Imperial Guard byter namn! Ve och fasa...
Re: Imperial Guard byter namn! Ve och fasa...
Helt klart är det så att min Imperial Knight (alt. Knights) kommer att få följe av dessa Storm Troopers... Hoppas det finns alternativ som gör att man kan köra med dessa rackare som Troops...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Kanske...Desertlord skrev:Råkade...Flogger skrev:Så jävla skoj! Jag kanske råkade köpa en IG Armé häromdagen så detta ska bli så sjukt skoj!
Nu har lite nya grejor dykt upp hos GW.
Nu har jag läst lite i Lilla White Dwarf. Som de beskrivs där är de Elite plutoner till IG. Jag hoppas verkligen att de genom sin egen Codex kan tas som troop choice. Om inte så suger det här släppet Purjo!
Jag vill absolut ha Storm troopers och ev. fulsnygga bilar. Jag vill inte ha en ny Vanilla IG armé.
Jag vill absolut ha Storm troopers och ev. fulsnygga bilar. Jag vill inte ha en ny Vanilla IG armé.
Storm troopers kommer nog aldrig bli vidare bra om de inte minst kan vara scoring när det behövs.
En idé, inte genomtänkt ett dugg egentligen men: Hade det inte varit en jädrans bra lösning om man i listan av val (Deep strike reroll, pinning, vad de nu är...) hade haft alternativet att göra enheten scoring?
En idé, inte genomtänkt ett dugg egentligen men: Hade det inte varit en jädrans bra lösning om man i listan av val (Deep strike reroll, pinning, vad de nu är...) hade haft alternativet att göra enheten scoring?
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"
Läste lite till i White Dwarf. Det låter ju som att man kan bygga en lista helt helt bestående av Storm Troopers och lite plock. Håller tummarna för det.
Så egentligen ren Veteran IG armé 2.0?Röde skrev:Läste lite till i White Dwarf. Det låter ju som att man kan bygga en lista helt helt bestående av Storm Troopers och lite plock. Håller tummarna för det.
Nä. Jag vill ha en Imperial Knight och Storm Trooper-lista.Ancalagon skrev:Så egentligen ren Veteran IG armé 2.0?Röde skrev:Läste lite till i White Dwarf. Det låter ju som att man kan bygga en lista helt helt bestående av Storm Troopers och lite plock. Håller tummarna för det.
Eftersom GW har en armydeal på sin hemsida som bara består av stormtroopers och fordon så kan man nog vara väldigt säker på att stormtroopers kan/är troops men det är säkert som det är med inqusition att dom måste vara main army för att vara troops.
Militarum Tempestus förefaller ju vara ett vanligt Codex (inget supplement), så där kan du garanterat köra Storm Troo.... förlåt, Scions menar jag, som Troops.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den
Administrativt ansvarig för LBK
Administrativt ansvarig för LBK