Harlequins som egen arme igen =Regler i thread per 310114= I

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
Röde

Re: Harlequins som egen arme igen =Regler i thread per 31011

Inlägg av Röde »

Tror ni det kommer en Codex? Ja menar, alla reglerna till de enheter som släppts är ju redan släppta i WD. Jag tänker att de kanske är tänkte ungefär som Scions, mest för att använda som allies... Någon som vet något?
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

benmannen

Inlägg av benmannen »

Ja, det verkar som det. Förmodligen det som hänvisas till som Harlequin Masques. De måste få nånting som förklarar mer hur de ska användas, och vad som händer med Eldars Harlequins...

Jag köpte en Troupebox idag. I bookleten som finns med finns en cool bild på baksidan, på den ser man ett gäng skimmers. Kikar man på proportionerna så ser de ut som större Venoms. De är helt klart större, så vi kanske kommer få en transport som tar 7-10 modeller! Det coolaste vore med 12 som maxstorleken på Troupen är :) Men jag skulle gissa på 7 eller nåt.

De har en gunner på ovansidan, och en bössa på undersidan. Det verkar vara dubbla Shuriken Cannons, som säkert kan uppgraderas till Haywire Cannons eller nåt.

Här är bilden:
Bilagor
IMG_9757.JPG
IMG_9757.JPG (96.82 KiB) Visad 2088 gånger
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

kraftman

Inlägg av kraftman »

Jag tycker att det liknar en venom väldigt mycket !
I så fall blir vär transport cap. ca 5..

Kanske dubbla shuriken cannons istället för Splinter cannons ?

sefiii

Inlägg av sefiii »

Om vi spekulerar skulle jag tro att det är dubbla shuriken cannons omdöpta till något i stil med "screaming delight" eller "Joyous dancer" Who knows. Men Det ser ut som om att det finns en hel del Anti tank på bikesen (haywire bolas) och en del AP2 (i form av glaiven,iaf när du chargear) Det vore praktiskt med mer AT. Då troupen och solitaire ser ut att vara väldigt mångsidiga så antar jag igen att i och med att de är ett tillägg (som nya stormtroopers) så skall de kunna täcka nicher man annars saknar i sin arme.

Jag såg idag att GW har lagt upp shadowseer och deathjester tillsammans med allt annat. Vi kanske får anta att de får nya regler snart?
http://icantpaint40k.blogspot.se/

See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.

Now also with Alpha legion 30k- 40k across century, always loyal.
Hydra dominatus
For the emperor

Jesper77

Inlägg av Jesper77 »

Irriterande när de inte inkluderar attached char i max loadout. De är ofta de sätter transport kapaciteten till truppstorlekens max utan en tillsatt ledare. Tror också det blir en större venom som transport.

Halvar

Inlägg av Halvar »

Röde skrev:Tror ni det kommer en Codex? Ja menar, alla reglerna till de enheter som släppts är ju redan släppta i WD. Jag tänker att de kanske är tänkte ungefär som Scions, mest för att använda som allies... Någon som vet något?
Min langare sa precis att det kommer en dex på fredag. Jag vet inte om det var preorder eller riktigt släpp då.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Halvar skrev:
Röde skrev:Tror ni det kommer en Codex? Ja menar, alla reglerna till de enheter som släppts är ju redan släppta i WD. Jag tänker att de kanske är tänkte ungefär som Scions, mest för att använda som allies... Någon som vet något?
Min langare sa precis...
-Franke. Jag är din vän, Franke...

:D
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Bild

Bild

benmannen

Inlägg av benmannen »

FY FAAAAAAAAAN!

NU SKA DET BLI ÅKA AV!

Tack! Du såg inget om reglerna?
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Nej det är inte jag som håller i tidningen.
Fick bilderna nyss av en vän som verkar få alla läckor först, ville dela med mig till er här som suktar längtar drömmer och dreglar över varje nyhet om dem. :D

Skriv svar