Intressekoll för en lite dyrare spelhelg på Gotland, sep -15
Postat: 23 dec 2014, 15:06
Vi planerar för en spelhelg i Visby, sannolikt i September 2015.
Vi har några riktlinjer uppdragna, men behöver stöd på vägen på flera olika sätt.
Vi vet att det är dyrt att ta sig hit, så vi har ett lite annorlunda tänk för att ge tillbaka mesta möjliga värde för pengarna.
Gotland är magiskt, och att ta hit ett gäng från fastlandet för att plöja igenom ett tajt spelschema i en lokal med sovsal tror vi inte riktigt på, sådana turneringar finns det massor av på fastlandet, som på många sätt är mycket bättre än vad vi skulle kunna sy ihop. (Tillgänglighet, kostnad, terräng etc..)
Om ingen får se något av ön, varför då välja att åka hit?
Vi vill istället ha ett glest schema med plats för umgänge och sidoaktiviteter, bra mat och bra sovplatser.
Mer en bekväm Spelhelg än en Turnering.
Just nu lutar det åt ett upplägg som spänner fre-sön.
Typ:
Två matcher fredag, två lördag och en söndag.
Lokalen innehåller utöver bra rum att spela i även ett vandrarhem och en laserdome bana, och bemannat kök som ser till att det blir bra käk till frukost, lunch och middag.
Kanske en omgång Laserdome fredag kväll och grillkväll vid havet lördagkväll.
Kanske bilar redo på morgonen för alla som vill börja dagen med att hoppa i sjön före frukost, det är 3 minuter med bil till närmsta badplats från lokalen.
Prismässigt skulle vi troligen hamna kring 1500 kr för deltagande, där det då ingår bra mat, bra boende och såklart spel och aktiviteter.
Vad tror ni?
Är det för dyrt för att få hit folk? Med resa så blir det säkert 3000+ för helgen.
Är konceptet, med glest schema och två nätter, för utdraget?
Är det välkommet att ha annat än spel på agendan, såsom tex grillkväll och/eller laserdome?
Räcker 10 spelplaner, eller bör vi ha plats för ännu fler deltagare än 20?
Vad ska vi som förstagångsarrangörer speciellt tänka på?
Ligger det någon klassisk stor turnering i September som vi inte ska krocka med?
All feedback uppskattas!
Vi har några riktlinjer uppdragna, men behöver stöd på vägen på flera olika sätt.
Vi vet att det är dyrt att ta sig hit, så vi har ett lite annorlunda tänk för att ge tillbaka mesta möjliga värde för pengarna.
Gotland är magiskt, och att ta hit ett gäng från fastlandet för att plöja igenom ett tajt spelschema i en lokal med sovsal tror vi inte riktigt på, sådana turneringar finns det massor av på fastlandet, som på många sätt är mycket bättre än vad vi skulle kunna sy ihop. (Tillgänglighet, kostnad, terräng etc..)
Om ingen får se något av ön, varför då välja att åka hit?
Vi vill istället ha ett glest schema med plats för umgänge och sidoaktiviteter, bra mat och bra sovplatser.
Mer en bekväm Spelhelg än en Turnering.
Just nu lutar det åt ett upplägg som spänner fre-sön.
Typ:
Två matcher fredag, två lördag och en söndag.
Lokalen innehåller utöver bra rum att spela i även ett vandrarhem och en laserdome bana, och bemannat kök som ser till att det blir bra käk till frukost, lunch och middag.
Kanske en omgång Laserdome fredag kväll och grillkväll vid havet lördagkväll.
Kanske bilar redo på morgonen för alla som vill börja dagen med att hoppa i sjön före frukost, det är 3 minuter med bil till närmsta badplats från lokalen.
Prismässigt skulle vi troligen hamna kring 1500 kr för deltagande, där det då ingår bra mat, bra boende och såklart spel och aktiviteter.
Vad tror ni?
Är det för dyrt för att få hit folk? Med resa så blir det säkert 3000+ för helgen.
Är konceptet, med glest schema och två nätter, för utdraget?
Är det välkommet att ha annat än spel på agendan, såsom tex grillkväll och/eller laserdome?
Räcker 10 spelplaner, eller bör vi ha plats för ännu fler deltagare än 20?
Vad ska vi som förstagångsarrangörer speciellt tänka på?
Ligger det någon klassisk stor turnering i September som vi inte ska krocka med?
All feedback uppskattas!