Lojal Primarch tillbaka från dödens brant!

Har du hört det senaste från GW?
Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Lojal Primarch tillbaka från dödens brant!

Inlägg av Elevatorlake »

Spell Familiar skrev:Nu har jag inte reglerna för en thunderhawk på mig men kan Monster verkligen åka i dem? Robban är ett monster tydligen vilket jag tycker är supermärkligt och asdumt men det gör ju honom mer hanterbar. Utan vingar är det ju direkt skrattretande. "Im a beast in close combat." = "Im huge in japan."
Tycker de missade målet helt när han blev monster. Han är ju stor, primarchs är det, men ett monster för mig blir lite fel. Sen är jag svårt emot att man gör saker superodödliga och håller på med komma-tillbaka-regler (looking att you Selly) Det är som om de upptäckt sin egen powercreep helt plötsligt (oups, ska verkligen de här fiskmännen i mechs kunna dräpa en primarch? Och den här D-tabellen kanske inte var supergenomtänkt).

Magnus vs Robban blir ju inte ens en fight (iofs rimligt fluffmässigt).
"Kom ner och slåss i närstrid din röde nörd!"
"Nope, Im good up here. Have a D-beam."

Jag har bara 30k-reglerna men där verkar den bara få transportera dreadnoughts, står inget specifikt om monstrous creatures så då får den säkert inte ta sådana.

Ryktet säger att grey knights formation, bulwark of purity, är en librarian, två enheter paladiner och två enheter terminators som ger +1 på deny the witch om det finns 3+ enheter från formationen på bordet. Är det den sämsta formationen som släppts sedan gw började med sådant? Att de ens ids publicera sån skit.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: Lojal Primarch tillbaka från dödens brant!

Inlägg av stormshaft »

Bild

Laughing God
Inlägg: 113
Blev medlem: 30 mar 2014, 11:48

Re: Lojal Primarch tillbaka från dödens brant!

Inlägg av Laughing God »

+1 på deny the witch om det finns 3+ enheter från formationen på bordet. Är det den sämsta formationen som släppts sedan gw började med sådant? Att de ens ids publicera sån skit.
Det passar ju ändå in i de Grå. Att en Harlequin unit får run and shoot in the same turn passar kanske lite sämre i närstridsclownernas tema än Deny the witch med Gråknektar och är i mina ögon en än sämre formation från GW ..
Kan väl vara trevligt med en lägre och mer spelbar nivå på formationerna. Dessutom, en förbättring är ju ändå bättre än inget ;)
"Then the Glitter Hit the Fan…"

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Lojal Primarch tillbaka från dödens brant!

Inlägg av Elevatorlake »

Laughing God skrev:
+1 på deny the witch om det finns 3+ enheter från formationen på bordet. Är det den sämsta formationen som släppts sedan gw började med sådant? Att de ens ids publicera sån skit.
Det passar ju ändå in i de Grå. Att en Harlequin unit får run and shoot in the same turn passar kanske lite sämre i närstridsclownernas tema än Deny the witch med Gråknektar och är i mina ögon en än sämre formation från GW ..
Kan väl vara trevligt med en lägre och mer spelbar nivå på formationerna. Dessutom, en förbättring är ju ändå bättre än inget ;)
Finns säkert sämre om man letar men man måste ju även ta minst 2 * 3 paladiner vilket kostar 165p för tre modeller innan upgrades och som inte är speciellt bra för de poängen :)

Och jag håller med om att deny the witch är tematiskt men det är ju inte speciellt bra i spelet. Det vore en sak om man kunde använda alla bonusar när man denyar en spell utan att vara target för den, som diverse buffar, men nu är det ju inte jättebra.

Egentligen är det väl mest frustrerande att se en armé jag gillar sjunka längre och längre ned i träsket och varje gång det finns en strimma hopp att de ska få något användbart så grusas det med helt värdelösa grejer. Nåja, får väl fortsätta min-maxa för att få så många dreadknights som möjligt på bordet :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Niklas
Inlägg: 152
Blev medlem: 01 okt 2009, 21:27

Re: Lojal Primarch tillbaka från dödens brant!

Inlägg av Niklas »

Bild

Laughing God
Inlägg: 113
Blev medlem: 30 mar 2014, 11:48

Re: Lojal Primarch tillbaka från dödens brant!

Inlägg av Laughing God »

:shock: 350pts?!
Är inte det lite mellandagsrea på ett sådant monster..
"Then the Glitter Hit the Fan…"

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Lojal Primarch tillbaka från dödens brant!

Inlägg av DHettNeck »

Laughing God skrev::shock: 350pts?!
Är inte det lite mellandagsrea på ett sådant monster..
Nja, för någon som går långsamt och chattar normalt är det snarare överpris.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Niklas
Inlägg: 152
Blev medlem: 01 okt 2009, 21:27

Re: Lojal Primarch tillbaka från dödens brant!

Inlägg av Niklas »

Jag funderar mest på hur man har ihjäl aset.

Eternal Warrior, Feel No Pain, T6, W6. 2+/3++ och på 4+ så kommer han tillbaka med d3 wounds i början på sin egen runda... Sedans slåss han med s10 ap1(s6 på 6'or) och i6. Tyckte ni en Captain Smashfucker var jobbig?

I och för sig så förlorar han i närstrid mot en Avatar då en Avatar inte kan bli skadad av vapen med Soul Blaze. :D

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Lojal Primarch tillbaka från dödens brant!

Inlägg av Elevatorlake »

Niklas skrev:Jag funderar mest på hur man har ihjäl aset.

Eternal Warrior, Feel No Pain, T6, W6. 2+/3++ och på 4+ så kommer han tillbaka med d3 wounds i början på sin egen runda... Sedans slåss han med s10 ap1(s6 på 6'or) och i6. Tyckte ni en Captain Smashfucker var jobbig?

I och för sig så förlorar han i närstrid mot en Avatar då en Avatar inte kan bli skadad av vapen med Soul Blaze. :D
D och hoppas på en sexa? :)

Han har ju fortfarande s6 och ap2 även om han slår utan vapnet så med sina save borde han väl ändå ta en avatar även om det blir betydligt jämnare?
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Lojal Primarch tillbaka från dödens brant!

Inlägg av Röde »

Niklas skrev:Jag funderar mest på hur man har ihjäl aset.

Eternal Warrior, Feel No Pain, T6, W6. 2+/3++ och på 4+ så kommer han tillbaka med d3 wounds i början på sin egen runda... Sedans slåss han med s10 ap1(s6 på 6'or) och i6. Tyckte ni en Captain Smashfucker var jobbig?

I och för sig så förlorar han i närstrid mot en Avatar då en Avatar inte kan bli skadad av vapen med Soul Blaze. :D
Är det verkligen så att Avataren inte kan skadas av vapnet? Är det inte de efterföljande soul blazer attackerna han skiter i?
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Skriv svar