Citadel Finecast
Re: Citadel Finecast
Kan det inte vara så att GW helt enkelt håller på att expandera som företag? De senaste åren så har det släppts codexar och nya modeller i en mycket högre takt än under tidigare editioner bara en sådan sak som att de bytte ut HELA Dark eldar sortimentet på mycket kort tid tyder på större ambitioner från deras sida. Dessutom så har codexarna bliit tjockare och modellerna snyggare. Kan det kanske vara så att de behöver mer personal och mera resurser för att växa ytterligare?
Prissättningarna går ju också lite upp och ned. 10st DE Warriors kostar idag 180kr, när jag var ny i spelet under 3rd ed så kostade motsvarande ask 250kr. Och då är dagens modeller oändligt mycket snyggare och mer detaljerade än de gamla. Sedan har ju övergångarna från metall till plast gjort en hel del lådor billigare. Nya Bloodletters kostar exempelvis bara hälften så mycket som de gamla i tenn gjorde. Vissa priser har gått upp, men vissa priser har faktiskt gått ned så allt är inte katastrof.
Prissättningarna går ju också lite upp och ned. 10st DE Warriors kostar idag 180kr, när jag var ny i spelet under 3rd ed så kostade motsvarande ask 250kr. Och då är dagens modeller oändligt mycket snyggare och mer detaljerade än de gamla. Sedan har ju övergångarna från metall till plast gjort en hel del lådor billigare. Nya Bloodletters kostar exempelvis bara hälften så mycket som de gamla i tenn gjorde. Vissa priser har gått upp, men vissa priser har faktiskt gått ned så allt är inte katastrof.
- speedfreek
Vem vet, du kanske har rätt, snart kanske det kommer någon helt ny Xenos eller Imperialistiskt codex, vore awesome
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
Var dem 20? Jag hade för mig att det var färre. Skit samma min poäng var i alla fall att det faktiskt finns saker som blivit billigare och det gör det. Dessutom så får man ju heavy weapons och sergeanter i boxarna istället för att de är i separata blisters som det ofta var förr.speedfreek skrev:Och då var det 20 i en låda...
Senast redigerad av 1 Jacke, redigerad totalt 1 gånger.
- speedfreek
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Håller med. Plast-boxarna som säljs nu är oftast mycket bättre än de som såldes för 5-10 år sedan iom att man numera får med väldigt många av vapenvalen/uppgradesen. Tennmodeller som numera finns i plast har blivit enormt mycket billigare.
Det tråkiga är ju dock när dom höjer priset på gamla lådor utan att man får något mer på köpet.
Det tråkiga är ju dock när dom höjer priset på gamla lådor utan att man får något mer på köpet.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Lite off topic, men jag har svårast att smälta att man har höjt priset på färg med 100% sen jag började måla under andra halvan av 90-talet (plus att det är mindre i burkarna).
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den
Administrativt ansvarig för LBK
Administrativt ansvarig för LBK
-
Claimh_Solais
Vi kanske ha en tråd till att bara snacka om GW och priser
Alltså många fattar inte vilka kostnader GW faktiskt har , visst finns det billigare modeller i plast mintic tex (som i min mening är piss och jag skulle inte köpa dom om det så va för en 20kr boxen)
MEN hur många butiker har mantic? hur många anställda? hur ser deras hemsida ut jämfört med GW? allt sådant glöms bort
GW ger oss nyheter varje månad , modeller som blir snyggare och snyggare massa plastboxar, tjocka snygga codexar med fint färg tryck. ALLT sådant kostar och tänk på att pundet är lågt som fan nu tror ni inte alla som jobbar åt GW vill ha högre löner?
ALLT går upp i pris
Alltså många fattar inte vilka kostnader GW faktiskt har , visst finns det billigare modeller i plast mintic tex (som i min mening är piss och jag skulle inte köpa dom om det så va för en 20kr boxen)
MEN hur många butiker har mantic? hur många anställda? hur ser deras hemsida ut jämfört med GW? allt sådant glöms bort
GW ger oss nyheter varje månad , modeller som blir snyggare och snyggare massa plastboxar, tjocka snygga codexar med fint färg tryck. ALLT sådant kostar och tänk på att pundet är lågt som fan nu tror ni inte alla som jobbar åt GW vill ha högre löner?
Det har även en burk cola gjort och en chokladkaka (det är mindre i dom nu med) så det är inte bara GWYabob skrev:Lite off topic, men jag har svårast att smälta att man har höjt priset på färg med 100% sen jag började måla under andra halvan av 90-talet (plus att det är mindre i burkarna).
ALLT går upp i pris
Enligt KPI så kostar en burk cola 23% mer idag. (Jag kanske läser det högt dock)
Om GW har höjt priserna på färgburkar med 100% är det rätt mycket mer än vad de skall ha gjort.
Edit, finns det något gammalt och vettigt som vi kan jämföras med idag och då? Vad kostade first ed Zoanthropes? De kom 1 per blister när jag började runt -93 eller så... Nu skall de kosta ca 200 kr. Så de borde kostat runt 130 kr då?
Om GW har höjt priserna på färgburkar med 100% är det rätt mycket mer än vad de skall ha gjort.
Edit, finns det något gammalt och vettigt som vi kan jämföras med idag och då? Vad kostade first ed Zoanthropes? De kom 1 per blister när jag började runt -93 eller så... Nu skall de kosta ca 200 kr. Så de borde kostat runt 130 kr då?
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/