Codex Grey Knights
Codex Grey Knights
Det har varit en hel del ryckten om GW nästa codex släpp. Här är en liten samanstälning.
Mer eller mindre bekräftade rykten:
I Q1 (jan-mars) kommer GW släppa:
"Grey Knight" codex
Boxed Sets:
Power Armor Grey Knights - 10 man
Grey Knight Terminators - 5 man
Storm Raven
Nån typ av walker, kanske librarian dread.
Blisters:
New Stern
Justicar upgrade IC
Paladin upgrade IC
New Inquisitor
Regler:
Grey Knight codexen kommer att vara mer inricktad på gray knights och mindre på Inquisitors än Deamon hunter codexen. Inga systrar.
Inga alierade till eller från codexen.
Codexen kommer innehålla enheter som liknar enheter från IG codexe: Stormtroppers, Valkyria, Conscripts, Hellhounds, Deathstrike.
Grey knights kan ha Storm Ravens och librarian dreads
Grey Knight har 2 attacker i grund
Alla nemesis forse waepon är +2S PW, Termenators är även FW som kan instant killa demoner.
Alla gray knights komemr ha en förmåga liknade tyranidernas "shadow in the warp".
Psycannon profile: 24" S6 Ap3 Assult3, no invulnerable saves eller 36" S5 Ap4 Heavy1 5" blast, no invulnerable saves
Generiska Assasins med massa olika vapen options
'Out the Heretic' en av motståndarens enheter räknas som demoner.
Gray nights kan ha ett speacial weapon per 5 man, psycannon, insinerator och två nya special weapons
Gray nights kommer kunna att kunna ha "fortune" ibland, kanske att "chaplins" delar ut den förmågen..
Referenser:
http://www.belloflostsouls.net/2010/08/ ... dbits.html
http://www.belloflostsouls.net/2010/10/ ... ation.html
http://www.warseer.com/forums/showthread.php?t=281064
"Grey Knight" codex
Boxed Sets:
Storm Raven
Blisters:
New Stern
Justicar upgrade IC
Paladin upgrade IC
New Inquisitor
Regler:
Grey Knight codexen kommer att vara mer inricktad på gray knights och mindre på Inquisitors än Deamon hunter codexen. Inga systrar.
Inga alierade till eller från codexen.
Codexen kommer innehålla enheter som liknar enheter från IG codexe: Stormtroppers, Valkyria, Conscripts, Hellhounds, Deathstrike.
Grey knights kan ha Storm Ravens och librarian dreads
Grey Knight har 2 attacker i grund
Alla nemesis forse waepon är +2S PW, Termenators är även FW som kan instant killa demoner.
Alla gray knights komemr ha en förmåga liknade tyranidernas "shadow in the warp".
Psycannon profile: 24" S6 Ap3 Assult3, no invulnerable saves eller 36" S5 Ap4 Heavy1 5" blast, no invulnerable saves
Generiska Assasins med massa olika vapen options
Gray nights kan ha ett speacial weapon per 5 man, psycannon, insinerator och två nya special weapons
Gray nights kommer kunna att kunna ha "fortune" ibland, kanske att "chaplins" delar ut den förmågen..
Referenser:
http://www.belloflostsouls.net/2010/08/ ... dbits.html
http://www.belloflostsouls.net/2010/10/ ... ation.html
http://www.warseer.com/forums/showthread.php?t=281064
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Re: Codex Grey Knights
Ser sjukt nice ut 
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Aj.Nefrums skrev:Alla nemesis forse waepon är +2S PW, Termenators är även FW som kan instant killa demoner.
Helloooooo, Thunderwolves! Hellooooo!HeadWar skrev:Aj.Nefrums skrev:Alla nemesis forse waepon är +2S PW, Termenators är även FW som kan instant killa demoner.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Just dundervargar berör inte av den kombon, men om man kan lägga den på karaktärer så att deras eternal warrior slutar funka är den sjukt bra.Serpent skrev:Helloooooo, Thunderwolves! Hellooooo!HeadWar skrev:Aj.Nefrums skrev:Alla nemesis forse waepon är +2S PW, Termenators är även FW som kan instant killa demoner.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
Fan, det hade ju stämt skitbra om inkvisitionen trott att mina vargar var demoner. De har ju varit i Eye of Terror ett ganska bra tag...
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
-
Bengtsson den yngre
Man kanske skulle ha GK som sitt nya evighetsprojekt.
Någon som hört något om det kommer komma nya GK i plast
Någon som hört något om det kommer komma nya GK i plast
vladdi skrev:Spying? I'm not spying. Just reading an interesting forum;)
Nefrums skrev:Det har varit en hel del ryckten om GW nästa codex släpp. Här är en liten samanstälning.
"Grey Knight" codex
Boxed Sets:
Storm Raven
Blisters:
New Stern
Justicar upgrade IC
Paladin upgrade IC
New Inquisitor
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Varför skulle dom inte göra det? 5 termosar som instant dödar en varg var...Nefrums skrev:Just dundervargar berör inte av den kombon, men om man kan lägga den på karaktärer så att deras eternal warrior slutar funka är den sjukt bra.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Uppsala - Atlantis
Jo, men det gör de oavsett om vargarna är demoner eller inte.DHettNeck skrev:Varför skulle dom inte göra det? 5 termosar som instant dödar en varg var...Nefrums skrev:Just dundervargar berör inte av den kombon, men om man kan lägga den på karaktärer så att deras eternal warrior slutar funka är den sjukt bra.