Karandras/wraithguards 1950
Re: Karandras/wraithguards 1950
Har jag förstått allt rätt nu:
Witchblade - Enhandat, Armourbane, Fleshbane
Singing Spear - Tvåhandat, alltid S9 mot fordon, woundar alltid på 2+, kan skjuta ett 12" styrka X AP6-vapen
Hade vart gött om detta stod i FAQn så man slapp korsläsa två böcker istället. Så med Singing Spear förlorar man en attack men annars är den bara bättre.
Witchblade - Enhandat, Armourbane, Fleshbane
Singing Spear - Tvåhandat, alltid S9 mot fordon, woundar alltid på 2+, kan skjuta ett 12" styrka X AP6-vapen
Hade vart gött om detta stod i FAQn så man slapp korsläsa två böcker istället. Så med Singing Spear förlorar man en attack men annars är den bara bättre.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
- speedfreek
Och troligen bara för att man missat att uppdatera spjutet...
Karandras/wraithguards 1950
Fast jag kollade i armoury indexen. Där fanns spjutet så som det såg ut i fifth. Så glömt det har de inte gjort. Dock är ju ända bonusen mot fordon. Mot infanteri är det ju exakt hälften så bra iom att bägge woundar på 2+
Edit: HjärnsläppLillePer skrev:Fast jag kollade i armoury indexen. Där fanns spjutet så som det såg ut i fifth. Så glömt det har de inte gjort. Dock är ju ända bonusen mot fordon. Mot infanteri är det ju exakt hälften så bra iom att bägge woundar på 2+
Senast redigerad av 1 Tedurur, redigerad totalt 24 gånger.
mm, hjärnsläpp blanda ihop fleshbane och monster hunter....så du kan ju typ glömma allt jag har skrivitLillePer skrev:Vadå fleshbane gör ju wounda på 2+?
Japp, men om du knallar runt med spiritseer + 10 wraithguards kan det vara värt det när en AV12-13 BA dread assaultar dig. Så länge spiritseern lever kan du ju ändå inte springa iväg från walkern iomed att S3+2D6 kan skada den.
Eldars behöver en uppdatering så de får lite haywire/melta grenades till fler ICs
Eldars behöver en uppdatering så de får lite haywire/melta grenades till fler ICs
Det har ju med din lista att göra på sätt och vis så lika bra jag fråga här. Hur pass officiell är/blir Wraithseern på svenska turneringar? Är det upp till Arrangören att bestämma detta eller?
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....
JaBronson skrev:...Är det upp till Arrangören att bestämma detta eller?
En bild säger mer än 1000 kaniner