Lojal Primarch tillbaka från dödens brant!

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Lojal Primarch tillbaka från dödens brant!

Inlägg av Röde »

Kaptenen skrev:
Elevatorlake skrev:Thunderhawk, every primarchs choice in transportation. Because you're worth it. :)
Tror du verkligen gamle Guilliman skulle sätta foten på sådan kinakopia av en Stormbird? :D
Röde skrev:Men jag vet inte om det finns någon Ultra Marine-spelare som vill lägga den slanten. ;)
Bild
U bet!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Lojal Primarch tillbaka från dödens brant!

Inlägg av Elevatorlake »

Kaptenen skrev:
Elevatorlake skrev:Thunderhawk, every primarchs choice in transportation. Because you're worth it. :)
Tror du verkligen gamle Guilliman skulle sätta foten på sådan kinakopia av en Stormbird? :D
Sant. Fan... Ska man måsta lägga £750 på en transport till sin primarch? :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: Lojal Primarch tillbaka från dödens brant!

Inlägg av stormshaft »

Elevatorlake skrev:
Kaptenen skrev:
Elevatorlake skrev:Thunderhawk, every primarchs choice in transportation. Because you're worth it. :)
Tror du verkligen gamle Guilliman skulle sätta foten på sådan kinakopia av en Stormbird? :D
Sant. Fan... Ska man måsta lägga £750 på en transport till sin primarch? :)
Har man råd att köpa en Warlord Titan...

:D

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Lojal Primarch tillbaka från dödens brant!

Inlägg av Kaptenen »

Elevatorlake skrev:
Kaptenen skrev:
Elevatorlake skrev:Thunderhawk, every primarchs choice in transportation. Because you're worth it. :)
Tror du verkligen gamle Guilliman skulle sätta foten på sådan kinakopia av en Stormbird? :D
Sant. Fan... Ska man måsta lägga £750 på en transport till sin primarch? :)
Because you're worth it. ;)

Användarvisningsbild
Trulsante
Inlägg: 1193
Blev medlem: 08 nov 2011, 11:27
Ort: Varberg

Re: Lojal Primarch tillbaka från dödens brant!

Inlägg av Trulsante »

Ni ska se att om man spelar triumviratet så kan GK-snubben trolla fram Girlyman dit han ska. Eller så kan Cypher (vars svärd är astufft) infiltrera en inch bort för bekväm assault ;)

Skickat från min PLK-L01 via Tapatalk
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: Lojal Primarch tillbaka från dödens brant!

Inlägg av stormshaft »

Trulsante skrev:Ni ska se att om man spelar triumviratet så kan GK-snubben trolla fram Girlyman dit han ska. Eller så kan Cypher (vars svärd är astufft) infiltrera en inch bort för bekväm assault ;)

Skickat från min PLK-L01 via Tapatalk
QFT.

Eller att det inte går att skjuta på dem de första två rundorna pga "kamma er allihop-bubbla" om de håller sig inom 24" av varandra. Eller något annat sånt bananas.

Användarvisningsbild
Spell Familiar
Inlägg: 397
Blev medlem: 02 jun 2015, 10:38

Re: Lojal Primarch tillbaka från dödens brant!

Inlägg av Spell Familiar »

Nu har jag inte reglerna för en thunderhawk på mig men kan Monster verkligen åka i dem? Robban är ett monster tydligen vilket jag tycker är supermärkligt och asdumt men det gör ju honom mer hanterbar. Utan vingar är det ju direkt skrattretande. "Im a beast in close combat." = "Im huge in japan."
Tycker de missade målet helt när han blev monster. Han är ju stor, primarchs är det, men ett monster för mig blir lite fel. Sen är jag svårt emot att man gör saker superodödliga och håller på med komma-tillbaka-regler (looking att you Selly) Det är som om de upptäckt sin egen powercreep helt plötsligt (oups, ska verkligen de här fiskmännen i mechs kunna dräpa en primarch? Och den här D-tabellen kanske inte var supergenomtänkt).

Magnus vs Robban blir ju inte ens en fight (iofs rimligt fluffmässigt).
"Kom ner och slåss i närstrid din röde nörd!"
"Nope, Im good up here. Have a D-beam."
"Ahrimans städtant lär ha fullt upp."

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Lojal Primarch tillbaka från dödens brant!

Inlägg av Röde »

Spell Familiar skrev: "Kom ner och slåss i närstrid din röde nörd!"
"Nope, Im good up here. Have a D-beam."
:D
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: Lojal Primarch tillbaka från dödens brant!

Inlägg av stormshaft »

Spell Familiar skrev:Nu har jag inte reglerna för en thunderhawk på mig men kan Monster verkligen åka i dem? Robban är ett monster tydligen vilket jag tycker är supermärkligt och asdumt men det gör ju honom mer hanterbar. Utan vingar är det ju direkt skrattretande. "Im a beast in close combat." = "Im huge in japan."
Tycker de missade målet helt när han blev monster. Han är ju stor, primarchs är det, men ett monster för mig blir lite fel. Sen är jag svårt emot att man gör saker superodödliga och håller på med komma-tillbaka-regler (looking att you Selly) Det är som om de upptäckt sin egen powercreep helt plötsligt (oups, ska verkligen de här fiskmännen i mechs kunna dräpa en primarch? Och den här D-tabellen kanske inte var supergenomtänkt).
Nej du har säkert helt rätt, trodde att MC hade "Extremely Bulky" eller något sånt, och att man isf kunde gå efter det, men det verkar de inte ha. Tough luck i så fall. Han får komma krypande bakom benet på en Warlord Titan helt enkelt. Eller bli framtrollad av de andra i formationen då.
Spell Familiar skrev:Magnus vs Robban blir ju inte ens en fight (iofs rimligt fluffmässigt).
"Kom ner och slåss i närstrid din röde nörd!"
"Nope, Im good up here. Have a D-beam."
Hahahaha. :D

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Lojal Primarch tillbaka från dödens brant!

Inlägg av Röde »

Faen... blev sugen på att måla Robouten. Beställt en ask och har kompisar som plockar av mig de andra gubbarna.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Skriv svar