utan får stoppa in typ antingen 10 kultister eller 10 plaugemarines. Dvs 6 terminators ger dig nog "bäst" komp. Eftersom det blir "suboptimalt" med en LR utan farlig last. (10 plauge marines är förvisso inte fy skam men inte något vidare i sammanhanget)
Men det är bara lite tips om hur du gör listan medvetet "sämre" och därmed lite bättre komp. Sen om det är värt att tappa den förmågan med typhus+terminators i LR för lite bättre komp, det får du avgöra själv.

Skriv svar