Warhammer 40k MegaBattle Kampanj.
Postat: 28 apr 2014, 15:45
Goddagens säger vi från Växjö spelförening. Vi skulle gjort det här inlägget i vintras, men vi är såna prokrastinerare att vi inte ens gör det som är roligt.
Vi ämnar att under Wexio Spelkonvent(4-6 Juli) hålla i en kampanj med Megaslag.
Varje megaslag kommer att vara runt 8000 poäng per sida.
Alla spelare kommer spela 1 slag om dagen och mellan slagen kommer vi att driva kampanjens historia frammåt.
Upp till 4000 poäng per spelare.
2000 poäng måste läggas i en standard organisation chart eller i apocalypse formationer som inte innehåller warmachines/super heavys* eller titans. Efter dessa 2000 poäng får warmachines/super heavys* och titans användas.
Enbart infanteri ur Troops kan seize'a eller contest'a, objektiv(Undantag gäller apocalypse formationer som tillexempel gör tanks till scoring). Så se till att ha gott om infanteri.
* Med dessa menas sådana fordon eller monster som inte finns i factionens regelbok men som tillhör faction. Tillexempel, Baneblade eller Hierophant.
Vi ämnar att under Wexio Spelkonvent(4-6 Juli) hålla i en kampanj med Megaslag.
Varje megaslag kommer att vara runt 8000 poäng per sida.
Alla spelare kommer spela 1 slag om dagen och mellan slagen kommer vi att driva kampanjens historia frammåt.
Upp till 4000 poäng per spelare.
2000 poäng måste läggas i en standard organisation chart eller i apocalypse formationer som inte innehåller warmachines/super heavys* eller titans. Efter dessa 2000 poäng får warmachines/super heavys* och titans användas.
Enbart infanteri ur Troops kan seize'a eller contest'a, objektiv(Undantag gäller apocalypse formationer som tillexempel gör tanks till scoring). Så se till att ha gott om infanteri.
* Med dessa menas sådana fordon eller monster som inte finns i factionens regelbok men som tillhör faction. Tillexempel, Baneblade eller Hierophant.