Nybörjare i Stockholm!

Har du föreningsspecifik information du vill dela med dig av? Letar du efter en förening?
nengstrm
Inlägg: 58
Blev medlem: 16 jun 2014, 15:22
Ort: Gotland

Nybörjare i Stockholm!

Inlägg av nengstrm »

Hej!

Skulle gärna vilja prova/spela lite wh40k med lite skönt fölk. Jag känner ingen som håller på men har tagit upp hobbyn igen. Just nu sitter jag mest och målar modeller men skulle gärna vilja spela spelet också :) Har försökt använda mig av swerok's hemsida för att hitta nån förening men haft lite otur med det.

De enda ställerna jag vet där folk håller på med wh40k är alfaspel å gw affären. Men har ingen aning om de faktiskt spelar där också :)

Vet ni nåt får ni gärna skriva här eller skicka ett pm.

/N

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Nybörjare i Stockholm!

Inlägg av Katarsis »

Rogue Trader. Håller till på Dragons Lair på Kungsholmstorg. Störst, bäst och vackrast. roguetrader.nu/forum eller Rogue Trader Stockholm på Facebook.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

nengstrm
Inlägg: 58
Blev medlem: 16 jun 2014, 15:22
Ort: Gotland

Re: Nybörjare i Stockholm!

Inlägg av nengstrm »

Trevligt,

Hur ofta körs det 40k där? Kan man komma förbi och titta/snacka lite bara?
Jag sitter å målar skiten ur mig varje kväll men har ändå bara ändå inte tillräckligt med färdiga modeller för att köra 1000+ poäng.
Men skulle gärna komma förbi och bara kolla in läget/snacka lite.. Ska spana in hemsidan/forumet...

/N

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Nybörjare i Stockholm!

Inlägg av Katarsis »

40k har ingen egen dag, utan det spelas mest hela tiden. Jag skulle säga att tisdag, torsdag och helger är de bästa 40k-dagarna. Men det är lite slumpartat hur många som spelar, men en bra dag är det en 5+ matcher. Folk brukar dyka upp efter jobbet/skolan, runt 17 kanske.

Det spelas ganska många olika format på RT, och det är helt upp till motståndaren vad som gäller angående poäng, komp, proxy, målat, osv.

RT ligger lite speciellt till i Dragons Lairs lokaler, så man behöver ett lokalkort hos dem för att få vistas i lokalerna. Men prata med dem i kassan och säg att du vill spana in stället så kommer man in gratis de första gångerna.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Skriv svar